De goede producten van Behringer (positiviteit voor de verandering ;))

Er gaat geen dag voorbij dat mijn Behringer Ultragain mic preamp niet aan staat.

Al is dat alleen maar omdat er geen aan/uitknop op dat pokkeding zit en hij dus aan gaat zodra er stroom op de studio komt.
 
Ik heb zo wat 19inch spul met de schakelaar achteraan. Dat heeft ook wat meer draaiuren dan populariteit.

Mijn Behringer rack fx heeft echter de schakelaar vooraan, hoezee!
 
Ik heb ook een beetje het Behringer GAS gehad:

1 DeepMind 12 m
1 STUDIO XL
1 Touch One
en de Extender ...

Dan ben ik nog maar een Behringereling...:D
 
Wat ik dus echt een heel goed gelukte synth vind zijn de 2600 klonen en de Behringer Odyssey. De BARPs 2600's doen precies wat je ervan verwacht maar de odyssey met sequencer en FX's en goede modulatie mogelijkheden is ook echt geweldig. Het enige dat het helemaal compleet zou maken is semi-modular connecties (zoals op de Barp 2600). Ik kon de Odyssey voor minder dan €400 kopen (nieuw bij Bax) en heb getwijfeld want enorme overlap met de 3 barp 2600s die ik heb... maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Geweldig ding.

Verder heb ik heel veel Behringer spul:
- TD-3
- TD-3-MO
- MonoPoly
- Deepmind 12M
- Neutron
- 2600 (black)
- 2600 (Gray Meanie)
- 2600 (Blue Marvin)
- Wasp Deluxe
- RD-8 MK2
- RD-9
- X-touch Daw controller
- 2 x U-Phoria UMC404HD
- 2 x Behringer X Air XR 18
- Odyssey
- Gitaar effecten (5 of 6)
- Expression pedaal

Ik wil niet de hele "voor of tegen"-discussie opnieuw aanslingeren dus alsjeblieft: niet doen, maar ik ben heel tevreden over deze apparaten. Het enige punt van kritiek heb ik op de ultra dunne draden van de Behringer adapters. Het kan bijna niet anders dan dat die een keer gaan breken. De adapter van de TD-3-MO is overigens de uitzondering op de regel met een prachtig dikke stevige kabel. De deepmind 12M en de XR18's hebben een ingebouwde adapter en komen met mooie stevige netsnoeren.

Nog op het verlanglijstje:

- MS-101 Mk2 (nog niet verkrijgbaar)
- Een eventuele CS-80 kloon, als ze daar ooit mee komen
- Een goede Oberheim kloon (als die er komt en betaalbaar is, ik heb in principe goede software oberheim emulaties)
- EMS Synthi kloon (ik hoop op een echte kloon, niet die aangekondige mini)

en ik ben heel benieuwd wat ze nog meer in de pijplijn hebben.
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
het merk intereseerd me geen reet.
'tone is everything"

Boog hier en een Pro One verder ook wat pedalen ook expression en een dubbele foorswitch.
gitaar pedalen en expression en foot switches zijn wel Aldi kwaliteit.
 
- 2 x U-Phoria UMC404HD
Hoe bevalt de interface van Behringer? Ik ben ook aan het kijken voor een interface erbij omdat ik meer inputs nodig heb. Behringer umc1820 staat op het lijstje dus ben benieuwd hoe het bevalt.
 
ben erg blij met mn model-d, gebruik hem veel, zit nu zelfs vast in mn euro-rack (zolang de rackspace het toelaat ) td-3 en rd-6 samen met een (Korg) volca-kick en (zoom) ms70 voor een old-school acid party.. ik had ook de td-3-MO en die is echt wel tof, maar weer terug gestuurd omdat die net te veel van het goede was voor mij. ik zou nog wel kunnen vallen voor de 909 kloon en de 2600. maar mn zolderkamertje wordt zolangzamerhand te klein....
 
Ik heb ook een UMC1820. Die bevalt heel goed. Lekker wat inputs en outputs natuurlijk. Geen noisey preamps zoals bij die oude berhinger mixer etc. En via ADAT ook nog meer inputs aan te koppelen.
Ik heb 'm ook en die is prima, mooi stil op de preamps en ik gebruik de Adat nu die er op zit, ik heb m'n eurorack via de opt-x met adat 8 in en 8 out aangesloten op de 1820 en heb ik maar één kabel om 8 keer Ableton in te gaan vanaf m'n eurorack, da's wel prettig want eurorack betekent altijd al veel spaghetti.

Ik heb de Deepmind, Grey meanie en Neutron maar er kan nog wel iets bij maar helaas komen de echt interessante wat mij betreft nog niet uit; de Proton, de Kobol en Buchla Easel kloon en met stip op 1 de VCS kloon, die vier daar zit ik op te wachten.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top