Aftertouchreparatie Alpha Juno 2 Amsterdam

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
414
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die de aftertouch van m'n Alpha Juno 2 wil nakijken in Amsterdam of omgeving. Ik ben zelf gewoon enorm onhandig en betaal er iemand graag een (vriendelijk) prijsje voor. Ik heb al contact gehad met Marcmarc, maar AJ2 zit niet echt in zijn repertoire.


Backstory:

Toen ik de synth een tijd geleden kocht kwam ik erachter dat ie het niet deed. Als antwoord van de verkoper kreeg ik 'Dat gebruik ik nooit'. Toch irritant. Gozer was een behoorlijke liefhebber en geen smerig verkopertje ofzo. Of ie niet wist dat het kapot was weet ik niet. Meteen ook geleerd om synths beter te checken en me niet af te laten schepen, dit blijft toch knagen.
 
Weet je zeker dat je het niet zelf wilt doen? Is zeer waarschijnlijk echt super easy.
Alleen maar de synth openschroeven, ribbon cable van aftertouch ff schoonmaken met alcohol.
Vervolgens weer op de juiste plek terug schuiven en ff stukje ductape gebruiken zodat ie niet zo makkelijk uit de connector schuift.
 
Ik heb het inderdaad al regelmatig meegemaakt dat de flex kabel niet meer vast zat en dat dat alles was wat nodig was om de AT te repareren. Het is relatief makkelijk te herstellen, maar als je niet comfortabel bent met openschroeven zou ik het even naar een reparateur brengen.
Hier vind je een aantal reparateurs op SF: De Grote Reparateur Draad Ik zit zelf in Rotterdam, mocht je dat dichtbij genoeg vinden.
 
Back
Top