Reason Studios lanceert vandaag hun 12e versie van de Reason Muzikale speeltuin/DAW/plugin

maxresdefault.jpg


The combined release of Reason 12 | Reason Studios

Nieuw in deze versie
  • Mimic Sampler
  • Vernieuwde Combinator
  • HD graphics
Prijs 129 voor de upgrade 399 voor het programma en 19,99 voor een abonnement. (REASON+)

 
Last edited by a moderator:
Prijzig, zeker als Reason 12 vrij weinig te bieden heeft tov Reason 11. Dan beter wachten tot Reason 13, lijkt me. Maar wat nu als je in de komende twee weken (dus voor de prijsstijging) een Reason 12 Upgrade koopt (dus bijvoorbeeld voor $129 bij jrrshop en dan ook nog met een kortingscode) en deze pas registreert in de grace period voor de release van Reason 13?
 
87% van de gebruikers heeft een probleem met de aangekondigde prijsverhoging. Ik denk dat Reason Studio's zich eens achter de oren moet krabben en misschien luisteren naar de achterban.

Schermafbeelding 2021-09-16 om 14.55.41.png
(opklik voor groot)
 
87% van de gebruikers heeft een probleem met de aangekondigde prijsverhoging. Ik denk dat Reason Studio's zich eens achter de oren moet krabben en misschien luisteren naar de achterban.

Bekijk bijlage 3814691
(opklik voor groot)
Ik ken de poll niet, maar had niet anders verwacht en ben er zelf ook niet blij mee (en denk dat mensen überhaupt zo zullen reageren op prijsverhogingen trouwens)
 
Prijzig, zeker als Reason 12 vrij weinig te bieden heeft tov Reason 11. Dan beter wachten tot Reason 13, lijkt me. Maar wat nu als je in de komende twee weken (dus voor de prijsstijging) een Reason 12 Upgrade koopt (dus bijvoorbeeld voor $129 bij jrrshop en dan ook nog met een kortingscode) en deze pas registreert in de grace period voor de release van Reason 13?

dat zou ik niet weten, ook handig om te weten.

wat ik probeer in de KVR thread, al 2 of 3 berichten, wat zal uiteindelik nu de sale prijs worden. want dan kun je wachten, en als jjrshop reseller blijft, b.v. 30% korting is $139, en met de discounts die jrrrshop geeft, is het prijsverschil minimaal. wat ik ben vergeten welke sale prijzen Reason hanteert, 30% en soms 40%, de laatste sale voor Suite, was ie goedkoper, 11 Suite, maar via jjjrshop, sja hoe hoger de prijs, hoe hoger de discount, maakt het weinig verschil. goedkoper dan ik m voor heb gekocht.

ik had eigenlik denk ik de goedkope upgrade naar 11, die dan ook voor 12 geldt kunnen kopen, achteraf gezien, ik heb ook Reason 9 en 10 in mijn account staan, maar weet niet of dat gewerkt zou hebben.

overigens via jrrrshop zou je nu reason 12 voor $114 kunnen kopen. ik heb nog nooit gelezen iets over dat een oudere licentie, zeg maar, zoals bij cubase, bij aktivatie de versie wordt, die dan verkrijgbaar is.
ook bij ableton niet, bitwig werkt anders.

of als er eens een sale voor 40% komt voor updates/upgrades bij Reason, is deze truc, niet nodig..

ik wilde eigenlik de truc van Reason Studios benoemen (he wat een getver term..), dat ze eens de prijs omhoog doen, ok, maar nu, met zo'n update, die nog niet eens werkt.....
en meer .5 update is, Mimic mag dan aardig zijn of zelfs zeer bruikbaar. het is, nou ja....

EDIT: over de reasontalk poll; ik heb m ingevuld, hoor bij de grote percentage van afkeuring, waar ze niks van zullen aantrekken...
 
overigens via jrrrshop zou je nu reason 12 voor $114 kunnen kopen. ik heb nog nooit gelezen iets over dat een oudere licentie, zeg maar, zoals bij cubase, bij aktivatie de versie wordt, die dan verkrijgbaar is.

Het Reason serienummer geeft ook de versie aan, dus ik denk niet dat je Reason 12 kan kopen, deze jaren kan laten liggen om vervolgens bij registratie een aantal versies over te slaan en de allernieuwste versie te krijgen. Maar ik vermoed wel dat je een gratis upgrade naar Reason 13 krijgt, wanneer je Reason 12 registreert in de grace period rondom de release van Reason 13.

Maar goed, wie heeft het geduld zo lang te wachten? En wellicht duikt de prijs van de Reason 12 Upgrade bij een aanbieding nog wel onder die 129 en ben je juist duurder uit als je nu de upgrade koopt.
 
Het Reason serienummer geeft ook de versie aan, dus ik denk niet dat je Reason 12 kan kopen, deze jaren kan laten liggen om vervolgens bij registratie een aantal versies over te slaan en de allernieuwste versie te krijgen. Maar ik vermoed wel dat je een gratis upgrade naar Reason 13 krijgt, wanneer je Reason 12 registreert in de grace period rondom de release van Reason 13.

Maar goed, wie heeft het geduld zo lang te wachten? En wellicht duikt de prijs van de Reason 12 Upgrade bij een aanbieding nog wel onder die 129 en ben je juist duurder uit als je nu de upgrade koopt.

ja dat is nu een beetje het probleem, hoe gaat Reason straks met sales om, in de KVR thread heeft men het over de standaardprijzen van DAW's, ableton is in dollars duurder lijkt het dan in euro's, goed..

maar ik ga altijd uit van SALE prijzen (supermarkten, het voorbeeld gebruikte ik al in de KVR thread, de aanbiedingsprijzen zijn de 'echte' of reële prijzen. buiten de aanbieding-tijd, zogezegd, betaal je simpelweg te veel. je hebt niet altijd de keuze natuurlik. daarom zijn er zoveel aanbiedingen in supermarkten, of: in plugin land....).

dus het kan nog zo zijn, dat Reason Studios 50% kortingen gaat geven.... of 40% dan zit je al onder de $129.

nooit op gelet, dat in de licentie het versienummer zit..

ja, wachten.... is idd moeilik. maar ik neig nu wel naar wachten, zonder nu te kopen. ik krijg een beetje genoeg van Reason Studios, en wilde gewoon wachten op een leuke sale.
dit is een beetje druk zetten, bijna afpersing, he he.

en $199 voor zo'n update????? dat is ekstreem. tenzij je van Reason 5 komt of zo....

de hi-res is voor mij wel verleidelijk, al kan ik ook zonder werken, ik denk dat ik gewoon wacht, zelfs op Reason 13, en dan in SALE..

wachten kan wel beloond worden, idd de grace period. goed, maar we weten nog niets over sale prijzen, al zijn de sale prijzen voor reason instrument b.v. niet erg laag...

overigens de REWARD shop is eindelik wat verbeterd, er staat nu b.v. ook Friktion etc. in, aangezien ik 11 suite heb, heb ik de meeste. maar dan wordt eindelik die rewards wat waard, als je b.v. er 50 hebt, is Friktion b.v. eindelik goedkoper dan in sale...

ze willen er nog wat aan gaan verbeteren. ik heb 39 rewards.. te weinig voor iets leuks...

goed, ik had sowieso een koopstop, maar deze aankondiging van Reason Studios heeft me wel laten denken... huh, je gaat denken? he he... flauw...
maar 100 pietermannen, in euri's, via jrrrshop voor hi-res, Mimic en VST3... en het werkt nog niet goed, en het is onduidelik hoe veel ze uiteindelik geven met Reason 12, direkt is pas Reason 13, heel fijn hi-res, Steinberg haalt die trucjes ook uit, en ben er ook voor gevallen, uiteindelik, achteraf een goede keuze, want versie 11 is noodzakelik voor een aantal programma's, vreemd genoeg, of dan werkt de integratie voluit, wat natuurlik ook niet echt zo moet zijn.

ze rommelen allemaal wat aan. wellicht dat Steinberg direkt wel eens iets echt goeds toevoegt, ach blijft een erg goede DAW...

en Reason 11 Suite, voor mij dan, erg erg fijn. en uiteindelik voor die niet veel betaald, ingestapt met Reason 10, al gemeld, hier gekocht, een 2e hands prijs die je niet eens meer ziet, voor oudere versies zelfs, 10 was zelfs vrij nieuw toen.... maar 100 euro er boven op? nu? ik kan het wel betalen, maar wil het niet!
 
Even een knuppel in het hoenderhok.. Ik las dat Reason gekraakt is. Daar gaat het businessmodel van Reasonstudios. Alle RE's zijn ook gekraakt. Waarschijnlijk loopt het dus niet storm voor Reason abo's en upgrades. Misschien een noodgreep voor cash om alles te repareren ? Misschien ook express features weggelaten en een brakke release, totdat de beveiliging weer op orde is ? Het is echt een bende op dit moment.
 
Even een knuppel in het hoenderhok.. Ik las dat Reason gekraakt is. Daar gaat het businessmodel van Reasonstudios. Alle RE's zijn ook gekraakt. Waarschijnlijk loopt het dus niet storm voor Reason abo's en upgrades. Misschien een noodgreep voor cash om alles te repareren ? Misschien ook express features weggelaten en een brakke release, totdat de beveiliging weer op orde is ? Het is echt een bende op dit moment.

doel je op dat bericht in de Reason Talk thread over Reason 12 prijsstijging??
dat las ik ook. lijkt me vreemd, na zoveel jaren, het kan.

maar meestal heeft gekraakte software niet zoveel invloed op... integendeel zelfs soms...

goed, ik weet het niet. de beveiliging is nog steeds dezelfde, alleen met reason+ heb je de companion nodig.
 
Ik heb het even gecheckt.. alle RE's liggen voor het oprapen net als reason 12.2. Dit is wel een slag voor Reason Studio's. Hun ecosysteem ligt echt op zijn gat en RE was al niet erg populair.

Hoe dit op de lange termijn uit gaat pakken weet ik niet. Misschien gaan "instappers" wel legit op den duur ? Erg zuur voor vooral kleine RE makers dit. Voelt ook niet fijn als trouwe klant die toch al snel een duizendje of 2 geinvesteerd heeft in RE's en REASON en nog steeds wacht op "beloning van trouw" in de vorm van sequencer enhancements e.d.
 
Ik heb het even gecheckt.. alle RE's liggen voor het oprapen net als reason 12.2. Dit is wel een slag voor Reason Studio's. Hun ecosysteem ligt echt op zijn gat en RE was al niet erg populair.

Hoe dit op de lange termijn uit gaat pakken weet ik niet. Misschien gaan "instappers" wel legit op den duur ? Erg zuur voor vooral kleine RE makers dit. Voelt ook niet fijn als trouwe klant die toch al snel een duizendje of 2 geinvesteerd heeft in RE's en REASON en nog steeds wacht op "beloning van trouw" in de vorm van sequencer enhancements e.d.
Oh joh, dat had ik nog niet begrepen.
Ik moet zeggen dat ik al jaren bezig ben van m'n 'langdurige proefversies' van software af te komen.
Of ik koop het, of ik zoek een legaal alternatief wat z'n prijs waard is voor mij.
Alleen qua video editor heb ik nog niet de overstap gemaakt, omdat ik daar nog niet uit ben welke bij mij past, aangezien je ook (gratis) Davinci hebt (maar die heeft voor mij andere nadelen waarom ik nog niet over ben voor het gros van mijn edit werk)
 
Reason 12.21 update is vandaag gereleased. Veel betere versie waarin veel bugs zijn opgelost. Toch fijn dat er binnen een maand na de release van 12 een werkbare versie is.
 
Gaaf.
Hoe gaat zoiets?
Dat Reason jouw sounds gebruikt?
Benaderen ze jou?
Ja ze benaderen je dan om te vragen om bepaalde patches te maken. Mijn samenwerking met Reason begon toen versie 3 gemaakt werd. Vele mensen waren er toendertijd bij betrokken omdat de Factory SoundBank toen enorm werd uitgebreid ook met samples. Zo waren er lui die de samples opnamen. Anderen die de samples editen, loopen. En anderen, zoals ik, die er bespeelbare patches van maakten.
 
Ja ze benaderen je dan om te vragen om bepaalde patches te maken. Mijn samenwerking met Reason begon toen versie 3 gemaakt werd. Vele mensen waren er toendertijd bij betrokken omdat de Factory SoundBank toen enorm werd uitgebreid ook met samples. Zo waren er lui die de samples opnamen. Anderen die de samples editen, loopen. En anderen, zoals ik, die er bespeelbare patches van maakten.
Leuk!
Ik gebruik Reason vanaf versie 3, dus dan heb ik mogelijk jouw geluiden gebruikt in mijn 'projecten'. :)
 
Reason+ is nu in de aanbieding. Een jaar lang voor €99,- Dat lijkt me een prima bedrag, aangezien de volledige versie €500,- kost. Stel nou dat er rond elk volgend jaar op black friday weer een dergelijke aanbieding heeft... Dat betekent nu geen groot bedrag en het duurt 5 voordat je aan dezelfde kosten zit. Aangezien ik toch wel gecharmeerd ben van de reason workflow zit ik er toch wel aan te denken om dit te gaan doen...
 
Reason+ is nu in de aanbieding. Een jaar lang voor €99,- Dat lijkt me een prima bedrag, aangezien de volledige versie €500,- kost. Stel nou dat er rond elk volgend jaar op black friday weer een dergelijke aanbieding heeft... Dat betekent nu geen groot bedrag en het duurt 5 voordat je aan dezelfde kosten zit. Aangezien ik toch wel gecharmeerd ben van de reason workflow zit ik er toch wel aan te denken om dit te gaan doen...
Iemand biedt hier Reason 11 Suite aan. (MP sectie)
Dat is (wat mij betreft) een betere optie om voor te gaan.
12 heeft leuke nieuwe dingen, maar 11 Suite heeft veel meer stock instrumenten. (en die houd je)
Dan kun je later een upgrade doen naar 12 (of 13) voor een lager bedrag (meestal rond de 250, maar ook dat is regelmatig in de aanbieding)
 
Met Reason+ zitten volgens mij alle beschikbare instrumenten erbij... En daarbij als er in tussentijd weer nieuwe versie aankomen, met de betaalde upgrades erbij, dan gaat de prijs alweer verder omhoog. Voor minder dan €10,- per maand is het best een aantrekkelijke prijs vind ik eigenlijk. Al ben ik ook geen groot fan van al die subscriptions hoor.
 
Met Reason+ zitten volgens mij alle beschikbare instrumenten erbij... En daarbij als er in tussentijd weer nieuwe versie aankomen, met de betaalde upgrades erbij, dan gaat de prijs alweer verder omhoog. Voor minder dan €10,- per maand is het best een aantrekkelijke prijs vind ik eigenlijk. Al ben ik ook geen groot fan van al die subscriptions hoor.
Het model staat me iid niet aan.
Vooral omdat je 'moet' blijven.
Als je stopt, heb je niks meer aan je oude projecten. De software draait dan niet meer.
(tenzij je de stems opslaat)
Dus na verloop van tijd gaat ze de maandelijkse prijs iets omhoog gooien en je kunt eigenlijk niks anders dan meegaan.

En ook € 10,- per maand is 2x zo duur dan wat ik nu kwijt was.
Ik koop (kocht) 1x per 4 jaar ongeveer een upgrade als die in de aanbieding was.
Dat kostte me dan plm. € 180,- oid.
Met de korting zou ik voor Reason+ in die periode al € 480,- kwijt zijn geweest.
(en waarschijnlijk meer)
Ok, dan heb je altijd de laatste nieuwe instrumenten en volgens mij ook veel meer soundpacks (heb ik me nog niet in verdiept of die bij de prijs in zitten), maar eerlijk gezegd ben ik met R11 Suite al weer zo'n stap verder qua opties, dat ik hier weer vrij lang op kan teren.

Ik blijf voorlopig op 11 hangen en kijk tzt wel naar een upgrade naar 12 or 13, als dat de moeite waard is.
(zolang dat nog kan)
 
Back
Top