Reason Studios lanceert vandaag hun 12e versie van de Reason Muzikale speeltuin/DAW/plugin

maxresdefault.jpg


The combined release of Reason 12 | Reason Studios

Nieuw in deze versie
  • Mimic Sampler
  • Vernieuwde Combinator
  • HD graphics
Prijs 129 voor de upgrade 399 voor het programma en 19,99 voor een abonnement. (REASON+)

 
Last edited by a moderator:
Die Europa is nooit echt mijn synth geworden maar Subtractor en Thor zijn na al die jaren nog steeds belachelijk goed. Ik 10 jaar oude combinator presets die nog steeds onderscheidend zijn tozv de reguliere softsynths zoals Serum U-he etc.
Ik raad je aan nog eens naar Europa te kijken dan. Ik was (en ben) een grote fan van Subtractor, maar met Europa maak ik dezelfde sounds met het voordeel dat Europa een beter sound engine heeft. Subtractor mist een heleboel mid hoog in vergelijking.
 
Hahaha idd Avid met Protools zijn echt de ergste leegzuigers. Ben na PT9 gestopt.

Lijkt erop dat er ook geen Reason Intro meer bestaat.
Ik denk niet dat ik ooit software ga huren.
Er zat vorige week nog R11 intro/lite bij m'n nieuwe Korg microkey 2
 
Laatst gewijzigd:
Ik raad je aan nog eens naar Europa te kijken dan. Ik was (en ben) een grote fan van Subtractor, maar met Europa maak ik dezelfde sounds met het voordeel dat Europa een beter sound engine heeft. Subtractor mist een heleboel mid hoog in vergelijking.
Mee eens, de filters alleen al. Hetzelfde geldt voor NN19, NNXT vs kong en mimic.
 
Ja snap ik.
Ik ben heel benieuwd hoe hij met Reason werkt. Tot dusver vind het werken met VST's in Reason niet altijd lekker. Vooral het parameter verhaal moet m.i. makkelijker (beter) kunnen.
Geen idee hoe dat bij andere DAW's gaat trouwens.
Of die de beschikbare knoppen gewoon zien ipv. dat je eerst moet mappen voordat je ze kunt automaten.
Ik vond het zo irritant dat je elke keer door zo’n wrapper heen moet klikken met daarbijbehorende lag en trage laadtijden. Daar zouden ze een keer iets aan moeten doen
 
Ik vond het zo irritant dat je elke keer door zo’n wrapper heen moet klikken met daarbijbehorende lag en trage laadtijden. Daar zouden ze een keer iets aan moeten doen
Ja, blijkbaar is dat de gekozen weg binnen Reason.
Ik verwacht dat dat behoorlijk diep in de code zit en niet 123 anders opgelost kan worden (want anders hadden ze dat vast al wel gedaan).
Dit heeft nadelen voor o.a. controllers die niet zomaar bij de knoppen kunnen (aldus iemand van Nektar)
 
Ja, blijkbaar is dat de gekozen weg binnen Reason.
Ik verwacht dat dat behoorlijk diep in de code zit en niet 123 anders opgelost kan worden (want anders hadden ze dat vast al wel gedaan).
Dit heeft nadelen voor o.a. controllers die niet zomaar bij de knoppen kunnen (aldus iemand van Nektar)
Ik denk dat VST's niet de eerste prioriteit heeft for Reason Studio's. Ze willen namelijk het liefst dat je HUN producten gebruikt en geen 3rd party.
 
Ik denk dat VST's niet de eerste prioriteit heeft for Reason Studio's. Ze willen namelijk het liefst dat je HUN producten gebruikt en geen 3rd party.
Dat zal ongetwijfeld meespelen, ook al vind ik de shop de laatste tijd wel ver weg gestopt op de site (lijkt dus niet meer zo belangrijk).
En mensen hebben toch graag hun eigen plugins (of die youtube goden aanprijzen) verwacht ik.
Maar het werkt wel, alleen niet zo lekker (en geen VST3)
 
De enige VST die ik nog wel eens gebruik is Synapse Dune, deze is de ene dag wel en de andere dag niet stabiel. Geen idee of dat aan Reason of Synapse ligt
 
ik heb Reason Intro 11, en ben erg blij met Europa, Subtracktor, NXXT, Kong etc als vst.
Gebruik het soms standalon om drum loops of iets te maken.
 
Ik raad je aan nog eens naar Europa te kijken dan. Ik was (en ben) een grote fan van Subtractor, maar met Europa maak ik dezelfde sounds met het voordeel dat Europa een beter sound engine heeft. Subtractor mist een heleboel mid hoog in vergelijking.
Die Europe klinkt naar mijn smaak wat prikkerig. Die filters spreken mij niet zo aan +cpu-load is vrij hoog. Ga ik nog eens kans geven binnenkort
 
Dan moet je Dune-3 helemaal niet proberen :D. Sla een akkoord aan en je CPU zit in het rood.
Akkoorden zijn sowieso te moeilijk, gebrek aan muzikaliteit kan men altijd verschuilen achter "ik ben met name een liefhebber van monofone synths want kwaliteit zit niet in de kwantiteit van het aantal toetsen wat ingedrukt wordt" 8o)
 
Akkoorden zijn sowieso te moeilijk, gebrek aan muzikaliteit kan men altijd verschuilen achter "ik ben met name een liefhebber van monofone synths want kwaliteit zit niet in de kwantiteit van het aantal toetsen wat ingedrukt wordt" 8o)
🤣🤣🤣
 
Subtractor, europa , parsec allemaal gecoded door Peter Jubel , die ook de nord lead heeft gecoded .
Subtractor's filter vindt ik nu niet echt fantastich , zelfs niet 20 jaar geleden .
 
Subtractor's filter vindt ik nu niet echt fantastich , zelfs niet 20 jaar geleden .
20 jaar geleden was het vooral "cpu friendly" coding, wat ze later los konden laten. Het hele wavetable array whatever klankopwekking van Thor (en dan heb ik het over de osc's die niet daadwerkelijk wavetable genoemd worden, maar de analoge en supersaw bv) en subtractor zijn daar ook een voorbeeld van.
Ik bedoel, pas vanaf dat RE's kwamen had ik eindelijk het gehoor dat ik vst's kon evenaren, wat klopt, omdat ze code kunnen delen (Uhbik Q was voor mij een eye opener toen).
 
De vst's van U-HE hebben de neiging reason 12 le laten crashen. Al een aantal keren Reason op nieuw moeten opstarten :(
 
Ik heb nog nooit zoveel negatieve berichten na een Reason update gezien als nu.

Overal wordt er geklaagd in FB groepen en Reason forums over crashes, hangups, lange laadtijden, display problemen, etc. Er zijn zelfs gebruikers die weer terug zijn gegaan naar eerdere versies.

Ik denk dat ik voorlopig maar bij ver. 10.4 blijf 🤔
 
Back
Top