Reason Studios lanceert vandaag hun 12e versie van de Reason Muzikale speeltuin/DAW/plugin

maxresdefault.jpg


The combined release of Reason 12 | Reason Studios

Nieuw in deze versie
  • Mimic Sampler
  • Vernieuwde Combinator
  • HD graphics
Prijs 129 voor de upgrade 399 voor het programma en 19,99 voor een abonnement. (REASON+)

 
Last edited by a moderator:
Het probleem bij Reason is nooit wat ze er in stoppen, dat is altijd goed en interessant, het is wat ze er niet in stoppen ! Volgens mij gewoon veel te weinig developers. Features die al jaren gevraagd worden en in alle DAWS zitten komen er niet in, maar wel allerlei leuk "speelgoed" om nieuwe mensen te lokken.
 
Het probleem bij Reason is nooit wat ze er in stoppen, dat is altijd goed en interessant, het is wat ze er niet in stoppen ! Volgens mij gewoon veel te weinig developers. Features die al jaren gevraagd worden en in alle DAWS zitten komen er niet in, maar wel allerlei leuk "speelgoed" om nieuwe mensen te lokken.
Jeetje, zeg dan neetje, genoeg alternatieven dus, tenzij je nog steeds zuur naar je bonnetje van Reason 6 zit te kijken. Wees blij dat je niet in die ProTools wormhole zit, die je heeldegaar leegzuigt.
 
Ik heb ook cubase, maar dat is er in de jaren helaas ook niet beter op geworden. Het gaat me zeker niet om het geld, ik zou grif 2 tot 3x zoveel betalen voor een goede upgrade. Reason is heel leuk speelgoed, maar het moet natuurlijk wel de basis goed op orde hebben. Helaas.. Deze upgrade is trouwens buggy as hell.. Gewoon veel mis binnen het bedrijf. Dat krijg je als je gekocht wordt door durfkapitaal (in 2017). Waarschijnlijk was de boel daarvoor al een behoorlijke bende. Maar we hebben wel VST support gekregen, dat dan weer wel.
 
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe HR interface wel aantrekkelijk vind.
Ook die Mimic lijkt me een leuke aanvulling, net als de nieuwe combinator.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik m'n R11 suite update. Of ik dan de R11 extra devices houd.
Wel benieuwd welke VST support hij nu heeft, (ik kan zo niet vinden of dat eindelijk VST3 is)
 
R11 suite instrumenten blijven gewoon in je account. Nee geen vst3, ik refereerde naar toen VST support kwam in Reason. VST3 zou zeer welkom zijn !
 
Wordt echt een bottleneck voor Reason, steeds meer softsynth developers stappen over op vst3. Ik las een keer in het reason forum dat er fundementele beperkingen zijn aan hoe Reason kwa cdk's is opgebouwd en dat het misschien wel nooit mogelijk is om VST3's te hosten zonder fundamentele redesigns.
 
R11 suite instrumenten blijven gewoon in je account. Nee geen vst3, ik refereerde naar toen VST support kwam in Reason. VST3 zou zeer welkom zijn !
Ah ok, nou, dat is wel een x interessant dan. Nu nog niet. Misschien als 13 komt :)
Ja man. Die beperking is echt mega onhandig.
 
Wordt echt een bottleneck voor Reason, steeds meer softsynth developers stappen over op vst3. Ik las een keer in het reason forum dat er fundementele beperkingen zijn aan hoe Reason kwa cdk's is opgebouwd en dat het misschien wel nooit mogelijk is om VST3's te hosten zonder fundamentele redesigns.
Ja idd. VST3 is wel bijna een must nu.
Ruk, want dat is voor hen geen commerciële 'update' die ze lekker kunnen verkopen.
Dus wordt er waarschijnlijk aan andere features gewerkt en niet aan iets wat ze al hadden moeten kunnen.
 
Volgens Ryan (van de Reason Studios filmpjes) zijn ze met VST3 bezig en zou VST3 nog in 2021 aan R12 toegevoegd moeten worden.
 
Grootste probleem wat ik ergens las in de comments is dat de nieuwe combinators de insert combinators van oudere projecten in de war gooit, dus ik wacht nog even met installen, ookal heb ik al wel een licentie voor R12. Geen zin om lopende projecten en mijn eigen presets ineens onbruikbaar te maken en wacht nog even af op de forums.
 
Back
Top