Reason Studios lanceert vandaag hun 12e versie van de Reason Muzikale speeltuin/DAW/plugin

maxresdefault.jpg


The combined release of Reason 12 | Reason Studios

Nieuw in deze versie
  • Mimic Sampler
  • Vernieuwde Combinator
  • HD graphics
Prijs 129 voor de upgrade 399 voor het programma en 19,99 voor een abonnement. (REASON+)

 
Last edited by a moderator:
BAM!



BAM!

ik voel me heel soms, hier, een soort van autoverkoper (komt ook vanwege, onlangs in de Novum thread, de vreemde lage prijs op jrrshop... die pas sinds een aantal dagen wat gekorrigeerd is...).

goed.

ik ben ook benieuwd! en voor een mooi prijs, samen, heb je je main DAW, lekker uitgebreid. Mimic heeft zeker wat, overigens, maar meestal gooit Reason er wat meer bizonders tegen aan..

have fun!
Hahahahahahahahaha.
Ja, nu nog commissie ;P (voor jou dan)
Zo gaat het soms. En dit is echt een steal deal.
€ 70,- Voor de upgrade.
Mooie graphics.
En die combinator is wel heel krachtig, ik kan nu 'eindelijk' meedoen met wat mensen allemaal delen op Reason groepen.


Qua instrumenten valt het mee (of tegen) wat er bij is gekomen.
Dan moet je + nemen. Maar die koop ik wel los als ze in de aanbieding zijn.
Even kijken hoe ik die aanbiedingen ook kan ontvangen.
(ah gevonden, vinkje stond uit)
 
Ik ben een Reason gebruiker sinds versie 1.0 en heb de hele ontwikkeling meegemaakt (ook als beta tester), maar sinds Propellerheads is overgenomen door een investment company en Reason Studio's heet, zijn er toch wel wat dingen veranderd. Het gaat nu veel meer om geld verdienen dan om ontwikkelingen en luisteren naar gebruikers.
daardoor ligt Reason nu toch wel achter op andere DAW's. Vooral de sequencer zou een flinke update moeten krijgen, want zelfs simpele dingen als Markers zijn niet aanwezig.
Wat ik bijvoorbeeld heel erg mis is de mogelijkheid om MIDI sync naar meerdere outputs te sturen.
Ook wordt VST3 en native Mac M1 nog steeds niet ondersteund.

Jammer, want ik vond het altijd een geweldig programma om mee te werken, maar door de beperkingen ben ik Logic Pro meer gaan gebruiken.
 
Ik ben een Reason gebruiker sinds versie 1.0 en heb de hele ontwikkeling meegemaakt (ook als beta tester), maar sinds Propellerheads is overgenomen door een investment company en Reason Studio's heet, zijn er toch wel wat dingen veranderd. Het gaat nu veel meer om geld verdienen dan om ontwikkelingen en luisteren naar gebruikers.
daardoor ligt Reason nu toch wel achter op andere DAW's. Vooral de sequencer zou een flinke update moeten krijgen, want zelfs simpele dingen als Markers zijn niet aanwezig.
Wat ik bijvoorbeeld heel erg mis is de mogelijkheid om MIDI sync naar meerdere outputs te sturen.
Ook wordt VST3 en native Mac M1 nog steeds niet ondersteund.

Jammer, want ik vond het altijd een geweldig programma om mee te werken, maar door de beperkingen ben ik Logic Pro meer gaan gebruiken.
Ja, waar private equity mee komt kijken, verdwijnt (vaak) de ziel van een bedrijf.
Maar goed, gelukkig hebben we de software nog.
Ik moet zeggen dat ik me prima red met 12 (tot vandaag 11).
Ik heb geen ervaring met andere DAWs muv Reaper (maar dat is voor mij een multitrack recorder en mixer, wel heel fijn).
Die sequencer kan idd wel een update gebruiken ivm andere DAWs (maar hij beperkt me niet).
Qua midi mis ik niet direct iets. Aangezien ik andere instrumenten gewoon met noten aanstuur en geen klok nodig heb aldaar.
Maar als 'hub' in een studio vol met gear is hij idd minder geschikt.
Nog wel.
VST3 schijnt in v12 te komen. Geen garanties, maar dat zeggen ze.
M1 zijn ze nu aan het implementeren (aldus Reason zelf).

Enfin, genoeg te wensen, maar ik kan m'n ei er wel in kwijt.
 
VST3 schijnt in v12 te komen. Geen garanties, maar dat zeggen ze.
M1 zijn ze nu aan het implementeren (aldus Reason zelf).
DAT is nu net één van de grote ergernissen van Reason12 gebruikers; deze functies zouden in V12 zitten werd groot aangekondigd, maar toen deze versie uitkwam vorig jaar waren ze niet aanwezig. Er werd (en wordt) veel over geklaagd in het Reason forum en toen kwam ReasonStudios met een roadmap waarin werd gezegd dat deze functies er in Mei in zouden zitten, maar helaas pindakaas, weer niet. Nu zijn we bij Roadmap nr. 3 en het zit er NOG STEEDS niet in.
Bovendien zijn een aantal van de bugs er ook nog steeds niet uit terwijl Reason altijd één van de meest stabiele programma's was.
(Voor meer info: ReasonTalk.com - Forum)
 
DAT is nu net één van de grote ergernissen van Reason12 gebruikers; deze functies zouden in V12 zitten werd groot aangekondigd, maar toen deze versie uitkwam vorig jaar waren ze niet aanwezig. Er werd (en wordt) veel over geklaagd in het Reason forum en toen kwam ReasonStudios met een roadmap waarin werd gezegd dat deze functies er in Mei in zouden zitten, maar helaas pindakaas, weer niet. Nu zijn we bij Roadmap nr. 3 en het zit er NOG STEEDS niet in.
Bovendien zijn een aantal van de bugs er ook nog steeds niet uit terwijl Reason altijd één van de meest stabiele programma's was.
(Voor meer info: ReasonTalk.com - Forum)
Ja, het zijn zware tijden.
:P
Ik ben zelf programmeur en verwacht dat de legacy code (n.a.w. al aanwezig sinds het begin) meer werk is om om te zetten dan commercie wilde beloven.
Zeker met het beperkte aanbod van goede mensen.
En de druk van boven om nieuwe dingen uit te brengen.

Ik las dat ze net een nieuwe gast hebben aangenomen.
Benieuwd of er nu meer (en sneller) aan gaat komen.

Hoe dan ook, ik vermaak me nog prima met Reason en m'n leven hangt er niet van af. Dus ik hobbel rustig mee met de ontwikkelingen die er komen.
Ik zie nog wel een kans dat ik ooit Ableton live ga proberen (vanwege live werk met de band)
Maar voor mij bescheiden hobby werkt Reason eigenlijk wel perfect.
 
Don't get me wrong ;-) Reason is een fantastisch programma, waar alles inzit wat je nodig hebt om muziek te maken.

Sterker nog... Reason was indertijd de reden dat ik bijna al mijn synths, samplers en modules heb verkocht. Ik was de hele kabelzooi beu en de mogelijkheid om alles in je computer te doen trok mij toen over de streep. Maar sinds ik weer zit heb om met hardware te klooien loop ik toch tegen een aantal beperkingen op. Reason is gewoon niet bedoeld om een hardware studio aan te sturen. Vandaar dat ik Logic weer meer ben gaan gebruiken.

Ik maak trouwens nog wel steeds patches voor Reason, dus als je leuke sounds voor Europa zoekt ;-)
 
Don't get me wrong ;-) Reason is een fantastisch programma, waar alles inzit wat je nodig hebt om muziek te maken.

Sterker nog... Reason was indertijd de reden dat ik bijna al mijn synths, samplers en modules heb verkocht. Ik was de hele kabelzooi beu en de mogelijkheid om alles in je computer te doen trok mij toen over de streep. Maar sinds ik weer zit heb om met hardware te klooien loop ik toch tegen een aantal beperkingen op. Reason is gewoon niet bedoeld om een hardware studio aan te sturen. Vandaar dat ik Logic weer meer ben gaan gebruiken.

Ik maak trouwens nog wel steeds patches voor Reason, dus als je leuke sounds voor Europa zoekt ;-)
Ja ik snap je.
het is geen studio centerpiece in de basis.
dan is Ableton oid beter.
Gebruik je hem ook als plug-in?
 
Hoe goed is Reason te midi mappen? Kan je de sequencers mappen en dan bijvoorbeeld notes step sequencen via een Launchpad of een Push?
jazeker, ik heb jaren geleden deze RE's gekocht voor die functie, met led feedback naar oa je launchpads:


1656723228631.png
 
deze kwam ik ook tegen:

 
Enfin,ik heb niet echt de antwoord op de vraag gekregen, maar ben er intussen er wel uit dat reason een zeer goed pakketje is.
 
Enfin,ik heb niet echt de antwoord op de vraag gekregen, maar ben er intussen er wel uit dat reason een zeer goed pakketje is.
Ik heb m’n best gedaan 😃
Ik zit op 12.
Ja, best veel nieuwe dingen. Zeker als je voor de subscription zou gaan.

Je kunt hem sinds 11 ook als plug-in gebruiken voor een DAW die je eventueel fijner vindt als main DAW.
Dan heb je wel de creatieve tools van Reason maar ook je vertrouwde workflow.

De nieuwe players zijn ook mooi. Chord sequencer is best interessant voor als je even wat anders wilt dan je standaard akkoorden.
Bassline generator heb ik nog niet, maar die is ook heel interessant.

Ik vind qua instrumenten vooral de nieuwere serie heel interessant.
Veel zitten in de subscription en zijn los te koop (je kunt ze eerst 30 dagen proberen oid)
Grain, Parsec, Complex, Umpf (2x), Hybrid, Europa, Mono Bass synth (naam ben ik vergeten), Mimic
De oudere zijn ook prima, maar ik merk dat ik veel naar de nieuwe grijp.

Qua effecten zit er ook veel ‘nieuws’ interessants in.
Een goede reverb engine, heel flexibele delay, twee goede distortions, ritmische manglers (ook 2x), een prima chorus en een soort enhance tool die een aantal uiteenlopende dingen kan doen (tape, bottom, high end etc)

Wat ik mis is een ‘fancy’ tijdlijn.
Die is wat basic ivm andere DAWs.
En er zit geen stock dynamische eq in.
 
Ik begonnen met reason 3 jaren geleden, en ben volledig Reason gegaan bij Reason 10, na 25+ jaar cubase.

Ik zit nog op Reason 11 maar heb al een licentie van 12, in afwachting van de vst 3 support en wat fixes.
Voor mij de beste DAW die er is, door de workflow, hardware manier van denken met de voordelen van software.
Met iets van 2000 euro aan rack extensions, maar die hebben zichzelf al ruim terug verdiend. Geen subscription model voor mij !
 
Zodra Reason volledig naar het subscription model gaat zijn ze mij kwijt als klant.
 
voor het zelfde geld komt het nooit, wordt men een beetje aan het lijntje gehouden. als ik zie hoe aso ze die prijzen hebben verhoogd.......
 
voor het zelfde geld komt het nooit, wordt men een beetje aan het lijntje gehouden. als ik zie hoe aso ze die prijzen hebben verhoogd.......

klopt, maar de sales... er was een veel betere, onlangs, nu Reason 12 upgrade/update, soms worden ze door elkaar gegooid; 99 dollar, en via jrrshop...
en 249 nieuw. maar onlangs 70% korting op de upgrade.

ook de Reason store is veranderd; de aanbiedingen van Reason Studios zelf, nu, zijn 50%, dat zag je voorheen niet. of amper.

en ze blijven in de Reward store staan.... jammer voor mij, ik wist wel dat het op een bepaald zouden gaan doen, waarschijnlik, maar pas geleden 100 credits ingewisseld voor Friktion, had ik nu Friktion en b.v. de vocoder voor kunnen hebben, 9 euri of zo...

nou ja, maar het feit blijft dat het erg rommelig is gegaan, het nog rommelig is, en ze kunnen het niet maken om géen VST3 toe te voegen, aan Reason 12, dat was een belofte, of meer dan.

ik blijf kritisch, ik was nogal heftiger toen Reason+ kwam op Reason Talk... en ik had Reason 12 achteraf veel goedkoper kunnen kopen, maar goed, heb in de tussentijd Reason 12 (van 11 suite, en met de aanbiedingen, heb ik toch een mooie kollektie RE's nu, hoef ze niet allemaal...), wel plezier gehad, van de bugs weinig last, wel fijner werken...
 
voor het zelfde geld komt het nooit, wordt men een beetje aan het lijntje gehouden. als ik zie hoe aso ze die prijzen hebben verhoogd.......
Ik ga uit van wel, maar alles staat en valt bij of ze het kunnen betalen om te maken voordat commercie vindt dat er weer meer geld in het laatje moet komen met andere dingen die 'men' belangrijker vindt.
Gelukkig zijn er (tot die tijd) alternatieven, om toch VST3's te kunnen draaien, maar ik hoop het in 12 te zien (zoals beloofd)
 
Back
Top