Reason Studios lanceert vandaag hun 12e versie van de Reason Muzikale speeltuin/DAW/plugin

maxresdefault.jpg


The combined release of Reason 12 | Reason Studios

Nieuw in deze versie
  • Mimic Sampler
  • Vernieuwde Combinator
  • HD graphics
Prijs 129 voor de upgrade 399 voor het programma en 19,99 voor een abonnement. (REASON+)

 
Last edited by a moderator:
Prijsstijging voor toch al een zeer underwhelming & overpriced update??? Misschien is dit net even dat duwtje die ik nodig heb om definitief af te haken.
 
Bijna vergeten dat reason nog bestaat,je hoort(toch hier)er niets meer over.
Zij die deze hebben...zijn er nieuwigheden bijgekomen,welke versie nu, nog altijd de moeite?
Zou wel een allesinéén daw willen hebben buiten Logic Pro.
 
Bijna vergeten dat reason nog bestaat,je hoort(toch hier)er niets meer over.
Zij die deze hebben...zijn er nieuwigheden bijgekomen,welke versie nu, nog altijd de moeite?
Zou wel een allesinéén daw willen hebben buiten Logic Pro.
Nog steeds V12 (Die na een jaar nog steeds buggy is), maar gisteren kwamen ze met dit:


PS Ik gebruik Reason RRP als plugin binnen Logic Pro.
 
Bijna vergeten dat reason nog bestaat,je hoort(toch hier)er niets meer over.
Zij die deze hebben...zijn er nieuwigheden bijgekomen,welke versie nu, nog altijd de moeite?
Zou wel een allesinéén daw willen hebben buiten Logic Pro.
Ja, ze hebben net weer een aantal nieuwe dingen toegevoegd. Het subscription model houdt mij tegen, al kan ik wel naar 12 updaten (kopen) als ik dat zou willen.
Ik heb nu 11 suite en meestal wacht ik een paar versies voor ik update (dus mogelijk spring ik direct naar 13 tzt) .
De laatste paar releases bevatte vooral bugfixes.
Ze zijn druk met native M1 support geweest zo te zien.
En het oplossen van bugs die zijn ontstaan in 12 :)

Het grote ding van 12 was voor mij toch wel de nieuwe combinator. Die is echt heel flexibel en indrukwekkend.
En betere graphics (hoge resolutie).
 
Hoe goed is Reason te midi mappen? Kan je de sequencers mappen en dan bijvoorbeeld notes step sequencen via een Launchpad of een Push?
 
Hoe goed is Reason te midi mappen? Kan je de sequencers mappen en dan bijvoorbeeld notes step sequencen via een Launchpad of een Push?
De players van Reason bedoel je?
Die kun je extern aansturen.
(spelen).
Een aantal doet alleen iets als je een noot aanslaat. Anderen hebben 'steps' of een generatieve bron. (die doen dus altijd iets, ongeacht of je noten hebt ingespeeld)
Knoppen van players zijn (wat ik iig heb gedaan) te midi learnen, als je daar iets aan wilt bedienen. En anders kun je er wel een combinator van maken, dan zijn er soms meer knoppen beschikbaar dan via midi learn.
Noten kun je ook weer uitsturen naar synths etc. (via een midi device)
 
verdumme, helemaal vergeten dat de Reason 12 update/upgrade nu 79 dollar of 79 euro, of beter was.

nog een aantal eksemplaren bij jrrshop (en wellicht; ook volledige versies..);


vergeet niet FORUM of GROUP in te vullen voor ekstra korting...

(en ik heb nog Reason 12 update, vanaf 11 Suite gekocht, omdat ik dacht, maar ook misschien toen al vermoedde, dat er toch.. je weet nooit, dit zou me... toch zo'n 40 euri, min of meer, de dollar prijs is nu veel hoger, hebben gescheeld, nou ja. daar staat weer tegenover.... vanwege een foutje... zo gaat altijd...)

@Furious5 o @Montfrooij antwoord al, die weet dat beter, ik gebruik zeker Reason nog als een DAW, naast de RRP... maar zo diep...
 
De players van Reason bedoel je?
Die kun je extern aansturen.
(spelen).
Een aantal doet alleen iets als je een noot aanslaat. Anderen hebben 'steps' of een generatieve bron. (die doen dus altijd iets, ongeacht of je noten hebt ingespeeld)
Knoppen van players zijn (wat ik iig heb gedaan) te midi learnen, als je daar iets aan wilt bedienen. En anders kun je er wel een combinator van maken, dan zijn er soms meer knoppen beschikbaar dan via midi learn.
Noten kun je ook weer uitsturen naar synths etc. (via een midi device)


Wat ik zou willen is Reason net zo bedienen als Ableton of Bitwig: via een Launchpad of een Push (of andere coontroller) zodat je je notes via een controller kan inprogrammeren in een sequencer - zoals met een Novation Circuit/Ableton Push/Launchpad Pro.
Voor Ableton gebruik ik het Launchpad95 script, voor Bitwig het je het DrivenbyMoss script... Dus ik vroeg me af of Reason dat ook heeft, of dat je alles met een muis moet doen....
 
verdumme, helemaal vergeten dat de Reason 12 update/upgrade nu 79 dollar of 79 euro, of beter was.

nog een aantal eksemplaren bij jrrshop (en wellicht; ook volledige versies..);


vergeet niet FORUM of GROUP in te vullen voor ekstra korting...
Nice.
Ik ben alleen benieuwd of ik m'n Suite instrumenten dan behoud.
 
Ja, ze hebben net weer een aantal nieuwe dingen toegevoegd. Het subscription model houdt mij tegen, al kan ik wel naar 12 updaten (kopen) als ik dat zou willen.

waarom houd je dat tegen, er waren sales, Algoritm + welke player was het ook alweer, ze brachten het andersom. Bassline Generator was ook in een mooie aanbieding. evenals de hoe heet die player weer. ik moet het eerst ff opzoeken voordat ik, iets schrijf, ha!

Friktion voor 9 euro gekocht, via Rewards...

ff opgezocht; dit was de eerste sale, er was er nog 1 voor, maar uiteindelik ben ik toch goedkoper uit;

Bassline Generator & Algoritm Bundle 1.0.0 FULL: 74.00 EUR
Pattern Mutator 1.0.2 FULL: 37 euri

en Friktion dus via Rewards...
 
Wat ik zou willen is Reason net zo bedienen als Ableton of Bitwig: via een Launchpad of een Push (of andere coontroller) zodat je je notes via een controller kan inprogrammeren in een sequencer. - net zoals een Novation Circuit/Ableton Push/Launchpad Pro.
Voor Ableton gebruik ik het Launchpad95 script, voor Bitwig het je het DrivenbyMoss script... Dus ik vroeg me af of Reason dat ook heeft, of dat je alles met een muis moet doen....
Ik weet niet zeker of ik je begrijp, maar in Reason heb je 'players'. Dat zijn apparaten die 'boven' een instrument staan en de rol van een keyboard etc. overnemen. Sommige moet je voeden met noten (dat kan via een controller, dit zijn specifieke arpegiators eigenlijk), anderen hebben een step sequencer of zijn generatief.
De step based sequencers gebruik ik zelf zelden. Ik speel liever blocks in, die ik herhaal.
(dat komt op hetzelfde neer voor mij).
Dus ik weet niet goed of de step based players via een controller in te spelen zijn.
 
Nice.
Ik ben alleen benieuwd of ik m'n Suite instrumenten dan behoud.

o zeker! en kan ook persoonlik (en dat is een eer, he.......) bevestigen. het zou erg vreemd zijn als dat niet zo zijn...
maar snap de vraag, het is niet zo duidelik, maar de Suite instrumenten zitten aan je 11 Suite licentie vast, dus daarmee behoud je ze (zolang je Suite niet verkoopt, maar dat lijkt me evident..)

Reason 12, geeft het veel? de hi res, inzoomen is wel erg erg fijn, VST3 is er nog niet. de combinator, ja! Mimic, aardig.

maar voor 79 dollar, met korting, en via paypal (met een CC eraan gekoppeld want Paypal heeft een hoge conversie). is het zeker waard, denk ik, het is de DAW waarin je werkt, je main DAW.
 
waarom houd je dat tegen, er waren sales, Algoritm + welke player was het ook alweer, ze brachten het andersom. Bassline Generator was ook in een mooie aanbieding. evenals de hoe heet die player weer. ik moet het eerst ff opzoeken voordat ik, iets schrijf, ha!

Friktion voor 9 euro gekocht, via Rewards...

ff opgezocht; dit was de eerste sale, er was er nog 1 voor, maar uiteindelik ben ik toch goedkoper uit;

Bassline Generator & Algoritm Bundle 1.0.0 FULL: 74.00 EUR
Pattern Mutator 1.0.2 FULL: 37 euri

en Friktion dus via Rewards...
Omdat ik geen subscriptions wil. (zo min mogelijk).
Maar die upgrade bevat dus niet bijv. de bassline generator (die zit dus alleen in de +)
Dat is dan wel weer jammer. En er missen veel meer instrumenten zie ik (een aantal heb ik dan wel via de Suite)
 
o zeker! en kan ook persoonlik (en dat is een eer, he.......) bevestigen. het zou erg vreemd zijn als dat niet zo zijn...
maar snap de vraag, het is niet zo duidelik, maar de Suite instrumenten zitten aan je 11 Suite licentie vast, dus daarmee behoud je ze (zolang je Suite niet verkoopt, maar dat lijkt me evident..)

Reason 12, geeft het veel? de hi res, inzoomen is wel erg erg fijn, VST3 is er nog niet. de combinator, ja! Mimic, aardig.

maar voor 79 dollar, met korting, en via paypal (met een CC eraan gekoppeld want Paypal heeft een hoge conversie). is het zeker waard, denk ik, het is de DAW waarin je werkt, je main DAW.
Ja, het is een top prijs idd.
Maar ik ga nog wel wachten.
Zoveel krijg ik er niet bij tov 11 suite.
En ik wil eerst zeker weten dat VST3 er in komt (en niet stiekem naar 13 wordt uitgesteld)
 
Omdat ik geen subscriptions wil. (zo min mogelijk).
Maar die upgrade bevat dus niet bijv. de bassline generator (die zit dus alleen in de +)
Dat is dan wel weer jammer. En er missen veel meer instrumenten zie ik (een aantal heb ik dan wel via de Suite)

ja, ik heb hetzelfde, ik heb géen subscriptions (alhoewel, eentje nu, voor Vital, ter ondersteuning meer, tijdelik...). ik wil de licentie, perpetual...

maar zoals ik al aangaaf, in het bericht dat je "citeert", kon je, en dat zal zeker vaker terugkomen, mooie deals maken.

ik heb nu alle players/instrument, behalve de vocoder (die wel wat heeft) & de laatste chord player, hierboven aangegeven.

Friktion, Algoritm, Bassline Generator, Pattern Mutator. leuk spul...
dus ik heb veel kritiek geuit op Reason Studios..., maar toch doen ze iets voor perpetual owners... 74 + 37 + 9, voor de 4 RE's, die ik hiervoor noemde.. da is netjes. en perpetual...

ja, dat gerucht, of beter gevoel gaat rond; VST3 dat komt later, maar dat hebben ze beloofd, dus dat kunnen ze niet echt in 13 gaan doen.

hier staat nog zwart op fel wit; dat ze al een werkende VST3 hosting hebben... maar die is nog maar alpha...

 
ja, ik heb hetzelfde, ik heb géen subscriptions (alhoewel, eentje nu, voor Vital, ter ondersteuning meer, tijdelik...). ik wil de licentie, perpetual...

maar zoals ik al aangaaf, in het bericht dat je "citeert", kon je, en dat zal zeker vaker terugkomen, mooie deals maken.

ik heb nu alle players/instrument, behalve de vocoder (die wel wat heeft) & de laatste chord player, hierboven aangegeven.

Friktion, Algoritm, Bassline Generator, Pattern Mutator. leuk spul...
dus ik heb veel kritiek geuit op Reason Studios..., maar toch doen ze iets voor perpetual owners... 74 + 37 + 9, voor de 4 RE's, die ik hiervoor noemde.. da is netjes. en perpetual...
Dat is netjes.
Ik moet zeggen dat ik ze niet in de gaten houd, maar dat is dus wel slim.
Heb je die via Reason zelf gekocht?
ja, dat gerucht, of beter gevoel gaat rond; VST3 dat komt later, maar dat hebben ze beloofd, dus dat kunnen ze niet echt in 13 gaan doen.

hier staat nog zwart op fel wit; dat ze al een werkende VST3 hosting hebben... maar die is nog maar alpha...

Ja, dat klinkt wel alsof het gaat gebeuren.
Garantie tot de achterdeur natuurlijk.

En andere vraag, hoe werkt dat als je een licentie koopt via die JRshop? kun je die dan gewoon bij Reasonstudio's registreren oid?
 
Heb je die via Reason zelf gekocht?

yep, ik ontvang de e-mails, waren aanbiedingen alleen via Reason Studios. algoritm, daar ging het me vooral om, maar de Bassline Generator is best leuk erbij....
en kijk eens in de Reward sektie, hoeveel Rewards je hebt, uiteindelik had ik er genoeg, om Friktion voor 9 euri te kopen, al gebruikt in mijn laatste EYMH track, volledig Reason overigens. met wat instellingen, mooie geluiden...

En andere vraag, hoe werkt dat als je een licentie koopt via die JRshop? kun je die dan gewoon bij Reasonstudio's registreren oid?

en wederom yep, ik heb de upgrade naar Reason 12, ook via jrrshop gekocht, en je krijgt dan ook de 20 reward points, die je bij elke upgrade verkrijgt.
dus via reasonstudios 'redeem', of zoiets, staat helder uitgelegd in de e-mail die je krijgt van jrrshop.
 
yep, ik ontvang de e-mails, waren aanbiedingen alleen via Reason Studios. algoritm, daar ging het me vooral om, maar de Bassline Generator is best leuk erbij....
en kijk eens in de Reward sektie, hoeveel Rewards je hebt, uiteindelik had ik er genoeg, om Friktion voor 9 euri te kopen, al gebruikt in mijn laatste EYMH track, volledig Reason overigens. met wat instellingen, mooie geluiden...



en wederom yep, ik heb de upgrade naar Reason 12, ook via jrrshop gekocht, en je krijgt dan ook de 20 reward points, die je bij elke upgrade verkrijgt.
dus via reasonstudios 'redeem', of zoiets, staat helder uitgelegd in de e-mail die je krijgt van jrrshop.
Nice. Die rewards had ik nog niet gezien.
Direct de nieuwe chords player gekocht voor nagenoeg niks (€ 4,-)
 
yep, ik ontvang de e-mails, waren aanbiedingen alleen via Reason Studios. algoritm, daar ging het me vooral om, maar de Bassline Generator is best leuk erbij....
en kijk eens in de Reward sektie, hoeveel Rewards je hebt, uiteindelik had ik er genoeg, om Friktion voor 9 euri te kopen, al gebruikt in mijn laatste EYMH track, volledig Reason overigens. met wat instellingen, mooie geluiden...



en wederom yep, ik heb de upgrade naar Reason 12, ook via jrrshop gekocht, en je krijgt dan ook de 20 reward points, die je bij elke upgrade verkrijgt.
dus via reasonstudios 'redeem', of zoiets, staat helder uitgelegd in de e-mail die je krijgt van jrrshop.
En ook Reason 12 gekocht.
BAM.
Ik ben benieuwd.
 
Direct de nieuwe chords player gekocht voor nagenoeg niks (€ 4,-)

BAM!

Reason 12 gekocht.

BAM!

ik voel me heel soms, hier, een soort van autoverkoper (komt ook vanwege, onlangs in de Novum thread, de vreemde lage prijs op jrrshop... die pas sinds een aantal dagen wat gekorrigeerd is...).

goed.

ik ben ook benieuwd! en voor een mooi prijs, samen, heb je je main DAW, lekker uitgebreid. Mimic heeft zeker wat, overigens, maar meestal gooit Reason er wat meer bizonders tegen aan..

have fun!
 
Back
Top