Voedingskabel voor eurorack (of iets dat ik kan aansluiten op een module ipv jumpers)

Status
Please reply by conversation.
Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik wil een extender maken voor een Eowave Zone BF LFO module. Achteraan zitten 2 jumpers waarmee je het sync-gedrag van de LFO kan aanpassen, ik zou graag 2 schakelaars op een blindpanel installeren en die functionaliteit naar de voorkant van mijn case brengen. Ik heb echter geen zin om draden aan de pinnen op de PCB te solderen. Een gewone eurorack IDC voedingskabel past, ik heb er helaas geen enkele over, en ik heb geen zin om 13 euro verzendkosten te betalen om er één te kopen in een online shop.

Heeft iemand iets rondslingeren wat ik hiervoor kan gebruiken en voor een klein prijsje kan verstuurd worden naar België. Dat kan volgens mij gewoon met brievenpost.

Alvast bedankt,
Simon.
 
Heb je niet een computerwinkel in de buurt? Oude pcs zitten ook vol met dat soort jumper kabeltjes.
 
Ik heb gemerkt dat die jumperkabels soms niet de juiste 'maat' hebben, dus dat ze niet passen op de jumpers, ik weet niet wat de juiste term is om de juiste kabels te vinden. Van de voedingskabels kan ik zien dat ze de juiste afstand hebben om op de jumpers te passen. Dat houdt me tegen om er eentje te bestellen online.
 
Vrijwel alle jumpers zitten 2,54 mm uit elkaar. Maar er zijn inderdaad ook afwijkende maten. Volgens mij heet de normale standaard ook wel "dupont"

Ik heb zelf gewoon een aantal van dit soort lappen gekocht;

de connectors daar zijn allemaal los en je kan de kabels lostrekken. Je hebt ze ook in mannetje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje.
 
Bedankt allen voor de informatie. Ik zal eens opmeten hoe het zit met de jumpers achteraan de module en dan kan ik aan het juiste kabeltje geraken (op de sites waar ik had zitten zoeken - allekabels - stonden geen afmetingen, enkel typevermeldingen).
 
hoeveel van die Duponts (net gecheckt, die passen inderdaad op eurorack voedingspinnen) heb je nodig en hoe lang moeten die zijn?
moeten dat vrouwtje/vrouwtje connectoren zijn of is de andere kant niet van belang? ik heb er hier nog hopen liggen en vind wel ergens een postzegel.
 
Het is voor 4 jumperpinnetjes achteraan de Eowave BF Zone. Ik zou een expander maken: 2 switches die ik door middel van een kabeltje op de jumpers aansluit, zodat ik niets hoef aan de module vast te solderen. Maw: de ene kant moet passen op die 4 pinnetjes maar de andere kant maakt niet uit aangezien ik die aan de switches zou solderen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top