Custom patches voor de Novation Summit

Ik had hem op Gearslutz al gehoord, echt toffe sounds. Voor mijn gevoel is het alleen geen hele strakke bass bak
nee duh het is geen 101 gek... ik haal er wel lekkere alpha juno achtige chorus mid basjes uit. sowieso wavetable en low subs hmm... of je moet een echte ppg hebben. ik vind zelfs de microwave bassen niet helemaal mijn ding. zelfs met die square waves. peak doet andere dingen heel goed.
 
Hey, ik had sinds de vorige keer nog wat gaten te vullen in mijn bank, dus maar weer lekker wat nieuwe patches gemaakt. Deze keer de focus volledig op het gebruik van de (stock) wavetables gelegd, bijna alle patches zijn uitsluitend met de wavetables gemaakt (misschien 1 of 2 aangevuld met een basic waveform) en daarnaast ook de mogelijkheden van FM wat onderzocht.

Zelfde deal weer, dus single patches, effecten uitsluitend uit de Summit en wat compressie op de masterbus.



En over FM gesproken..., kan iemand mij vertellen wat nu de implementatie op de Peak/Summit is? Ik ben echt niet thuis in FM, en had er wel wat moeite mee om met meerdere operators er iets fatsoenlijks uit te krijgen, en ben daarom op zoek gegaan naar wat meer info en kwam er toen achter dat er meerdere implementaties zijn (Phase Modulation en Frequency Modulation en daarbij de termen linear en exponential), maar ik las ook wat tegenstrijdige berichten, de 1 rept over exponential, maar een andere video (van Novation) heeft het weer over linear.

Dus hoe zit het nou precies en hoe krijg je toch wat moois uit complexere FM met meerdere modulators (en dan het liefst in de context van de Summit implementatie).

Maarre, ik had hier nog een vraagje uitstaan boven ;), weet jij dat misschien @Harry Turtle ?
 
Maarre, ik had hier nog een vraagje uitstaan boven ;), weet jij dat misschien @Harry Turtle ?
je kunt volgens mij de verschillende oscillatoren als modifiers kiezen... dus vrije waveforms als fm uit te sturen.. volgens mij 2 sources max... is in de matrix ook weer te koppelen aan lfo's volgens mij. het is vrij eenvoudig..
 
je kunt volgens mij de verschillende oscillatoren als modifiers kiezen... dus vrije waveforms als fm uit te sturen.. volgens mij 2 sources max... is in de matrix ook weer te koppelen aan lfo's volgens mij. het is vrij eenvoudig..
Ah sorry, ik moet iets duidelijker in de vraagstelling zijn denk ik, ik bedoel niet perse de werking van de knoppen (of het menu), dus insturing van osc1 >osc2, die snap ik wel, maar wat is de feitelijke implementatie van deze FM oplossing, je hebt er blijkbaar verschillende: (Phase Modulation en Frequency Modulation en daarbij de termen linear en exponential). Ik begreep uit wat zoekwerk dat de allereerste implementatie van FM vrij simpel was (exponential FM) maar daar krijg je dus snel carbage mee. Een verbeterde oplossing is Phase Modulation ofwel linear (toegepast in bv de DX) dat veel meer voorspelbare resultaten oplevert. Ik krijg de indruk de de Peak exponential is, maar in videootjes van oa Novation wordt gesproken over linear....
 
Back
Top