Custom patches voor de Novation Summit

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hey, yes vakantie en eindelijk weer lekker veel tijd om met mijn spulletjes te klooien!

Ik heb de Summit er maar waar eens bijgepakt, veel te lang geleden dat ik die in handen heb gehad. Van het weekend weer een zooitje patches gemaakt en het leek me leuk om in navolging van @sKeLeTvM ook maar eens eea te delen. Bij deze, wel members only en ik weet niet hoe lang ik de bank laat staan, maar voor future readers, PM me als die weg is. Het was op zich een volle bank, maar ik heb de meest crappy stuff eruit gevist, er blijven nog iets van 100 sounds over.

Ook nog ff wat audio voorbeelden, deze link begin ik met mijn meest favoriete pads, daarna nog wat nieuwe patches die ik dit weekend gemaakt heb.



Hier is ook nog een oude link van mijn eerste patches die ik op de Peak heb gemaakt, veelal dus de eerste patches in deze bank.



BTW Alle patches zijn gestart vanuit de Init patch, het zijn allemaal singles, dus ik verwacht geen problemen om deze ook in de Peak te laden. Verder zijn de FX uitsluitend uit de Summit, met uitzondering van wat compressie op de master bus, en in de nieuwe patches op het eind is soms wat simpele drums toegevoegd om wat context aan de patches te geven. Oh de eerste helft van de bank zal over het algemeen het modulatie wheel nix doen, toen had ik de Peak en had ik er dus niet zoveel aandacht voor. De latere patches hebben over het algemeen wel wat modulatie.

Pads maken is toch wel mijn favoriete bezigheid op deze synth, maar er zitten ook zeker wel andere sounds tussen. Enjoy!!

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Ik heb de Summit er maar waar eens bijgepakt, veel te lang geleden dat ik die in handen heb gehad. Van het weekend weer een zooitje patches gemaakt en het leek me leuk om in navolging van @sKeLeTvM ook maar eens eea te delen. Bij deze, wel members only en ik weet niet hoe lang ik de bank laat staan, maar voor future readers, PM me als die weg is. Het was op zich een volle bank, maar ik heb de meest crappy stuff eruit gevist, er blijven nog iets van 100 sounds over.
Thnx man.
Ik gok dat hij ook op de Peak kan, dus zal binnenkort components weer een x aanslingeren en ze testen.
Ik heb al AB en C voor de helft vol, dus het wordt even goed selecteren wat er over blijft.

Zelf kom ik nog niet toe aan echt sound design, maar blijft het bij patch tweaken.
Maar goed, ook dat geeft me voldoening en volstaat nu (nog).
 
Thnx man.
Ik gok dat hij ook op de Peak kan, dus zal binnenkort components weer een x aanslingeren en ze testen.
Ik heb al AB en C voor de helft vol, dus het wordt even goed selecteren wat er over blijft.

Zelf kom ik nog niet toe aan echt sound design, maar blijft het bij patch tweaken.
Maar goed, ook dat geeft me voldoening en volstaat nu (nog).
You're welcome! Laat hier svp maar ff weten of het lukt op de Peak, handig om te weten voor anderen.

Patches op maat maken voor een track doe ik ook nog steeds het meest hoor, ik gebruik tot nu toe nog niet echt veel mijn eigen sounds in mijn tracks (staat nog op de planning :P), maar weten waar je aan moet draaien om eea goed te krijgen was voor mij de hoofdmotivatie om sound design te leren, daarom het ik de Synthorial cursus gevolgd en daarna een Peak gekocht om te oefenen. Maar custom patches bouwen is bijna net zo leuk als een track in elkaar zetten, zeer verslavend, maar idd ook wel tijdrovend.
 
You're welcome! Laat hier svp maar ff weten of het lukt op de Peak, handig om te weten voor anderen.

Patches op maat maken voor een track doe ik ook nog steeds het meest hoor, ik gebruik tot nu toe nog niet echt veel mijn eigen sounds in mijn tracks (staat nog op de planning :P), maar weten waar je aan moet draaien om eea goed te krijgen was voor mij de hoofdmotivatie om sound design te leren, daarom het ik de Synthorial cursus gevolgd en daarna een Peak gekocht om te oefenen. Maar custom patches bouwen is bijna net zo leuk als een track in elkaar zetten, zeer verslavend, maar idd ook wel tijdrovend.
Ga ik zeker doen.
Ja, ik denk dat ik die 2 dingen moet scheiden. Muziek maken vs geluid (patch / sample etc.) maken.
Beide zijn leuk en vereisen een bepaalde vorm van creativiteit, maar het geluiden maken ben ik gewoon nog niet aan toe gekomen.
WTF.... € 139,- voor die cursus.
Ouch.
Die had ik niet aan zien komen.
 
Ah da's misschien wel prijzig, heb ik er destijds (al weer een aantal jaar geleden) niet voor betaald dacht ik. Eea was laatst nog in de aanbieding, voor de helft, nog steeds wel wat geld, maar ik vond het wel de moeite waard: Deal: leer synths programmeren met Syntorial
Ja, ik vraag me alleen af wat ik er nog bij ga leren wat ik nodig heb.
Want ook € 65,- is veel voor iets wat 'leuk' is, maar niet meer dan dat.
 
Lekker hoor! Peak G.A.S. weer aangewakkerd!
Haha nice 8)!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de Peak/Summit mijn meest toegankelijk hardware synth vind die ik momenteel heb. Deze synth is echt 1 grote sweet spot, vrij gemakkelijk om daar wat fatsoenlijks uit te krijgen, ik heb bv meer moeite om echt goede sounds uit de Subsequent 37 of de Minilogue XD te halen. Ook een kwestie van effort denk ik, daar moet ik gewoon eens iets langer voor gaan zitten, maar dat is precies het punt, een paar tweaks aan de Peak, beetje reverb erop en je hebt al iets aardigs te pakken.
 
Hij doet me denken aan een DX en een MicroWave qua sound. Maar dan met knoppen en ingebouwde FX.

Deze en de Moog One zijn de enige nieuwe poly's waar ik van droom.
 
Haha nice 8)!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de Peak/Summit mijn meest toegankelijk hardware synth vind die ik momenteel heb. Deze synth is echt 1 grote sweet spot, vrij gemakkelijk om daar wat fatsoenlijks uit te krijgen, ik heb bv meer moeite om echt goede sounds uit de Subsequent 37 of de Minilogue XD te halen. Ook een kwestie van effort denk ik, daar moet ik gewoon eens iets langer voor gaan zitten, maar dat is precies het punt, een paar tweaks aan de Peak, beetje reverb erop en je hebt al iets aardigs te pakken.
Helemaal mee eens (Peakwise).
Wat mij betreft heeft de Subsequent gewoon een goed reverb pedaal nodig.
Zonder klinkt het mij vaak te vlak oid.
 
dik ik heb de peak net 4 dagen. zit al op 60 presets. waanzinnig hands on apparaat met goede sweet spots. vind vooral het hybride karakter heel vet. ik vind m niet v/a ook niet super wavetable.. erg interessante synth. hij heeft echt wel mojo.
wat ik niet begrijp, zijn de peak patches compatible met de summit?
 
wat ik niet begrijp, zijn de peak patches compatible met de summit?
You can use Peak patches on Summit using the Novation Components application, but currently the Peak cannot accept Summit patches. This is something the team is aware of and working on a solution to!
 
dik ik heb de peak net 4 dagen. zit al op 60 presets
Zo dat gaat lekker rap dan! Gelukkig kan je eea makkelijk exporten, want jij hebt die bankjes zo in rap tempo vol :P

ik ben nog beginnend sound designer, en blijf vaak hangen in de patches zelf (als in afgeleid in het geluid en dan daarin blijven jammen) en ook in de ontdekking van bv FM of effects modulatie.

ik vind m niet v/a ook niet super wavetable.
Ja dat vind ik zo tot aan deze synth, eigenlijk zit er van alles wel wat in qua mogelijkheden, en de menu diving en toegankelijkheid van het menu is precies genoeg, niet teveel en niet te weinig. Leuk hoor dat sommige synths helemaal geen of superklein menu hebben, maar soms is dat gewoon onhandig en vaak beperkend (bv door het misssen van een fatsoenlijke mod matrix). Teveel lagen in een menu is ook niet goed, maar door het gebruik van die shortcut buttons hebben ze dat zo prima opgelost.

Jammer dat die Summit patches nu nog niet in de Peak geladen kunnen worden, maar dat zal vast in de volgende firmware update opgelost worden. Ze lopen geloof ik een beetje achter daarmee door het overlijden van Chris Huggett, waarmee ze een gat te vullen hebben.
 
Zo dat gaat lekker rap dan! Gelukkig kan je eea makkelijk exporten, want jij hebt die bankjes zo in rap tempo vol :P

ik ben nog beginnend sound designer, en blijf vaak hangen in de patches zelf (als in afgeleid in het geluid en dan daarin blijven jammen) en ook in de ontdekking van bv FM of effects modulatie.


Ja dat vind ik zo tot aan deze synth, eigenlijk zit er van alles wel wat in qua mogelijkheden, en de menu diving en toegankelijkheid van het menu is precies genoeg, niet teveel en niet te weinig. Leuk hoor dat sommige synths helemaal geen of superklein menu hebben, maar soms is dat gewoon onhandig en vaak beperkend (bv door het misssen van een fatsoenlijke mod matrix). Teveel lagen in een menu is ook niet goed, maar door het gebruik van die shortcut buttons hebben ze dat zo prima opgelost.

Jammer dat die Summit patches nu nog niet in de Peak geladen kunnen worden, maar dat zal vast in de volgende firmware update opgelost worden. Ze lopen geloof ik een beetje achter daarmee door het overlijden van Chris Huggett, waarmee ze een gat te vullen hebben.
ja ik dacht al dat patches nog maar op 1 manier compatible waren. je sounds klinken wel dik hoor. beter dan die standaard meuk die er in zit, al heb ik echt maar 1% gecheckt.. ik begin altijd met een clean slate. helemaal blanco wil ik een bank vol programmeren. in het verleden nam ik nog wel vaak patches als start punt, wat prima kan maar wat me irriteert bij het saven op de peak is dat je telkens als je naar je user bank wilt schrijven dat telkens met die kuttige encoder knopjes moet aanpassen. er zit toch iets met die main data encoder wat me niet lekker valt, hij gaat intensief gebruikt worden dat is zeker maar ik begrijp die keuze nooit zo goed met die enkel data encoders die maximaal gebruikt moeten worden. menu diven is idd wel te doen. het is vrij easy.. die effects modulatie sectie moest ik lang naar zoeken maar die zit gewoon onder fx page zelf zo blijkt... zodra je die wappie delay gaat modden komen er gekke dingen uit. ik vind de combinatie van filter mod, ring mod, fm en super snelle lfo's echt tof, keuze zat. de basic wavetables vind ik harmonisch gezien een beetje tegenvallen maar daar gaat binnenkort verandering in komen met userwaves. ga eens proberen wat waldorf microwave golfvormen in de peak te stoppen.
iets wat ik ook jammer vind is de enorme presentie van die pitchmodulatie knoppen, zelf gebruik ik dit heel beperkt maar bij iedere osc zit een dedicated knoppen sectie voor pitch modulatie.. ik had zelf een andere keuze gemaakt voor andere directe modulatie bestemmingen. van mij hadden ze de fm hands on mogen maken.
enfin het is een inspirerende synth. er valt veel over te praten, het is gewoon solide ge-engineered allemaal. ik vind alleen die chorus een beetje een domper. clean en digitaal. een vieze flanger had ik graag gezien. die peak is namelijk goed in percussie merk ik al. was een leuke combo geweest.
 
je sounds klinken wel dik hoor. beter dan die standaard meuk die er in zit,
Merci!

wat me irriteert bij het saven op de peak is dat je telkens als je naar je user bank wilt schrijven dat telkens met die kuttige encoder knopjes moet aanpassen
Die begrijp ik niet helemaal, alleen de 1e keer saven hoef je (optioneel) toch maar instellingen aan te passen (wat ik best goed vind werken, je kan redelijk snel een naam aanpassen) en daarna is het toch slechts een kwestie van triple click op de save button om increments te saven?

die effects modulatie sectie moest ik lang naar zoeken maar die zit gewoon onder fx
van mij hadden ze de fm hands on mogen maken
Ja dat is echt wel een voordeel bij de Summit, daar is een apart knopje voor toegevoegd, evenals dedicated knoppen voor FM (en nog meer als LFO 3/4 etc), dat icm de extra voices was voor mij de hoofdreden om over te stappen naar de Summit (hoewel ik soms wel de desktop format van de Peak mis)
een vieze flanger
Je kan er wel een vieze flanger uithalen (wel hacky en beperkt) door extreme settings op de chorus toe te passen via het menu, kwestie van de feedback maximaliseren (chorus feedback op +61 en de depth op 1-10 bv)
 
Hey, ik had sinds de vorige keer nog wat gaten te vullen in mijn bank, dus maar weer lekker wat nieuwe patches gemaakt. Deze keer de focus volledig op het gebruik van de (stock) wavetables gelegd, bijna alle patches zijn uitsluitend met de wavetables gemaakt (misschien 1 of 2 aangevuld met een basic waveform) en daarnaast ook de mogelijkheden van FM wat onderzocht.

Zelfde deal weer, dus single patches, effecten uitsluitend uit de Summit en wat compressie op de masterbus.



En over FM gesproken..., kan iemand mij vertellen wat nu de implementatie op de Peak/Summit is? Ik ben echt niet thuis in FM, en had er wel wat moeite mee om met meerdere operators er iets fatsoenlijks uit te krijgen, en ben daarom op zoek gegaan naar wat meer info en kwam er toen achter dat er meerdere implementaties zijn (Phase Modulation en Frequency Modulation en daarbij de termen linear en exponential), maar ik las ook wat tegenstrijdige berichten, de 1 rept over exponential, maar een andere video (van Novation) heeft het weer over linear.

Dus hoe zit het nou precies en hoe krijg je toch wat moois uit complexere FM met meerdere modulators (en dan het liefst in de context van de Summit implementatie).
 
Laatst gewijzigd:
M'n soundset is zo goed als af en live met trailers van alle presets. Kicke bak man die peak. Zeer inspirerend.


Ja echt super, ik ga um steeds meer waarderen. Voor mij is alles nieuw qua sounddesign, en elke keer als ik denk nou heb ik de meeste sounds er wel uitgehaald wat ik kan bedenken, toch weer ff doorklooien en er opent zomaar weer een nieuwe deur, superleuk dus!

Ik ben je set nu aan het luisteren, spannend om te horen wat anderen er weer uithalen :okdan:
 
Back
Top