Akai MPC Live / One / X / Keys thread

Zit te denken om mijn X te verkopen en dan te wachten op een XL.
Omdat die in een lichtere kleur zal zijn? Je zou ook een skin kunnen overwegen. De XL zal wel weer een stukje duurder zijn en qua functionaliteit niet echt anders (denk ik), alleen meer geheugen en opslag. Dus dan is het wel veel geld om de kleur te veranderen. Maar ik snap het wel; ik vind de retro MPC One er ook beter uit zien dan de zwarte (die ik heb).
 
Omdat die in een lichtere kleur zal zijn? Je zou ook een skin kunnen overwegen. De XL zal wel weer een stukje duurder zijn en qua functionaliteit niet echt anders (denk ik), alleen meer geheugen en opslag. Dus dan is het wel veel geld om de kleur te veranderen. Maar ik snap het wel; ik vind de retro MPC One er ook beter uit zien dan de zwarte (die ik heb).
Dank voor de tip. Daar had ik nog niet aan gedacht.
 
Werkt er iemand toevallig veel met Ableton Link i.c.m de MPC Live 2?

Ik probeer m'n MPC (vooral in standalone mode) te gebruiken om te syncen met Ableton.
Werkt bijna goed; maar net niet.

Het startsignaal dat naar Ableton gestuurd wordt met zorgt er - met launch quantization (1 bar) - voor dat ableton (1 bar) later start, maar wel min of meer in sync is.
Die late start van 1 bar wil ik niet, maar met een launch quantization van "None" starten m'n apparaten wel tegelijkertijd, maar met een vervelende latency.

Wat ik voor ogen heb is het volgende:

MPC Live 2 --> Ableton (midi mapping & mixing) --> Synths + RYTM MK2 (overbridge) + Octatrack

Heeft er iemand ervaring met een soorgelijke setup?

Is er toevallig nog iemand die (zonder problemen) de MPC live (via Link) verbonden heeft met Ableton + Elektron stuff? :)

Een aantal issues waar ik tegenaan loop:
1.) Starten vanuit Ableton stuur geen Play Start (of double stop) uit: dit krijg ik niet uitgestuurd vanuit Ableton naar de MPC als ik via live trigger (dus moet ik dit telkens handmatig doen)
2.) Starten vanuit Control mode: Starten vanuit Ableton control start en loopt in sync met Ableton, maar maakt het lastig om nieuwe dingen op te nemen in de MPC
3.) Starten vanuit Standalone: loopt min of meer in sync als clip quantization in Ableton op een bar staat, maar dan loopt ableton een maat achter op de MPC in de sequence.
Zonder launch quantization ontstaat is er een latency

Ik vraag me af of iemand een dergelijk systeem goed aan het werk gekregen heeft

Hardware used:
MPC Live [via Ableton Link] --> Ableton [UCXII als audio interface] -->Rytm (overbridge) / octatrack (midi) / etc.

:biertje:
 
Back
Top