Transportkoffer TR-909/TR-808

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Weet iemand waar ik goedkoope transportkoffer kan kopen waar een TR-909 of een TR-808 in past?

Geen Swan flight aan 150e dus,iets licht gewicht,is enkel om het krasvrij/stofvrij te houden, iets steviger dan een doos zeg maar.
 
hmm,not bad eigenlijk,maar die hinges die naar binnenklappen is een krasmaker

Ondertussen heb ik cases van Thomann gevonden ,die zijn 53e en past 808 en 909 blijkbaar in,iets anders goedkoper heb ik nog niet gevonden
 
Thomann Case TH54 past perfect voor TR-909,enkel blokjes in de hoeken wat bijsnijden.

(Voor de TR-808 is die heel nipt ,maar het gaat,je zit dan ook met die vaste stroomsnoer,dus moet kijken of het nog veilig kan,anders is een grotere koffer nodig)


Roland TR-909 Case-02.jpg
Roland TR-909 Case-01.jpg
 
Voor de SP-1200 past perfect de Dorr Case XL 50,die is wel niet goedkoop,maar heb hem in mijn geval gratis gehad.

Emu SP-200 Cased-02.jpg
Emu SP-200 Cased-01.jpg
 
Ik gebruik zelf stevige tassen.
Thomann verkoopt die voor vrij weinig.
Dees bijvoorbeeld:


Voor normaal vervoer (kofferbak oid) werkt dat prima. Niet mee gaan gooien of 5 hoog stapelen, maar dat hoeft ook niet voor mij.
Ik heb er 1 voor m'n Moog Subsequent 37 (dat ding weegt zelf al 10 kg, koffer erbij maakt hem echt loodzwaar)
1 voor m'n midi keyboard, 1 voor m'n Peak en 1 voor m'n 707.
Kost een fractie van koffers, weegt een fractie van koffers en met die dikke padding beschermt het prima.
 
Nope bags beschermen helemaal niet bij crushing (tenzij er een hard shell binnenin zit) maakt niet uit hoe dik de padding is ,zeker niet voor een 5k toestel ;)
 
Nope bags beschermen helemaal niet bij crushing (tenzij er een hard shell binnenin zit) maakt niet uit hoe dik de padding is ,zeker niet voor een 5k toestel ;)
Je zegt zelf : net iets steviger dan een doos...
Dit is zeker steviger dan een doos. Mits je niet hoog gaat stapelen en een beetje voorzichtig bent met verslepen.
Het beschermt m'n spulleboel al jaren prima tegen wekelijkse sleep activiteiten tussen huis en oefenruimte.
Alleen niet gaan stapelen. Maar dat doe ik niet.

Anywho, het was maar een tip :)
 
iemand heeft eens enorm zitten stoefen over die CLF cases van Fairlight.nl
ik stel het al altijd uit om het eens uit te zoeken.. bijgevolg laat ik mijn 909 altijd thuis, wat mss geen slecht idee is :D
 
iemand heeft eens enorm zitten stoefen over die CLF cases van Fairlight.nl
ik stel het al altijd uit om het eens uit te zoeken.. bijgevolg laat ik mijn 909 altijd thuis, wat mss geen slecht idee is :D
Dit type van case is heel erg robuust idd,heb er eentje van een bekend merk maar die zijn heel duur (toevallig ook gratis bekomen)

Deze zijn wel aantrekkelijk geprijst maar dit getoond model is in ieder geval te klein.
 
Ik gebruik zelf een MAX case voor mijn 808, komt met zelfde soort schuim als PELICASES en voelt heel degelijk aan. en een stuk goedkoper te bestellen via amazon. Zou wel even goed oppassen welke maat je precies nodig hebt, had eerst de verkeerde maat besteld, maat groter bleek ook net aan de krappe kant, maar nadat ik het schuim wat had afgesneden paste het allemaal net.
 
Back
Top