modulair techno experiment

The Big Ear

Ouwe rot
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
693
Locatie
Augusta GA USA

Baslijn - 2 motm310 VCO's door een motm510 wavewarper door een motm440 VCF
Drone hogere pitch doorheen de track is een sub37
Drone eerste stuk - 2 motm320 VCO's door een oakley croglin VCF door een E520 hyperion module
Drone 2de stuk - clap en cymbaal van een 9090 door een E520 hyperion module
Kick en snare komen van een 9090 door een Retro mechanical labs EFC
Eerste hats komen van een 9090
2de set hats van een diy 808 module door een retro mechanical labs jekyl and hyde filter
De vocal sample door een E520 hyperion module
Cirklon zorgt voor een klok en wat triggers, de klee-sequencer speelt de sub37.
11VCA's, 8LFO's en 9EG's

Zo ongeveer in 1 keer opgenomen, alleen de samples en de drone op het 2de stuk zijn gelayerd.

Niet echt mijn genre, maar wel eens tof om een namiddag mee bezig te zijn ;-)
ToAd
 
Ik vind dit heel sterk - super origineel gebruik van niet conventionele elementen. Enke tussen 2:00 en 2:40 vind ik het minder goed werken. Maar alle andere onerdelen zijn heel origineel.
 
interessant na een poosje, smeekt eigenlijk om nog n laagje. Deed me denken aan three o three... Ik had er een 303 in gemikt als toetje :D
 
eerste nummer, die intro is te lang, ik krijg zin om hem af te zetten, kick mag vroeger inkomen,3 '10'', ik zet hem af, hij werkt op mijn zenuwen.
 
Tweede nummer: je gebruik veel bit chrushers, een beetje teveel. Nee, sorry het tweede nummer spreek mij niet zo aan...voor gek te worden, eerlijk gezegd, maar dat is misschien de bedoeling :)
 
Ik vind het tweede nummer net sterker dan het eerste. Ik begrijp e-Gloomy-nations' opmerkingen over veelvuldig gebruik van bit crushers maar het stoort me niet, dat past wel bij dit soort muziek. En het leuke aan dit soort modulaire set-up is dat je toch wel andere muziek maakt dan wanneer je in een DAW blokjes naast elkaar zit te verslepen.
 
Wat jullie verkeerdelijk aanhoren als een bit crusher is eigenlijk de Retro mechanical labs EFC. Geinig ding om drums mee op te blazen.
ik had niet direct verwacht dat iedereen dit goed zou vinden, ik blijf graag ver weg van het conventionele...
 
alle 3 geluisterd. zal ze nog vaker luisteren.

alle 3 goed!

hoe techno zo dicht bij (een bepaalde stroming binnen..) industrial kan liggen.

me like!

en lekker eigenzinnig! de retro mechanicl labs EFC steurt me niet..

wel eens een idee met alleen soft modulars, of soft modules, een techno nummer te maken. heb weer zin in drums. en heb een aantal modules (Noise Engineering, Vult, o.a.), waarvoor ik patches heb gemaakt, een aantal zijn vrij techno, krijg je snel met die modules, maar er valt ook een hele andere sfeer uit te krjgen. genoeg over mij, over naar the big ear.

ja lekker. en neeee! geen 303, een keer, of op een zotte wijze... (al zijn er, ook die hier reageren de 303 wel lekker kunnen gebruiken... mij lukt dat nog niet...)
 
Back
Top