Nieuwe hardtechno in dvlpment... Tips etc welkom....

Ill Drumma

Ingeburgerd
Lid sinds
14 december 2010
Berichten
58
Locatie
Geleen


Voor beste beeld van track van begin tot eind luisteren. Bouwt op allerlei vlakken op.

Was wel onder de indruk van warehouse elementenstraat muziek, minimal techno en falhaber etc...

Track is nog niet af... Komt nog hele waslijst aan drums, hi hats, claps in maar heb hier misschien een nieuwe synth voor nodig.
 
Misschien ligt het aan mij maar met de invloeden die je noemt had ik een wat industriëler tintje verwacht. Met m.n. dat piano dingetje een die bassdrum melodie is het meer hardstyle oid (dunno, niet mijn ding eigenlijk).

hardtechno is op zich vrij eenvoudig, dus ik dan niet teveel verschillende elementen mixen. En laat een gebrek aan een synth je niet tegenhouden. Pak dan wat samples ergens. Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Misschien ligt het aan mij maar met de invloeden die je noemt had ik een wat industriëler tintje verwacht. Met m.n. dat piano dingetje een die bassdrum melodie is het meer hardstyle oid (dunno, niet mijn ding eigenlijk).

hardtechno is op zich vrij eenvoudig, dus ik dan niet teveel verschillende elementen mixen. En laat een gebrek aan een synth je niet tegenhouden. Pak dan wat samples ergens. Ben benieuwd naar het vervolg.
Ben het hier mee eens. Had wat meer geluiden verwacht als bakstenen die over elkaar schuren, heipalen die de grond in worden geramd, etc.

Verder voelt het een beetje als 3 tracks in één.
 
Heb Falhaber en wat gerelateerde artiesten eens aangezet en ik denk dat ik gewoon een beetje out of touch ben met hedendaagse hardtechno. Ik hoor veel hardstyle- en zelfs wat psytrance-invloeden ofzo. Kan hier dus niet veel nuttigs over zeggen, behalve dan waar e-gloomy 'm te simpel vindt, zou ik juist zeggen om 'm compacter te maken en wat meer 'schurende' texturen erin te gooien. Heb je ook niet veel aan.
 
Voor mij was het ook allemaal nieuw maar vond sommige tracks van Falhaber echt wel wat hebben. Wat lager bpm met gabber, rave en idd psy invloeden.
Ook een dj set van hem geluisterd en dat begon vrij fors (wat ik dan hardtechno zou noemen) maar dat ging dan meer richting hardstyle edm iets. Dunno, is dat switchen een ding tegenwoordig? Weet niet of ik dat zou trekken als er ooit weer iets gebeurd op dansvloeren.
 
Dit doet me heel erg denken aan de dingen die wij met fasttracker enz maakten, maar dat was wel meer dan 20 jaar geleden (damn, ben oud). Niet slecht bedoeld, zal deze stijl altijd waarderen vanwege de rauwheid. En inderdaad zo'n chord-sound als om 2:47 is altijd lekker. Dus, nog niet af, maar kan wat worden. Een track van 7 min is sws te lang in 2021 ;)
 
Er zitten prima werkende elementen in, maar het is nu een beetje alsof je een dikke kick hebt gepakt en daar wat verschillende lijntjes overheen hebt gegooid.
Misschien is dat ook precies wat de bedoeling was hoor, maar ik mis herhaling, eenvoud, opbouw en cohesie die ik bij Techno lekker vind (waardoor je er in komt).
Overigens zijn er vast mensen die hier helemaal op los gaan, dus als je je hier goed bij voelt, is hij helemaal ok!

Mijn aanpak zou zijn om twee of drie lijntjes te pakken en die uit te werken.
Die van 4:28 is een goed voorbeeld.
Lekkere melodie. Daar kun je echt meer mee doen lijkt mij.
Die van 2:47 ook.
Verder zou ik niet teveel wisselen van melodielijn. Kleine variaties, maar verder twee of drie 'thema's' (A B C sectie, of zelfs A - B - A)
 


Wat aanpassingen gedaan. Vanwege de lange opbouw in het hoe en waarom is de plaat extended 10 min+ geworden.
 
Back
Top