La Pioggia [Disco]

Je gaat toch niet uit van wat je daw analyseert wat in welke toonsoort is toch? Dat gaat regelmatig fout namelijk.
 
De key die aangegeven is bij de acapella is B maj en de song is in Amin.
Alleen de dame schijnt zich niet aan de wetten van de muziek te hoeven houden want haar zang gaat alle kanten op en ze zingt vrolijk in meerdere toonsoorten.
Ik had hem in eerste instantie een halve toon naar beneden gepitched maar ik ga inderdaad eens proberen om alles in C te zetten. C en Amin gebruiken exact de zelfde noten. Dank voor de tip @Kobboi

@Dilago voorheen had ik het in Dmin gezet maar dat sloeg kant nog wal en was gewoon een fout van mij.
Nu zou het toonsoort-technisch allemaall wel moeten kloppen dus waar vind je dat het vals klinkt?
 
Vals is niet het juiste woord, maar fout of niet, de eerste versie vond ik de zang het beste bij klinken.
 
Ik heb geprobeerd om de zang in C te zetten maar ik vind de hogere zang minder mooi klinken dan de iets lagere zang. Warmer en meer Jazzy vind ik hem zo. Bovendien zit de zang op A beter in de mix naar mijn mening. Het is ook logischer zo omdat de grondtoon anders niet overeen stemt. Ik heb rekening mee genouden dat ik er mogelijk inmiddels zo aan gewend ben geraakt en heb beide versies afgewisseld. Ik vind hem zelf goed zo en ik hen de track in deze vorm aan een label gepresenteerd die hem zo wil uitbrengen als follow-up van een eerder uit te brengen track.

@Dilago de eerdere versie klonk misschien op sommige plekken mooier maar die was in de verkeerde toonsoort dus helaas geen optie.

Dank allen voor de reacties tot dusver. Het heeft mij wederom enorm gehopen en met behulp van de comments is de track uiteindelijk beter geworden.
 
Deze staat op het punt naar de mastering te gaan.

De hele track is teruggepitched naar de oorspronkelijke toonaard van de vocalen (B min)
Ook is de EQ van de vocalen opgekrikt want dat klonk wat wollig.

Nog iets over het hoofd gezien of goed zo?

 
Klinkt heel lekker!! Vet die gitaren en fijne baslijn? Waar betrek je die vandaan? Synthpartijen ook lekker.. fijne chords.. :)

Zang is in het geïmproviseerde stukje aan het eind een heel klein beetje off (vanaf 4:16-4:19) maar verder alles super!!
 
Een lichtgevende vloer, grote glitterbol, gekleurde lampen ergens in warm land eind jaren 80.
Een lekkere cocktail :baco:
en voetjes in het water.

De vocal komt nogal verlegen binnen...
(zit af en toe tegenover de tonen.) en het is ook vrij moeilijk om zoveel woorden te zingen in de juiste tonen.
Ondanks dat het beetje "vals" is vindt ik het wel iets hebben.
Heeft iets losjes. én toch een beetje rauw.

Het nummer zelf...
boll ok.png


No comment.
 
Hola Operandi,

Ik heb het helemaal gevolgd het verhaal.
En het is een mooie track gevonden en de zang nu ook duidelijk.
De zang moet er altijd uitspringen dus een kwestie van mixen.

Mooi:okdan:

groeten van andreos:)
 
Dank voor de feedback wederom.

Ik heb een dubbel gevoel bij deze track.
Het leek mij leuk om eens wat anders te doen met de opera achtiche zang op een funky disco track.
Maar misschien is het toch te veel een mismatch.
Ik laat hem even op de plank liggen en ga er later nog eens naar luisteren.
 
Dank voor de feedback wederom.

Ik heb een dubbel gevoel bij deze track.
Het leek mij leuk om eens wat anders te doen met de opera achtiche zang op een funky disco track.
Maar misschien is het toch te veel een mismatch.
Ik laat hem even op de plank liggen en ga er later nog eens naar luisteren.
Hola niets mis mee.
En het kan allemaal.

Groeten van andreos:)
 
Back
Top