La Pioggia [Disco]

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Nieuwe track klaar: 120 BPM in A major
La Pioggia (De Regen)
De zang was origineel in B dus 2 tonen naar beneden gepitched maar ik vind die lagere stem wel mooi.
De zang is klassiek / Jazz en heeft veel afwijkende toonsoorten dan in de 'pop' muziek gebruikelijk is.
Vraag me daarom af of het allemaal wel akkoordtechnisch verantwoord is.

Om maar meteen de meest gestelde vraag te beantwoorden die ik vaak krijg:
Het is compleet met samples en loops gemaakt uit sample libraries.
Alleeen de beat heb ik zelf gemaakt maar ook mbhv samples uit libraries.
Dus geen enkel instrument zelf bespeeld of opgenomen. Ik ben die schaamte om samples te gebruiken nu voorbij.
Ik heb jaren lang alles zelf gemaakt maar de resultaten konden mij niet bekoren en dit werkt voor mij 😎
Ben zeer benieuwd naar de reacties:



Het is een premaster (+6db) dus niet gemastered.
 
Laatst gewijzigd:
Hele mooie intro maar de break komt te snel voor mijn gevoel. Het eerste stuk verveelt nog lang niet als die change up er inkomt. Erg leuke vocalen ook, al met al een hele smaakvolle track. Ik houd er van! Keep it up!

Overigens vind ik 'm eerder zonnig klinken dan regenachtig! ;)
 
Auuwh, instrumentaal is leuk, maar wat begint op 1.06 doet m’n vullingen trillen in m’n gebit.
en waar ze echt zingt, is het idd regelmatig retevals.
ik snap waar je heen wil, maar je zal dan de stem in melodyne moeten zetten en etterlijke tonen handmatig moeten corrigeren.
 
De toonsoort van de stem past toch niet bij de muziek of ligt dat aan mijn oren? Zo af en toe past het wel, maar net zo vaak zit de stem er naast.

Auuwh, instrumentaal is leuk, maar wat begint op 1.06 doet m’n vullingen trillen in m’n gebit.
en waar ze echt zingt, is het idd regelmatig retevals.
ik snap waar je heen wil, maar je zal dan de stem in melodyne moeten zetten en etterlijke tonen handmatig moeten corrigeren.
Yep, ik ben begonnen met Melodyne.
Ook op de instrumenten die soms in Majeur en soms in mineur zijn.
Hoop werk maar ik keep you posted!
 
Ik vind 'm ritmisch heel leuk, maar zelfs na de correctie op de vocal blijft het af en toe schuren. Is het geen optie om de synth akkoorden erachter te veranderen en dichter bij de vocal te brengen? Bv op het stuk 1:53 tot 2:08? Het werkt wel om af en toe wat vreemde/schurende melodie-akkoord elementen te hebben, maar in het refrein zou ik toch proberen iets meer uplifting te zijn. Dat kan met de huidige vocals, maar dan moeten de synthakkoorden erachter anders.
 
Ik vind 'm ritmisch heel leuk, maar zelfs na de correctie op de vocal blijft het af en toe schuren. Is het geen optie om de synth akkoorden erachter te veranderen en dichter bij de vocal te brengen? Bv op het stuk 1:53 tot 2:08? Het werkt wel om af en toe wat vreemde/schurende melodie-akkoord elementen te hebben, maar in het refrein zou ik toch proberen iets meer uplifting te zijn. Dat kan met de huidige vocals, maar dan moeten de synthakkoorden erachter anders.

Oké, ik ga het doen!

De piano heb ik al.. nu nog een geschikte synth / pad sound vinden.
Iemand enig idee wat voor (analoge) synth hier gebruikt is? Wellicht kan ik de Arturia versie gebruiken
 
song vind ik wel erg lekker, maar die vocal zou ik er echt direct helemaal uit halen, dat vind ik echt niet goed, het is vals, niet in de maat en het gaat alle kanten op. Daar valt niet tegen te melodynen. Zonde van je mooie track er omheen.

en die baslijn ....... :halleluja
 
song vind ik wel erg lekker, maar die vocal zou ik er echt direct helemaal uit halen, dat vind ik echt niet goed, het is vals, niet in de maat en het gaat alle kanten op. Daar valt niet tegen te melodynen. Zonde van je mooie track er omheen.

en die baslijn ....... :halleluja

Die synths en piano moeten soewieso worden aangepast want die zitten niet in de key van de song dus dat ga ik eerst tackelen.
het zijn samples dus ik kan die niet in een ander akkoord zetten en moet dat opnieuw inspelen / namaken.. best een opgave.
Als die vocals dan nog brak klinken ga ik opzoek naar andere zang
 
voice is te stil als die begint ,dat gebrabbel) en de zang zelf is slecht ge-eq'd heeft geen presence,dus moet je wat sleutelen met de hele mid range en air.
 
ik vind het niet erg sterk. er mist wat muziekale samenhang en daarom gaat die vocal er niet goed in.
De bass gaat niet lekker met het akkoord op het einde van de progressie beat 12 - 16.
Zou die bass wat anders spelen dan kan die vocal er wellicht beter in want de eerste bar gaat wel goed de tweede niet daar trekt de bassnoot de harmonie de andere kant op dan de vocal.
Vind de clap ook wat agressief, scherp.
Verder wel lekker sfeertje en groove.
 
Ik had een fout gemaakt en de vocalen in de verkeerde toonsoort gezet. Dmin ipv Amin
Dat krijg je als je muziek wiskundig gaat benaderen
Zang zou nu weer beter in de mix moeten passen.
Zal nog even kijken naar wat @egres en @flyweight zegt.
Maar idd misschien nieuwe zang is misschien beter
 
Laatst gewijzigd:
Die synths en piano moeten soewieso worden aangepast want die zitten niet in de key van de song dus dat ga ik eerst tackelen.
het zijn samples dus ik kan die niet in een ander akkoord zetten en moet dat opnieuw inspelen / namaken.. best een opgave.
Als die vocals dan nog brak klinken ga ik opzoek naar andere zang
Je kan de sample toch gewoon pitchen in de juiste key?
 
In welke toonaard was de zang oorspronkelijk? In B of Bm? Als ie in B was zou ik eens proberen alles een halve toon naar omhoog te brengen, zodat je in C terecht komt. Als in Bm, dan twee halve tonen naar beneden zodat je in Am terecht komt. Het werkt wel al beter nu, en het is best aanvaardbaar maar het kan toch nog iets strakker, melodisch gesproken.
 
Back
Top