Krijg Pharmasonic RX5USB niet werkend?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
973
Vandaag de RX5USB kaart voor m'n Yamaha RX5 binnen gekregen, maar krijg hem niet werkend... aaargh!

Als ik op Cartridge druk krijg ik 'Carthrg not ready' in m'n display. Gekoekelt maar ik kom niet verder als allemaal tegenstrijdige info. Ook Pharmasonic zelf komt niet verder dan socket schoonmaken. Die is schoon...

Hoe acces ik die kaart? Ik lees dat ik ook door de sounds moet kunnen scrollen per soundbutton door Key Assign te gebruiken maar dat doet hij ook niet. Zie ik wat over het hoofd?!
 
Ok stomme vraag. Zit de cartridge juist?
Zijn je rx5 zijn knoppen nog werkend? Ik heb nog steeds een lame button ondanks 2 keer gereinigd.
 
Heb je een andere cartridge die wel werkt? Anders nooit zeker weten dat het socket schoon is. De contacten in zo'n slot kunnen corroderen dus het lijkt op het oog misschien schoon maar kan misschien toch geen contact maken. Eventueel even paar keer erin/eruit?
 
Dank voor al jullie reacties; ik ben eruit... heb nu alles werkend alleen komt de de access tot de sounds via een manier die niet omschreven wordt in de handleiding, steeds met een tussenstap tussen edit voice en key assign. Klinkt fantastisch btw! :D
 
Oh man, ik krijg flashbacks naar de begindagen met m'n RX-5. Op intiutie op Cartridge drukken en die error message krijgen. Bleek dat je idd gewoon via key assign aan de slag moet. Ik weet even niet of het in de manual staat, want veel mensen hadden hetzelfde probleem. Uiteindelijk de oplossing gevonden.

Ik ben oprecht bang dat mensen zo'n RX-5/cartridge weg hebben gedaan omdat ze niet beter weten.

Ik denk trouwens ook aan zo'n USB-ding. Heeft iemand al eens alle samples van alle kaarten verzameld? Zou wel te gek zijn om alle samples bij elkaar te hebben.
 
Back
Top