Matia Bazar - Ti Sento (1986) REMAKE

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
194
Locatie
Arnhem
Op vakantie in Rome dit jaar hoorde ik dit nummer weer voorbijkomen, mooie combi van analoge synths en DX7. Ik zag dat er nog nergens online een remake stond, dus hier mijn poging:



Ik ben sinds begin van de pandemie bezig met produceren, en sinds een paar maanden ook met HW synths, dus alle feedback en mogelijke verbeter suggesties van harte welkom 😬
 
Wow ! Knap hoor.

Zoals je misschien al weet durf ik af en toe ook al eens een track na te bouwen.
Er zijn heel wat aspecten die je in acht moet nemen voor een 1:1 remake en je komt hier verdomd dicht in de buurt.
Het arrangement is 95% zoals het origineel. Het enige dat het wat laat afweten is je mix. Maar dat is je vergeven. ;-)
Sommige sounds die echt typerend zijn voor deze track liggen er in het origineel echt boven op en in jouw mix zitten ze wat verstopt. Bijvoorbeeld Strings op een aantal punten. Ook de percu-synth achtige melodie vlak na de orkest hit.
Ook ontbreken er een aantal sounds. 'Aaah-choir' L->R in het begin en verder in de track bv.
En nog een aantal maar ik wil niet gaan muggenziften.

Ik wacht vol ongeduld op andere SF'ers die net zoals jij een zéér mooie 1:1 remake van om het eender welke track neerzetten.
Want dat is iets waar behoorlijk veel werk inkruipt en er zijn weinig clubleden die het tot nog toe gepresteerd hebben.
Dus nogmaals : Well done.Hoed af !
 
Laatst gewijzigd:
Mooi, benaderd zeker het origineel. Goed nummer ook, ik had vroeger de LP hiervan. Ik zie alleen het nut niet echt in van Remakes, het is al eens gemaakt, persoonlijk bedenk ik altijd liever zelf iets maar ieder zijn ding natuurlijk. :mega:
 
Ik zou het geloven als je delen uit een rondzwervend instrumentaal had gelift. Vocals zijn ook :P
 
Thanks all, zie nu de reacties pas. Aan de mix is inderdaad nog het nodige te verbeteren, (side chain) compressie vind ik nog steeds vrij lastig, en EQ-ing is ook nog een uitdagend concept 😬. En synthurion eens dat dit een van de favoriete nummers all time is!
 
Op vakantie in Rome dit jaar hoorde ik dit nummer weer voorbijkomen, mooie combi van analoge synths en DX7. Ik zag dat er nog nergens online een remake stond, dus hier mijn poging:



Ik ben sinds begin van de pandemie bezig met produceren, en sinds een paar maanden ook met HW synths, dus alle feedback en mogelijke verbeter suggesties van harte welkom 😬

Buona sera localtrack,

Ik ken deze goed :dubbel:

klinkt goed,maar kijk uit met de Rechten als je dit openbaar neerzet:D:D

groeten van andreos :)
 
Buona sera localtrack,

Ik ken deze goed :dubbel:

klinkt goed,maar kijk uit met de Rechten als je dit openbaar neerzet:D:D

groeten van andreos :)
Grazie mille!

Ik vertrouw in dezen ook op de algoritmes van SoundCloud. In het verleden zijn vaker covers en remakes van me gebounced vanwege copyright (ik beschouw dit maar als compliment 😬), dus ga er van uit dat ik met Ti Sento safe ben.
 
Back
Top