Korg Oasys 76.

Rumocool

Genk België.
Lid sinds
3 Maart 2011
Berichten
110
Locatie
Genk (B)
Hallo,

Onlangs een Korg Oasys 76 kunnen overnemen, éénmaal thuis eens goed onder de loep genomen en bleek dat de pads niet goed werkte, ik opende de kap van de oasys en moest om aan de pads te geraken het lcd controller bordje verwijderen. Bij het voorzichtig openen van het klepje van de ribbon 45 kabel brak het lipje in twee, uiteindelijk heb ik de pads kunen uithalen en mooi zuiver gemaakt en terug geplaatst. De ribbon45 lint bleef natuurlijk niet op zijn plaats zitten en heb ik wat moeten fabriceren met wat plakband, wat uiteindelijk werkte. Kap terug dicht gedaan en synth op zijn plaats gezet, hij start op met beeld maar bij het liften van het scherm was het beeld weer weg. Bij electronica shops geweest hoe ik het probleem met het klepje van de ribbon kabel kon oplossen maar niemand kon me voort helpen. Op internet vond ik een lcd controller voor een zacht prijsje, gekocht, geleverd en ondertussen geplaatst, probleem was opgelost. Bij het dichtdoen van de kap valt het beeld weg en krijg het niet meer aan de praat, kabels ,stekkers nagekeken maar helaas pindakaas :) ik heb aan de achterkant van de synth een lcd scherm verbonden met een vga splitter en heb beeld op mijn 27 inch lcd scherm, op het scherm van de oasys kan ik zonder beeld de touch gebruiken maar is niet doenbaar, backlight probleem!! Hoe krijg ik de oasys terug 100% werkend.

Mvg,
Rudolf
 
Foto's?

Die ribbonkabels zijn vaak wel wat problematisch, heb je er ook al met een loupe ingekeken om zeker te weten dat er geen pluisje oid is achtergebleven?
 
Hallo SRPP,

ja, alles nagekeken met een loep, ik heb wat foto's maar dat zijn er van voor ik aan het klusje begon, zal Oasys nog eens opendoen en nieuwe foto's maken.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg,
Rudolf
 
" ik heb aan de achterkant van de synth een lcd scherm verbonden met een vga splitter en heb beeld op mijn 27 inch lcd scherm, op het scherm van de oasys kan ik zonder beeld de touch gebruiken maar is niet doenbaar, backlight probleem!! "

Hoop dat je het weer werkend krijg :)

Maarre leg eens bovenstaande uit met dat scherm, heb je intern een vga splitter getrokken? Want de achterkant heeft toch geen aansluiting voor een extra monitor?
 
Ooit één gehad, tweedehands,wat ik doe het toestel eens goed uittesten zodat je weet wat je in handen hebt, wat er achteraf gebeurd heb je niet in handen.Heb je voor de aankoop het toestel niet uitgeprobeerd?

NB:Tony Banks heeft de Oasys terug mee in hun nieuw Genesis tour 2021,en de Korg 01/w staat er ook.Geen Kronos of Nautilus nee de oude goeie ronkende bakken staan hun mannetje nog.(Ik denk dat hij ze meenam omdat al de Genesis klanken van hun tour 2007 er nog in zaten.)
 
Hoi Jopar, ik heb de informatie gehaald in de link die Eraser127 heeft gepost.
Niets intern maar gewoon de vga splitter achter in de vga poort steken, uitleg staat netjes vermeld in de link.

Maar ik ben er niets mee buiten het beeld dat ik heb op mijn extern monitor, blind op mijn oasys tikken om soms raak te schieten maar meestal erlangs is geen optie.

zou een soundeditor de oplossing kunnen zijn!

Mvg,
Rudolf
 
Hey ja, bedankt, grappig wist dat niet :)) Ja een editor is handiger, maar ik denk alleen MidiQuest heeft er eentje en dan als app voor de android???
 
UPDATE.

Hoi hoi,

lcd scherm doet het weer. Ik had een vermoeden dat de lcd backlite inverter het niet goed deed, op reverb stond er 1tje te koop en die was gisteren aangekomen en heb hem meteen geinstalleerd.
Ik had direct beeld maar bij het opstarten halverwege opstart menu viel het scherm telkens weg!
Dan maar de grove middelen dacht ik en heb de harde schijf vervangen door een ssd met achteraan een ssd/ide adapter en heb een nieuwe install gedaan van versie 1.3.1.
All 4 cd werden goed ingeladen, na het beeindigen van de 4de cd deed ik cd eruit en starte terug op maar kreeg melding dat systeem niet door kon maar weet niet meer juist wat er stond :P
Dan maar de originele hhd er terug ingezet en daar de 4 cd's op losgelaten en in het menu gekozen voor optie 1, herstellen van systeem en soundbanks, dit ging wel goed en systeem start weer op met beeld op het scherm :okdan:
Voorheen toen ik de oasys gekocht heb had ik de opstart tijd eens geklokt en die stond op 2:15 minuten , nu op 1:30!
Ik had graag 1.3.3a willen installeren maar kan ze niet downloaden op korgusers.net, ik heb een nieuw ownership aangevraagd bij voerman.nl op 4/8/2021 maar is nog steeds niet in orde, wel heb ik een voorlopig wachtwoord gekregen maar kan alsnog niets downloaden .

Zo, eind goed al goed :doei:

Mvg,
Rudolf
 
Top, leuk dat het monster het weer doet. Wat die HD betreft, heb je op internet gelezen, de Oasys is daar picky in. Had ooit iets gevonden, zal kijken of ik het vind. 1.3.3.a moet er ook zijn.
 
O ja die ownership is binnen een paar dagen/dag geregeld, zou weer contact opnemen, dit is te lang.
 
Hoi Jopar,

zou fijn zijn als je 1.3.3a zou kunnen vinden.

Ik vraag me af waarom het zolang duurt bij mij, Kris bij Voerman was ook de hele maand augustus in vakantie vandaar dat ik een voorlopig wachtwoord heb gekregen maar ik heb er niets aan, ik kan inloggen maar kan niets downloaden!
Half september kreeg ik de mail met het wachtwoord en hij zei dat ie nog eens contact ging opnemen met Japan, sindsdien niets meer gehoord!

Mvg,
Rudolf
 
Laatst gewijzigd:
Spijtig dat ie niet op ssd werk.Die HD gaat sowieso kapot.Enfin SSD ook, alles verslijt:-)
 
Hoi hoi,

pfffffff, nu heeft de hdd het begeven, een ander hdd erin gedaan met dezelfde specificatie's, systeem er zonder probleem kunnen opzetten maar nu moet ie re-authoriseerd worden, ben nu al bijna 2 weken bezig om de re-auth iso file aan te vragen maar ik krijg niets, duurt het dan zo lang dan!

Mvg,
Rudolf
 
Ooit breekt de tijd aan dat er vanalles begint te mankeren.
Op 2dehands.be staat er één te koop, komt van 3000 euro naar momenteel nu 2200euro,en de pads werken niet.
Blijft een magnifieke bak.
 
Inderdaad, een magnifieke bak en wat een heerlijk toetsenbord.
Na een lange lijdensweg is ie weer helemaal in orde :okdan:

Mvg,
 
Back
Top