G-Storm Electro SH5-VCF brengt de Roland SH-5 dubbele analoge filter naar Eurorack

G-Storm-Electro-SH5-VCF.001-1-678x381.jpeg


"De Roland SH-5, een machtige monofone Synthesizer uit 1976.
Er zijn niet veel replica's/klonen op de markt geweest.
Tot nu toe heeft AMSynths een reeks modules die deze vintage synth dekken.
Maar dat veranderde snel.
Afgelopen weekend kondigde Behringer de MS-5 aan, een recreatie van de Roland SH-5.
En een ander, kleiner bedrijf doet hetzelfde, maar kleiner voor Eurorack.
In plaats van de hele Roland SH-5 na te maken, concentreert G-Storm Electro zich op het iconische dubbele analoge filter en verpakt het in een nieuwe SH5-VCF-module".

G-Storm SH5-VCF is nu verkrijgbaar voor € 311,83 op Reverb.com (de link werkt nog niet Reverb is op de hoogte en kijkt er naar)


"De SH5-VCF (16HP) beschikt over beide filters van de Roland SH-5 Synthesizer.
Ten eerste krijg je de multimode VCF met een schakelbare lowpass, bandpass en highpass-optie.
Net als het origineel heeft het schuifregelaars voor de afsnijfrequentie en resonantie.
U kunt het filter aansturen met twee CV-signalen plus verzwakkers voor de CV-ingangen en toetsenbordingang.
Het banddoorlaatfilter (BPF) heeft ook bedieningselementen voor de frequentie en resonantie met dezelfde CV- en toetsenbordbedieningen.
Daarnaast heb je hier een output level knop omdat het filter zijn eigen output heeft.
Aan de onderkant biedt de SH5-VCF een mixer en een kleine routing-sectie geïnspireerd op de originele synth.
Er zijn vier ingangen, elk met niveauregeling en een routeringsschakelaar om het door het eerste filter (VCF), het tweede (BPF) of beide te leiden".
 
Laatst gewijzigd:
Ja klinkt heeeel erg goed.
En cv voor de bandpass.
Ik wist niet dat Gstorm Electro modules maakte. Ken hem van heerlijke patches op youtube van de DX11, Matrix 6 bv.
 
Ik vind die tweede (Roland System-500 505 Dual VCF euro) lekkerder klinken in het filmpje. Het G-Stormfilmpje heeft veel van dat buzzy geknetter wat amerikanen als typisch analoog beschouwen. Ik hou meer van bwwhooop en nat.
 
Maar dan moet je nog wel transport en invoerrechten betalen. Uiteindelijk zijn ze qua prijs het zelfde.
 
Back
Top