Aanvulling op FM en analoge synths

Ja dat vind ik ook, geef mn geld liever daar aan uit. Ben zelf ook niet echt een ouwe l#l ghehe, ga daar juist steeds meer vanaf stiekem vergeleken met eerder. Maja een bakkie hebben dat doet wat ie moet doen zonder al teveel gedoe is gwn chill. En klinkt waarschijnlijk ook anders/beter dan de zoveelste al gebruikte nexus of omnisphere preset..
 
Die novation a station en waldorf q zijn wel meer gebaseerd op synthgeluid toch? Ik zou echt liever wat instrument sounds willen hebben. Rhodes, piano, fluitjes, organ, viooltjes en dat soort dingen
 
Voor vierhonderd euro heb je ook een Kurzweil k2000 of k2500. Kijk of er een of orchesteral uitbreiding aanwezig is.

Over die juno G. Dat geluid is niet erg dik, maar het is wel een zeer leuke synth. De ritme sectie is eenvoudig te bedienen en heerlijke om over mee te spelen.
 
Ik heb de Juno DS nu een weekje en tot dusverre is het precies wat ik zocht. Alle bread en butter sounds zitten erop, en wat vooral opvallend goed is, is dat de synth qua interface echt logisch in elkaar zit. Inpluggen en spelen maar, layeren, splitten en zo is super voor de hand liggend. En vrijwel alle functies die je bij het spelen bij de hand wil hebben zijn knoppen voor.
Het gebrek aan dik geluid heb ik nog niet echt tegenaan gelopen, maar voor recording kom je daar een eind met EQ en plug-ins vermoed ik, het is ook niet dat ik het idee heb dat ik een Moog gekocht heb of zo
 
Wat ik vooral zoek is een bak die de meest gangbare geluiden kan produceren die ik NIET uit mijn Minilogue XD krijg (realistische strings, piano’s, van die typische MIDI stacks, EPs, mallets etc). Ik hoef niet direct helemaal DAWless te gaan, maar voor mijn werk zit ik al de hele dag voor een scherm en als ik muziek maak vind ik het zoeken in verschillende VSTs naar een goed geluid niet het meest inspirerende, nog los van het feit dat ik toch het idee heb dat veel HW synths fijner klinken in de mix dan veel soft synths (maar dat kan perceptie zijn, laat ik niet die discussie starten 😬).

Beetje tweaken is prima, maar ik hoef niet per se vanuit een Init patch een volstrekt vernieuwend en uniek geluid ermee te maken. Ik speel veel 80s en 90s dus als sommige geluiden / sounds “ietwat achterhaald” of “cheesy” zijn dan is dat niet direct een showstopper.
Ik hoor ook goede verhalen over de Korg Triton. Weet een van jullie of je die weighted hammer action van de 88 kunt uitschakelen? Die is fijn voor piano natuurlijk, maar minder fijn voor synths en andere instrumenten.
Alvast dank voor de tips!

Voor dat type geluiden zijn er echt top vst’s maar dat zijn niet de goedkoopste (Spectrasonics keyscape, Omnisphere en Kontakt libraries). Die gaan qua kwaliteit ook wel voorbij sommige synths. Maar goed niet wat je zoekt aangezien je geen software wil.
 
Back
Top