DX11 met een beetje werk. 75 euro.

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Staat er al een tijd. Geen idee waarom zoiets zolang duurt. Volgens mij is dit een koopje. Lege batterij is vrij normaal bij deze dingen.

Laat even weten als iemand em opgehaald heeft. Is altijd leuk toch? als ie soortvan in de familie terechtkomt?? :)
 
Het is nogal een operatie ja!! Maar een TX81z zag ik laatst voor 300. FM editen werkt pas echt fijn als je de presetbuttons als shortcuts naar functies hebt. ;) Heb in de ninetees echt bergen geluiden gemaakt ermee.. en nog steeds 1 staan uit nostalgie :D
 
Ja, die engineers uit de jaren 80 waren sadisten hoor. Laten we het enige onderdeel dat met enige regelmaat vervangen moet worden op de meest godsonmogelijke plek plaatsen:duivels::duivels::duivels::duivels::duivels::duivels:
 
Echt een tof ding de DX11, het is een TX81Z maar met pitch envelope.
Met een ELectra One bi-directioneel editen....
DX11 is niet zo populair... weet niet waarom.

@bikkel iets voor jouw?
Wat tof dat je aan mij dacht! Ik heb hem gelijk een bericht gestuurd! Ik was hier inderdaad naar op zoek!

@MacGyverGear bedankt voor het vinden! Ik probeer Marktplaats maar te vermijden vanwege GAS dus dit zou ik anders gemist hebben!

Het is nogal een operatie ja!! Maar een TX81z zag ik laatst voor 300. FM editen werkt pas echt fijn als je de presetbuttons als shortcuts naar functies hebt. ;) Heb in de ninetees echt bergen geluiden gemaakt ermee.. en nog steeds 1 staan uit nostalgie :D

De TX81z heb ik ook, zou het mogelijk zijn om sounds van de DX11 over te zetten naar de TX en omgekeerd? Er zijn maar een paar dingen anders
 
Morgen om 10:00 ophalen. Nu nog het lastigste deel van de deal: het aan mijn vrouw uitleggen. "Alweer een keyboard?"
Cool!! (wat betreft de deal!!)
Sterkte!! (wat betreft het verantwoording moeten afleggen)
 
Hij staat inmiddels hier. Ik heb The Music House nog niet kunnen spreken maar hij zag er mint uit los van wat stof en die losse key. Hij ging gewoon aan en gaf netjes een batterijerror. Ik denk dat ik er met +/- 75 euro aan arbeid en materiaal wel ben. Ik zie dat ze op Reverb voor 400 euro gaan dus normale mensen zullen er wel iets van 250 euro voor betalen, toch geen slechte deal. En een originele flightcase er bij. Ik zag op Reverb trouwens ook DX27's voor minstens 200 euro gaan, zijn die dingen inderdaad voor meer dan een meeneemprijs te slijten?

De verkoper zei dat er veel interesse voor was maar dat hij af en toe twijfelde om hem weg te doen, hij had hem nieuw gekocht en er veel op gespeeld. Geen idee waarom hij bij mij wel overstag ging, wellicht karma.
 
cool, over de DX11, er is een progje dat dxconvert heet.
tx81z en dx11 patches zijn compatible.

heb zelf een hxcard 702 besteld 6400 patch locaties.

hier een grote patch collectie voor 5euro

Natuurlijk ook zelf maken.
Dat is erg leuk met de electra one tx81z template die ik daarvoor gebruik die werkt bidirectioneel.
Wil de pitch envelopes nog toevoegen zodat alles erop zit.

- Electra One App

Ik leer net dat de DX11 maar 1 global lfo heeft maar in de manual staat 2 lfo's....snap de lfo nog niet.
 
cool, over de DX11, er is een progje dat dxconvert heet.
tx81z en dx11 patches zijn compatible.

heb zelf een hxcard 702 besteld 6400 patch locaties.

hier een grote patch collectie voor 5euro

Natuurlijk ook zelf maken.
Dat is erg leuk met de electra one tx81z template die ik daarvoor gebruik die werkt bidirectioneel.
Wil de pitch envelopes nog toevoegen zodat alles erop zit.

- Electra One App

Ik leer net dat de DX11 maar 1 global lfo heeft maar in de manual staat 2 lfo's....snap de lfo nog niet.

Thanks. Die Hcard 702 ga ik misschien een keer halen als de ingebouwde banken vol zitten met custom patches. Dat gaat meestal niet zo hard.

Hahahahahahahahahahaha.
De laatste 3 apparaten waren desktop formaat. Dat is op de één of andere manier minder 'erg'.

Nee en ik ga alles binnenkort weer netjes aanleggen met mijn racks, paar studiomonitoren, dan ziet het er sowieso aantrekkelijker uit.
 
De TX81z heb ik ook, zou het mogelijk zijn om sounds van de DX11 over te zetten naar de TX en omgekeerd? Er zijn maar een paar dingen anders

Je kunt gewoon de SysEx bestanden onderling uitwisselen. Die paar parameters die de ene wel heeft en de andere niet worden gewoon genegeerd.
Er is een hele familie Yamaha synths met een grote mate van SysEx compatibiliteit (ondanks een aantal onderlinge kleinere en grotere verschillen):

DX100, DX27, DX27S, DX21,
TX81Z, DX11 (= V2 in Japan), WT11,
DS55, TQ5, YS100, YS200, B200, V50.
 
OK hij is helemaal opgeknapt bij Music House, eerst duurde het weken voor ze de toets hadden en de dag dat hij klaar was was ik net één dag vertrokken op vakantie. Maar hij staat er nu, weer in pico bello staat. Gek genoeg maar één patch met aftertouch kunnen vinden terwijl er redelijk wat brass, synth en string pads op zitten waar het goed op zou klinken. Verder ook nergens een lately, solid of mono bass te bekennen. Binnenkort maar eens even kijken wat ik in kan laden qua presets. Straks eerst met de manual op schoot en een Init Patch zelf wat dingen bouwen.
 
Back
Top