Zoek Studio desk

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.902
Locatie
Lier
Studio desk dat gewoon eruit ziet als een tafel met inschuif lade voor keyboard.
Zonder franjes of verhoging voor monitor of scherm, gewoon vlak
Iemand een idee waar te zoeken.
 
Nee,zoals bv dit hier, Simpel maar met een lade eronder voor een keyboard.
eiken-bureau.jpg
 
Nee,zoals bv dit hier, Simpel maar met een lade eronder voor een keyboard.
Bekijk bijlage 3813764
Idd. Wat BasicSystem zegt. Ik heb laatst van een familielid een professioneel, in hoogte verstelbaar bureau opgehaald die er van af moest. Was als nieuw. Op MP geen enkele interesse of bod. Toevallig wist ik er een bestemming voor anders werd het bij het grof vuil gezet. Er is een symbolisch bedrag van 25 euro voor gegeven maar volgens mij wemelt het van dit soort tafels op MP. Het vervoer is het grootste probleem maar het is vaak te demonteren tot iets wat in een gemiddelde bestelauto past.
De synth lade kan je er altijd nog zelf onder construeren dan.

Zoiets bv: ≥ In hoogte verstelbaar Bureau Galant Ikea - Bureaus - Marktplaats.nl
 
Moet wel een
Bij Thomann genoeg keuze. Losse tafel met aparte keyboardlade. Bijvoorbeeld...:

Sessiondesk Home Big Single combo met Sessiondesk Keys Drawer Home Big

of

Thon Studio Producer Top 1750 BK met Thon Studio Producer Drawer

of

Studio Desk Orbit Platform All Black met o.a Studio Desk Orbit Keyboard pull out 88 BK of Studio Desk Pro Line SL Pull out Keyb. BK of Studio Desk Pro Line CL Pull out Keyb. BK

er zijn er geloof ik nog meer, afhankelijk van je afmetingen en synth grootte...
ja, die thon studio producer zie ik wel zitten, ik hoop dat je die kunt krijgen in verschillende maten, lengte zou max rond de 160 cm moeten zijn.
 
Ik heb een tijdje geleden de Buso Audio Producer XL gekocht en ben daar zéér tevreden over.

 
@Timecop, toe maar, daar zal je My first Sony best mooi op staan :dubbel: De desks van Studio EquipmentStudio Desk Kopen ?- i4 Studio zijn ook mooi!

Iets te groot voor sinew1958 vermoed ik zo ;-) Helaas zie ik die Thon desk niet kleiner dan 1,75 meter. Die sessiondesk is 1,56, maar daar zijn mensen ontevreden over de Keyboard lade. Wat is het formaat van je keys? Bij Ikea hebben ze een aardig bureau (BEKANT Bureau, zwart gebeitst essenfineer, zwart, 160x80 cm - IKEA ) moet je er alleen een aparte keyboard lade voor zien te vinden. Die moet je dan ook nog aan de onderkant kunnen schroeven. Ik verwacht dat die Thomann desks al iets van ingebouwde busjes oid hebben om die lade te kunnen bevestigen. Bij een gefineerde tafel, van welk merk dan ook, ga je toch de boel beschadigen. Je kan toch ook in de bouwmarkt een mooie plaat op maat laten zagen? Paar mooie lossen poten eronder en dan nog een keyboardlade maken of los kopen. Of bij een website die bureaubladen op maat kan leveren. Mogelijkheden zat. Komt altijd dichter in de buurt van wat je nodig hebt dan iets kant- en klaars...
 
4-6 palen, een oude deur, wat planken en schuifrails en je bent er. Mss nog een kabelgootje.

In een middagje te doen!
 
zier ernaar uit een gewoon bureau meubel te gebruiken met een stevig dik blad.Maar hoe schroef je er een keyboard drawer erop?Bedoel gewoon erop schroeven in het hout en gedaan?Of moet je speciale plugs gebruiken?
Want moet bestand zijn toch tegen wat schokken.Schroeven plus speciale lijm?
 
Moet wel een

ja, die thon studio producer zie ik wel zitten, ik hoop dat je die kunt krijgen in verschillende maten, lengte zou max rond de 160 cm moeten zijn.
Check even de gemiddelde reviews van de keydrawer. “Het beste er aan is de verpakking”. Ouch…
 
Wordt het een computer toetsenbord, een synth, of een midi toetsenbord? Is me niet duidelijk. Hoe dan ook, zoar voorziet er rijdende poten onder. Dus dat geeft al een idee ivm belasting. Ik kocht destijds zo n treklade glijsysteem bij een metaal meubel beslag winkel. Maar dat was niet zo laag om er een knoppen midi of synth speeltje mee te huisvesten.
montage is afh vh werkblad. Als het massief is of deftige vezelplaat lukt schroeven. Is t ikea hol karton, dan kan je beter een rack cart kiezen op wielen.
denk ook aan de constructie onder de tafel. Die op de foto van je heeft een dwarsverbinding die je hoogte kost als je een relatief diepe schuif wil
 
als het mijn doe het zelf desk was, zou ik deze volgorde hanteren:

- hoe groot en zwaar zijn mijn keys? Is daar een lade voor in een muziekhandel beschikbaar? Ja...kopen? Nee...zelf maken en hoe?
- Heb je een lade op het oog, vraag dan na hoe dat systeem moet worden gemonteerd. Schroeven in een gelamineerde tafel wordt nooit mooi. Dat gaat scheuren. En vaak zit er geperst spaanplaat onder. Dat scheurt. Zeker als er een gewogen klavier van 25 kilo onder hangt (bijvoorbeeld een Roland A-80). Een licht kunststof klavier van Casio tot Arturia zal geen probleem zijn.
- Komt er weinig gewicht op kun je een kant- en klaar bureau overwegen. Gaatjes voorboren en eventueel mooie busjes voor de schroeven in het hout monteren (verzonken inbus?). Bij een zwaar klavier zou ik een mooie en dikke plaat hout op maat laten zagen bij een Hubo of andere bouwmarkt. Schilderen in de gewenste kleur en afwerken met keiharde Glitsa lak. In de bouwmarkt een paar goede verstelbare poten kopen (OLOV Poot verstelbaar, zwart - IKEA ). Lade monteren en dan heb je het precies zoals je wilt.

Hier een oud SF draadje over keyboard lades voor meer ideeën: Onderlade bureau voor masterkeyboard

Als jet het op papier goed uitdenkt is de uitwerking niet zo moeilijk. Kan echt mooi worden.
 
Wel een winkel gevonden die een tafel kan maken op maat, ook in hoogte dus ideaal.Kost natuurlijk wat(meer),maar dan zit je gebeiteld.
Eiken blad van 40 mm.
Een lade, voor deze synth Studiologic SL73 nog te zoeken,is lengte 1040 mm.Geen 88 key lade.

sl73studiop.jpg
 
Ik heb nu 2 werkplekken zelf in elkaar geknutseld.
De eerste was compleet DIY. Ik heb me niet aan een lade gewaagd omdat ik dat niet durfde, maar dat was achteraf wel beter geweest.
Nu had ik een vaste derde laag die uitstak, waardoor je net niet lekker kon spelen en net niet lekker kon typen.
Mijn huidige is gewoon een eettafel. Die hadden we nog over en hij is mooi lang en ondiep (190 x 80 oid), maar er kan geen lade onder. (scheelt wel weer gepruts)

Hoe dan ook, afhankelijk van je DIY ervaring stelt die lade niet al te veel voor. Zolang je maar precies kunt werken met het zagen en boren en de tijd neemt voordat je iets vast zet.
Ik heb heel veel IKEA meubels en keukens in elkaar gezet en het is niet veel meer dan de gaten voorboren en ladegeleiders plaatsen. (dat voorboren heeft IKEA al gedaan, wat het natuurlijk wel makkelijker maakt)
Werk met vol hout en geen spaanplaat / MDF, dat 'houdt' het langer vol na schroeven.
Die poten van IKEA zijn ideaal trouwens als je niet met een bestaande tafel begint. .
Op YT zijn erg veel video's te vinden hoe je een lade maakt en waar je op moet letten.
"install drawer under desk diy" geeft er iig al heel wat.
Ik kijk bij nieuwe dingen graag hoe anderen het doen en dan lukt het mij vaak ook wel. (er zijn grenzen aan deze manier, maar je snapt em wel)

Ik heb m'n monitoren graag wat hoger staan, dus die staan op een zelfgemaakte lange verhoogde plank op de tafel. Daaronder kunnen dan weer mooi de kabels, interface en een mega stekkerdoos.
Zo'n verhoging heb ik ook in het klein gemaakt, daar stonden de FX op en nu (na de re shuffle van de home studio / werkplek) de laptop.
 
Oppassen met ikea, want sommige desks zijn met honinggraat structuur waardoor je er niet overal goed kan inschroeven. Ik heb zelf een 200 x 60 blad en mooie stalen poten onder gemonteerd, maar de kwaliteit van het ikea blad is echt om te huilen (wel licht om te transporteren maar het buigt enorm door), ik moest het extra verstevigen, nu gaat het goed en ben ik heel tevreden. Mijn monitors staan afzonderlijk verhoogd.
 
6114AhfSC9S._AC_SL1500_.jpg

Dit heb ik gevonden op Amazon, gezien op een YT filmpje(bedankt Monfrooij),is op massief eiken blad, wat heel belangrijk is de kwaliteit van de schroeven en hoe je ze inbrengt in de plaat.
 
Back
Top