Riedeltje converteren naar MIDI

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.557
Locatie
Zeist
Bestaan er gratis progjes of VST's die een ingezongen riedeltje in een MIDI opname omzetten? Graag voor Linux. Ik wil dat dan gebruiken om een virtuele gitaar mee aan te sturen.
 
Ableton heeft dat standaard als functie, maar die is geloof ik niet voor linux
 
Wat is je ervaring daarmee? Lijkt dat ergens naar?
Dat werkt erg goed, in ableton kies je uit drie audio to midi modes: drums, melody en harmony.

drums mode is handig om drumloops te ontleden naar midi die je dan route naar je eigen drums, of om de groove uit een drumloop te halen en zo je eigen quantiserings groove pool te maken voor je eigen drums.

harmony mode analyseert de akkoorden uit je audio file

melody zet je melodieen om naar midi, dus zanglijn, baslijn of gitaar, etc.

het werkt erg goed en soms moet je een noot even op de juiste noot zetten afhankelijk van je bron materiaal maar vaak is het ook wel in 1 keer goed.

en je kunt natuurlijk het resultaat altijd nog even routen door een scaler plugin (toonladder).
 
Mooi - dat is dan interessant, want dan zal er voor Linux ook wel zoiets bestaan. Ik zie er erg tegenop om muziek noot voor noot in mijn DAW in te moeten voeren maar kan wel vaak ter plaatse een riedeltje verzinnen. Dat gaat dan veel sneller en plezieriger.
 
Dank voor alle reacties. Ik hoop later vandaag de tijd te vinden om er een aantal uit te proberen.
 
Fijn dat je er zo veel plezier aan beleeft.. Link werkt wel. Het was laat...
Zie je die emoticon niet die er van gemaakt is? Vandaar mijn 'hahahahahahaha' (niet vervelend bedoeld van mijn kant). Het is wel een geinig gezicht n.l.
De door jouw gedeelde link werkt daardoor niet (zie plaatje hieronder).



Knipsel.JPG


Blijkbaar zit er een combinatie van karakters in die de forum software converteert naar een emoticon.
Als je hem als 'link' deelt, gaat het waarschijnlijk wel goed (dus via het link teken).
Ik kan het niet testen, want ik weet niet wat de originele link is.
 
Bitwig is voor Linux verkrijgbaar :
Bitwig download

en de functie die jij zoekt zit in Bitwig en dit werkt ongeveer vergelijkbaar als Ableton live.
komt omdat Bitwig heel veel oud medewerkers van Ableton heeft volgens mij daar werken.
video uitleg :
Converting Audio To MIDI
 


Vandaag heb ik voor een paar euro bij de Kringloop twee microfoons gekocht. Om mee te experimenteren. Kennelijk is de ene voor karaoke, want er staat "The Voice of Holland" op, en aan het snoer zit een T-plug zodat je er nog een microfoon op kunt aansluiten. Er zit ook een geribbeld schuifje op (althans daar lijkt het op), maar dat is niet in beweging te krijgen en de microfoon doet het ook niet. Of mogelijk doe ik iets verkeerd. De andere microfoon doet het wel, maar de on/off schakelaar kraakt. Later zorg ik wel voor beter spul. Voorlopig kan ik hier mee hobbyen.

Ik heb WaoN gedownload, maar de ReadMe file zegt niets over hoe het progje moet worden geïnstalleerd. Dus dat is 'm niet geworden. Maar de genoemde online converter (Bear File Converter) deed het wel, en verbluffend goed.
 
Back
Top