Gino Vanelli - Wild Horses - REMAKE

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Nummer 3 en laatste in de reeks van zomer remakes. Ideaal om de komkommertijd te overbruggen. :D
Voordeel van het namaken van covers is dat je niet moet wakker liggen over writers block en je meteen aan de slag kan.

Deze was een echte uitdaging. Vooral de brush snares. Die heb ik live moeten inspelen om de feel zo goed mogelijk te krijgen.
De gitaar solo in de brug...pfewww. Niet gelukt en dus maar een alternatief bedacht.

De originele zang lijkt simpel maar is niet te doen om hetzelfde gevoel, intonatie e.d. neer te zetten.
Dus instrumentaal. Misschien dat ik op een blauwe maandag nog eens probeer in te zingen.

 
Knap gedaan! :okdan:

Ik heb meestal een hoop aan te merken op covers, maar deze komt erg in de buurt van het origineel.
Accordeon vind ik niet zo overtuigend, maar verder kan Gino hem zo inzingen.

Overigens vind ik zonder zang wel prettig. Je hoort en leert meer van een nummer.
 
Knap gedaan! :okdan:

Ik heb meestal een hoop aan te merken op covers, maar deze komt erg in de buurt van het origineel.
Accordeon vind ik niet zo overtuigend, maar verder kan Gino hem zo inzingen.
Overigens vind ik zonder zang wel prettig. Je hoort en leert meer van een nummer.
Thanks. ik denk dat de accordeon waar jij het over hebt in het orgineel een mondharmonica is ?
Ja hoor knap gemaakt, maar niet helemaal mijn genre. Succes ermee! ;)
Thanks Gloomy. och ja, is ook maar wat gefrunnik om writers block te omzeilen. :-)
 
Deze was een echte uitdaging. Vooral de brush snares. Die heb ik live moeten inspelen om de feel zo goed mogelijk te krijgen.
De gitaar solo in de brug...pfewww. Niet gelukt en dus maar een alternatief bedacht.

Ik hou erg van Gino Vanelli, kan hem al waarderen vanaf z'n eerste lp en heb ook een aantal albums van 'm dus ik vind het tof dat je het probeert.
Vind het een goede remake want Vanelli is qua produktie en z'n keuze aan muzikanten altijd top of the bill dus ik wil het niet één op één precies vergelijken.
De instrumentatie vind ik best ok dus het is gemakkelijk om even te zeggen dat het qua sound en instrumentatie iets minder is maar ik vind wel dat je het in verhouding mag zien, m'n complimenten in ieder geval!

De originele zang lijkt simpel maar is niet te doen om hetzelfde gevoel, intonatie e.d. neer te zetten.
Dus instrumentaal. Misschien dat ik op een blauwe maandag nog eens probeer in te zingen.

Ja, je mist wel de zang natuurlijk die de track maakt tot wat het is en da's jammer dat je dat niet voor elkaar kreeg.
Gino is qua zang één van de beteren die er is in de pop dus al lijkt het simpel dan hoeft dat nog niet het geval te zijn.
Hij schreef het nummer dus legt ook het gevoel, de feeling in de song en al die nuances die er zijn die zijn niet makkelijk eventjes na te doen of op jouw manier er een draai aan te geven die recht doet.
Je hebt een tijdje terug alweer 'ns een track gepost met een goede zangeres, misschien dat zij 'ns kan proberen om op haar manier een mooie interpretatie er aan te geven?

Het lijkt me bij elkaar wel een mooie reis aan ervaring die je opdoet zowiezo.
 
Laatst gewijzigd:
Hou normaal niet van covers en remixes (want zijn de ideeën van de oorspronkelijke artiesten), maar leuk gedaan.
Voor mij is het maken van 1:1 covers eerder een 'oefening'.
Het vraagt een hele inspanning maar je krijgt ook inzicht op vele vlakken.
Arrangement, speeltechniek, mix, sounddesign.
Het voordeel is dat je een voorbeeld hebt en dat ga je namaken. Ik spreek dus liever van een remake dan van een cover.
Een cover heeft vaak veel meer eigen interpretatie.
 
Eerlijk ? Heb ik compleet het schijt aan.

Kun je schijt aan hebben, maar ik heb geen schijt aan dingen die dit forum potentieel in de problemen kunnen brengen. Zoals het faciliteren om materiaal waarop kennelijk rechten rusten te kunnen openbaren. Dit is iets om in je privésfeer te laten horen, niet om het hier te plaatsen.
 
Knap gedaan!! klinkt identiek. :)

Wat betreft rechten. Op YT wordt je opname gescanned en dat doen ze zo goed. Ik had een keer een liedje van Andre Hazes gedaan met akoestische gitaar. Het is origineel een nummer van Ricardo Cocciante maar doordat de tekst kennelijk herkend wordt als een Hazes song krijg je meteen een auteursrechten claim.. niet dat ik heel veel views had maar toch..

SC haalt soms ook weleens tracks offline. Ik had een keer 'n accountje waar ik bestaande muziek op had gezet voor een demo.. niet alles ging eraf maar veel wel.
 
Tijdje terug had ik een met een maatje een parodie op België van het Goede Doel. Ik keek net even op YT en ja hoor.. Red Bullet B.V. heeft de auteursrechten geclaimed. 10k aan views.. misschien peanuts maar wel één van mijn best beluisterde opnames..
Oh.. ik keek net even bij ze op google.. ze maken zichzelf erg geliefd (not..) en doen dit dus voortdurend.. en halen zelfs video's eraf als het ze niet aanstaat. https://www.google.com/search?q=Red...8#lrd=0x47c66b128e4b0e61:0x310daf89599efebe,1,,,
 
Te veel moeite om er een rechtzaak van te maken, maar als je kunt aantonen dat het oogmerk niet commercieel is, en dat het namaken van een track educatief is en verder niks, dan denk ik dat je gelijk krijgt van een rechter. Maar ja, gedoe.

Gaaf gedaan overigens, als bassist hoor ik wel wat verschillen ten opzichte van de supertrack die Jimmy Haslip inspeelde, maar gaaf hoor. Had wel verwacht dat er iets heel anders uit zou komen, toen ik remake zag :) Beuken of country versie :D
 
Kun je schijt aan hebben, maar ik heb geen schijt aan dingen die dit forum potentieel in de problemen kunnen brengen. Zoals het faciliteren om materiaal waarop kennelijk rechten rusten te kunnen openbaren. Dit is iets om in je privésfeer te laten horen, niet om het hier te plaatsen.
Ik zie er geen plagiaat in aangezien de bronvermelding correct is en de muziek niet wordt ge'monetized'
 
Hola

sKeLeTvM,​

Bij het componeren luister ik juist niet naar anderen ,bijvoorbeeld maak ik van bladmuziek een geef mijn kijk daarop.
Maar om te leren kan het natuurlijk helpen!
Ik zou later voor jezelf gaan:Ddaar ben ik wel benieuwd naar.

Maar dit klinkt mooi hoor:okdan:

Groeten van andreos:)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top