Simple Minds - Big Sleep - REMAKE

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Zo, de zomer loopt straks op z'n eind en dus tijd om mijn 2de Remake te posten.
Ditmaal Simple Minds - Big Sleep.

Heb getracht zo goed mogelijk de sfeer, de sounds alsook balansen na te bootsen.
bass en gitaren uiteraard zelf gespeeld. Dit lukt echt niet met een plugin...
Gitaren zijn eerste take en om perfect te zijn zou ik ze nog een paar keer moeten doen, maar ik ben alweer aan iets nieuw bezig ook.

Instrumentaal, dus als iemand zich geroepen voelt om in te zingen...ur welcome en ik stuur je graag de tracks.



 
Laatst gewijzigd:
Wow, niet verkeerd zeg!
Vooral de baspartij lijkt me niet evident...

Enkele details:

Belriedeltje rond 2'56" klinkt toch echt anders dan het origineel.
De dynamiek lijkt me ook wat afgeplat tov het origineel (oa bij de toms)
Iets teveel reverb in het eerste gedeelte

Maar: pet af!
 
Wow, niet verkeerd zeg!
Vooral de baspartij lijkt me niet evident...

Enkele details:

Belriedeltje rond 2'56" klinkt toch echt anders dan het origineel.
De dynamiek lijkt me ook wat afgeplat tov het origineel (oa bij de toms)
Iets teveel reverb in het eerste gedeelte

Maar: pet af!
Dank voor de waardering. Er zitten overal wel verschillen op. 1:1 namaken is - vrees ik- nagenoeg onmogelijk.
Toms klinken anders, maar ook de rimshot, de bass, de synths in de brug. Het zoeken naar of maken van soortgelijke klanken is al een sport op zich.

Neem nu de bas. Daar staat in het origineel duidelijk een oversized chorus of flanger op, maar toch vond ik geen enkele chorus / flanger die hetzelfde effect gaf.
Ik denk dat het origineel een studio effect a la TC2290 of Dimension D moet geweest zijn.
En dan is er de slap bass speeltechniek en heb dat idd wel héél véél keer gespeeld voor het goed zat. Vooral het 'laid back' aspect was voortdurend opletten.

De belriedel in de brug is - vermoed ik - een PPG. En ik heb helaas geen soft PPG meer.
Zo, dat is knap gedaan!
Thanks ! Je moet het ook eens proberen. Is wel fun hoor.
Inderdaad heel knap, maar inderdaad een vocaal zou niet misstaan. Veel werk ingestoken, precies :)
Thans Gloom. Viel nog mee qua 'werk'. Denk in tijd uitgedrukt +/- 60 uurtjes.
 
ok, NGD is een van meest favoriete albums of all time, de productie ervan is glorieus
ik ben zelf al wezen logeren in het hotel waar Jim Kerr & de zijnen verbleven toen ze de plaat opnamen
-los van het feit of het zinvol/wenselijk is om een track zo metieus mogelijk na te spelen
(het is dus wel metier)

vind ik dat je hiermee een heksetoer verricht hebt !
zelfs de sfeer van de track/album heb je heel goed weten registreren/overbrengen, waarschijnlijk door de bas/gitaar partijen zelf in te spelen
(alhoewel ik geen fan ben van 100den takes...)

ik zou de BD iets minderen in hoog (en ietsje meer laag) en ietsje terugtrekken in de mix
synt die invalt tijdens de break 2;50 iets luider/galm

dit nodigt uit voor een zangpartijtje!!
 
vind ik dat je hiermee een heksetoer verricht hebt !
zelfs de sfeer van de track/album heb je heel goed weten registreren/overbrengen, waarschijnlijk door de bas/gitaar partijen zelf in te spelen
(alhoewel ik geen fan ben van 100den takes...)

ik zou de BD iets minderen in hoog (en ietsje meer laag) en ietsje terugtrekken in de mix
synt die invalt tijdens de break 2;50 iets luider/galm

dit nodigt uit voor een zangpartijtje!!
THX ! NGD zit in elk geval in mijn top 5 allerbeste Albums ever.
Terechte opmerking ivm bassdrum. Ik had op Youtube de instrumentale versie gevonden en heb me daarop georiënteerd.
Gek genoeg hoor je op de hoofdtelefoon niet goed hoe het met de bassdrum gesteld is. Op monitors echter (oik gebuik ook een sub) ligt die er ook in het origineel heel erg bovenop met een flinke tik in het hoog dus. Check it out.

En als je wil zingen, be my guest ! ;-)

 
heeft dezelfde feel, mooi gedaan. ik ken dit album, goed hoe vaak gedraaid??? zo vaak..... zo vaak... en draai het nog steeds... en heb het al erg lang, oud ben ik (nu wel op ceedee...).
de drums zijn hier erg belangrijk, alle instrumenten natuurlik, the big sleep draait er vooral op. goede drummer overigens die van simple minds...

nice!
 
Netjes. Maar zonder vocalen niet compleet.
Zo is dat. Zang is een van de moeilijkste instrumenten.
heeft dezelfde feel, mooi gedaan. ik ken dit album, goed hoe vaak gedraaid??? zo vaak..... zo vaak... en draai het nog steeds... en heb het al erg lang, oud ben ik (nu wel op ceedee...).
de drums zijn hier erg belangrijk, alle instrumenten natuurlik, the big sleep draait er vooral op. goede drummer overigens die van simple minds...

nice!
Thanks Vink !
 
Zeer onder de indruk! Goed gedaan ! Absoluut een van mijn favoriete albums.
 
Back
Top