rack mixer 1u

Status
Please reply by conversation.

soyzone

Stamgast
Lid sinds
9 augustus 2012
Berichten
158
Locatie
gent / roeselare
Ik zoek een rack mixer, weinig eisen naar functies, behalve;
minimum 8 (trs) inputs, minimum 2 zones (dat laatste geen absolute vereiste maar voorkeur)

M.A.M. had er destijds goeie, maar die zie ik niet meer staan.
Liefst met een ondiep profiel (voor in een ondiep rack).
 
Samson SM10; éenmaal proberen en je koopt gelijk daarna een tweede
 
Tascam LM-8ST is ook een hele fijne aanrader. De Behringer RX1602 V2 is nog maar half diep.. dat kan ook heel handig zijn (en een wens van TS). Daar zou ik even op letten als je ze tweedehands ziet (worden regelmatig aangeboden).
 
Tascam LM-8ST is ook een hele fijne aanrader. De Behringer RX1602 V2 is nog maar half diep.. dat kan ook heel handig zijn (en een wens van TS). Daar zou ik even op letten als je ze tweedehands ziet (worden regelmatig aangeboden).
Die Behringer zou ik zelf niet 2ehands kopen; nieuwprijs is al laag en je kunt dan evt. een beroep op de garantie doen, wat bij Behringer soms echt nodig is.
Als je een RX1602 toch 2e hands koopt, sla de V1 dan over, die had nog geen symetrische TRS inputs.
 

Die Tascam zal inderdaad best goed zijn, maar heeft één aux-send per kanaal & geen mute knop.
Voor de behoeften hier was dat een te grote beperking.

Had eerst een Samson PL1602; vond ik kwalitatief ook goed en heeft ook nog hi & low toonregelingen per kanaal, maar geen mute knoppen.

Die Behringer zou ik zelf niet 2ehands kopen; nieuwprijs is al laag en je kunt dan evt. een beroep op de garantie doen, wat bij Behringer soms echt nodig is. Vind deze vooral als sub-mixer ideaal.
Als je een RX1602 toch 2e hands koopt, sla de V1 dan over, die had nog geen symetrische TRS inputs.

Rolls maakt ook diverse kleine mixers, maar sommige modellen zijn uit het assortiment.
Een passief subixertje kan soms ook heel erg van pas komen:

Als er nog andere alternatieven zijn, lees ik dat hier ook heel graag, want goede rack-mixers van 1 of 2 HE hoog, met stereo-inputs zijn niet dik gezaaid;

Die MAM mixers duiken af en toe als NOS nog wel eens op, maar vond ze zelf een niet erg robuuste indruk maken.

Roland, Korg en Kawai hebben in de jaren '80 ook diverse rack-mixers geproduceerd, die je nog wel eens voorbij ziet komen, maar de SNR schijnt niet van allemaal even goed te zijn (-60/70 dB)
 
Laatst gewijzigd:
Numark RM6, maar denk dat er meer zijn met die hardware, alleen een ander merkje.
 
1629775672804.png


deze heb ik te koop
 
Iemand ervaring met een passieve mixer (zoals de rolls mx 41b) ? Ik lees dat daar nogal wat signaal verloren gaat, en vraag me af of dat van die aard is, dat het onbruikbaar wordt voor opnames...
 
Hier staan zowel de MX 41b (TRS) als de MX 42 (cinch/RCA) van Rolls.
Zijn beide passieve mixers, dus je kunt het beste de gain op het mixertje zelf helemaal open zetten en er geen mic's of andere low-level signalen op zetten.
De 41b gaat in de FX return van mijn SM10 en vind ik erg handig om snel via koptelefoon-uitgangen van synths of FX etc. aan te sluiten.
Werkt bij mij prima, zonder brom of ruis. Houd de audio kabels kort en uit de buurt van trafo's, voedingen etc.
YMMV.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top