mixen en beatmatchen hedendaagse mainstream hardcore

nextwavehardcore

Nieuwkomer
Lid sinds
7 augustus 2021
Berichten
9
Locatie
Belgium
Hallo allen,

Na mijn aankoop van ddj400 ben ik aan het leren beatmatchen en mixen MAAR...
Hedendaagse hardcore is veel verschillende kicks, korte tracks (ook al ik koop extended versions) maar dan nog zijn ze vrij kort.
Voorbeeld. Ik focus mij op mainstream hardcore

Karun - Blow Your Brain (3.28 extended)
Invade - Determination (3.14 extended)
.
Ik ben nieuw in het mixen en vraag me toch af hoe dj's te werk gaan...
Lees ik wil de basis leren van A naar B zonder te veel truckjes... (voorlopig)


alle advies is welkom.
Ook een "hardcore mixen" 101 / korte tutorial is welkom!
Of links naar nuttige tutorials worden graag gezien

Alvast bedankt!
 
Ik vermoed dat je op een hardcore / DJ forum meer reacties gaat krijgen dan op dit synthforum, maar heb helaas verder zelf ook geen nuttige links voor je.
 
Edits. Zelf loops er aan kleven. Verlengen. Dat leerde ik van pro dj’s. Niet dat ik t zelf vaak deed.
 
Toen ik jaren terug dj les gaf en er cursisten met hardcore aan kwamen zetten heb ik ze aangegeven eerst met techno en house te beginnen. Niet het commerciële werk, maar juist tracks met lange stukken die mixbaar zijn. Met korte tracks vol breaks ga je niet snel leren beatmatchen of uberhaubt hoe je fatsoenlijk draait (als je het mij vraagt).

heb je geen dj school in de buurt? Iemand die je face to face praktische tips kan geven heb je een hele hoop aan. Succes iig, goed dat je verder kijkt dan de sync knop, hoewel je die wat mij betreft prima kan gebruiken, is het kennen van de basis wel echt een plus voor je skills :)
 
bedankt alvast voor deze eerste antwoorden! Het klopt inderdaad dat het met (hard)techno veel beter lukt als beginnende "dj".
Het lijkt mij zo fijn om echt "puur" te kunnen mixen en niet te editen en enzo. (nog niet) 😁
 
Met zulke korte tracks ontkom je er niet aan om te loopen. Heeft de DDJ400 daar een optie voor?