Powerbanks

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Merkte vandaag dat de powerbank die ik gebruik met ripcord aan mpc one mischien wel aan vervanging toe is.
Heb deze voor de corona bs volgens mij op schiphol gekocht maar door het intensieve gebruik kan ik de specs onderop niet meer lezen.
Is ook een ali express achtig merk denk ik want kan er niks over vinden.

Nu probeer ik een nieuwe te bestellen maar ik snap echt helemaal niks van al die termen.
Mijn woordenschat gaat niet verder dan lfo midi osc etc..

Kan iemand mij hier een powerbank adviseren die iig werkt met de one??
Heb nog een oudere powerbank die wel werkt op bv Bass statione en ipad maar die werkt niet met de One.

Op een ander forum las ik xt powerbank maar 80€ vind ik wel een beetje veel voor een powerbank.
 
Ik ben zelf ook op zoek voor m'n MPC One. Ik lees alleen overal verschillende adviezen, alleen deze lijkt steeds terug te komen:

Akai MPC Forums - PSA: those with MPC One's considering an external battery : MPC X, MPC One & MPC Live - Page 4

"Ripcord take care of changing the voltage for you. All you need is a power bank that delivers the standard 5V USB power, Ripcord then changes the voltage from 5V and outputs 19V DC power to your device."

Eens?

Dan zou deze kunnen (want die is 5V), of is het amperage dan weer te laag?

Powerbank, mobiele energie, 5V 2.1A 10000mAh powerbank Dual USB powerbank oplader voor verwarmde jas, verwarmde vest en verwarmde broek : Amazon.nl
 
Ik gebruik mijn Makita accu's als powerbanks, want die (dure) dingen heb ik toch al rondslingeren en zijn heel erg snel (geventileerd !) op te laden.
Sommige andere merken hebben vergelijkbare usb converters voor hun accu's. Bosch en Milwaukee geloof ik.

 

Attachments

  • 1628795397811.png
    1628795397811.png
    1 MB · Bekeken: 119
Ik ben zelf ook op zoek voor m'n MPC One. Ik lees alleen overal verschillende adviezen, alleen deze lijkt steeds terug te komen:

Akai MPC Forums - PSA: those with MPC One's considering an external battery : MPC X, MPC One & MPC Live - Page 4

"Ripcord take care of changing the voltage for you. All you need is a power bank that delivers the standard 5V USB power, Ripcord then changes the voltage from 5V and outputs 19V DC power to your device."

Eens?

Dan zou deze kunnen (want die is 5V), of is het amperage dan weer te laag?

Powerbank, mobiele energie, 5V 2.1A 10000mAh powerbank Dual USB powerbank oplader voor verwarmde jas, verwarmde vest en verwarmde broek : Amazon.nl
Die werkt dan weer niet geloof ik want 2.1a
Powerbank die ik hier heb is volgens mij wel iets van 3a ofzo en er zit een quick iets op.

Ik begrijp er ook echt niks van. Die ik nu gebruik is een gelukstreffer. Gekocht voor ipad iphone.
Andere die ik heb is van de Action volgens mij en die werkt niet. Maar weer wel met een analoge monosynth..
 
Ik gebruik mijn Makita accu's als powerbanks, want die (dure) dingen heb ik toch al rondslingeren en zijn heel erg snel (geventileerd !) op te laden.
Sommige andere merken hebben vergelijkbare usb converters voor hun accu's. Bosch en Milwaukee geloof ik.

die gaat dan ook niet werken denk ik want ook 2.1a
 
Ga er vanuit dat die ripcord de boel beveiligd.
Werkte ook op de MC707

Is het dan zo dat alles boven 3.42 werkt?
Tot hoever gaan die dingen dan?

Bestaan er bv ook 6a powerbanks en zorgt die ripcord dat alles netjes het apparaat inkomt?

Die rukkers van myvolt moeten een knap lijstje met compatible online zetten.
Er staat nu alle 5v powerbanks werken met 19 ripcord
 
Ga er vanuit dat die ripcord de boel beveiligd.
Werkte ook op de MC707

Is het dan zo dat alles boven 3.42 werkt?
Tot hoever gaan die dingen dan?

Bestaan er bv ook 6a powerbanks en zorgt die ripcord dat alles netjes het apparaat inkomt?

Die rukkers van myvolt moeten een knap lijstje met compatible online zetten.
Er staat nu alle 5v powerbanks werken met 19 ripcord

Ik durf je er na veel forums er over gelezen te hebben geen antwoord te geven. Ik zit met hetzelfde dilemma. Zou graag een (goedkope) powerbank willen hebben, maar durf er geen aan te schaffen, omdat ik bang ben m'n MPC One te slopen.

De enige suggestie waar je zeker bent dat er niks met je MPC One gebeurt, is een powerbank nemen waar je gewoon je stekker van je MPC in kan steken. Maar die dingen zijn erg duur.
 
Back
Top