De RC-505mkII komt er aan…

rc-505mkii_hero.jpg

Boss werkt aan de RC-505mkII, een opvolger van hun populaire RC-505 loopstation met meer functies en een verbeterde workflow.
De nieuwe BOSS RC-505mkII zal naar verwachting wereldwijd worden verzonden in het vierde kwartaal van 2021
voor 619€.

De industriestandaard tabletop looper, geüpdatet en verbeterd
Toonaangevende geluidskwaliteit met 32-bits AD/DA en 32-bits drijvende-kommaverwerking
Vijf gelijktijdige stereofrasetracks met speciale bedieningselementen en onafhankelijke volumefaders Input FX en Track FX secties, elk met vier gelijktijdige effecten en vier snel toegankelijke banken
Aanpasbare FX- en Track-knoppen voor elke Phrase-track
Enorme effectenselectie aan boord met 49 Input FX-types en 53 Track FX-types, waaronder de nieuwe Harmony, Electric FX en vele andere
Nieuwe ultraduurzame faders met langere worp voor nauwkeurigere afstelling
Nieuw toegevoegde Mark Back-functie biedt verbeterde flexibiliteit voor ongedaan maken/opnieuw uitvoeren tijdens het optreden
Twee XLR-microfooningangen met fantoomvoeding, twee stereolijningangsparen en drie stereolijnuitgangsparen
99 geheugens, elk met vijf frasetracks, aangepaste effecten en afspeelinstellingen, besturingstoewijzingen en meer
Synchroniseer je loops met meer dan 200 ingebouwde ritmepatronen en 16 drumkits Diepe MIDI-besturingsondersteuning
Twee externe bedieningsaansluitingen, elk met ondersteuning voor maximaal twee voetschakelaars of een expressiepedaal
USB voor databack-up, frase importeren/exporteren met BOSS Tone Studio en patroonimport met de RC Rhythm Converter
BOSS-RC-505mkII.001-678x381.jpeg

Boss-RC-505mkII-preview.001-678x381.jpeg

 
Last edited by a moderator:
Ik weet niet of er al zo'n topic is, maar kunnen we hier ook het gebruik van loopers in het algemeen bespreken? Ik ben vrij obsessief bezig met live techno/electro sets en die Karenn-jongens gebruiken zo'n ding bijv.

Waarom? Audio erin gooien en dan de sequencer vrij hebben voor nieuwe loops?
 
Ik weet niet of er al zo'n topic is, maar kunnen we hier ook het gebruik van loopers in het algemeen bespreken? Ik ben vrij obsessief bezig met live techno/electro sets en die Karenn-jongens gebruiken zo'n ding bijv.

Waarom? Audio erin gooien en dan de sequencer vrij hebben voor nieuwe loops?

Waarom hangt er een beetje vanaf. Ik zie nu best veel mensen met semi-modulair spul met loopers werken, op zich logisch, want je moet af en toe toch wel iets ompatchen. Maar ook in andere toepassingen heeft het wel toegevoegde waarde, pattern op een drummachine maken en deze dan voor de variatie mee laten loopen en vernachelen.

Zelf heb ik een octatrack en werk in feite ook al zo, grooves maken op gear/fx die via een aux naar de octatrack gaat met een uitgebreide fx chain en daar een aantal bar van opnemen. Vervolgens kun je daar dan ook weer andere leuke dingen mee doen, automatisch choppen en dat dan (her)sequencen. Maargoed, of dat nou loopen (live) is, of phrase samplen, of dat dan in een clip in Live/Bitwig opnemen. Komt een beetje op hetzelfde neer. Ik vind het wel de meest organische wijze van (electronische) muziek maken.

Voor een liveset kan dit (wel met wat voorbereiding) ook wel goed werken, alleen denk ik dat dit beter met 2 paar handen kan, bijv. 1 iemand drums en de ander het 'remix' gedeelte bijv.
 
Nieuw toegevoegde Mark Back -functie biedt verbeterde flexibiliteit voor ongedaan maken/opnieuw uitvoeren tijdens het optreden
een knipoog naar 505-grootverbruiker Marc Rebillet? :P
 
Back
Top