Roland JX-3P + PG-200 bizarre biedingen

Je weet toch dat als er een vraagprijs van 400 voor zoiets staat dat de verkoper er zelfs niet aan denkt om het voor deze prijs te verkopen,is gewoon om te lokken.

Gezien zijn toestel in topstaat is wil hij er de max van.
 
Hoogste bod stond 2 weken geleden op het max: 10.000.000€

Die verkoper is gewoon een dikke worm die
voor de grap wat plezier aan het maken is en zodoende geraken geïnteresseerden geïrriteerd.
De vraagprijs is/was oorspronkelijk 400€. Hij ging, ondanks biedingen van rond de 800€ toen, akkoord met mij. Ik mocht hem gewoon komen oppikken, maar de grapjas gaf uiteraard nooit zijn/haar adres.

Paar dagen later zie ik op 2dehands een jx3p met pg200 verschijnen voor 1400€. Beetje bizar allemaal.

Als iedereen het hier meldt aan marktplaats als verdacht zoekertje, zal het wel verdwijnen
Ergens was het bij nader beschouwing al vreemd dat deze aanbieder niet de naam noemde van de persoon waarvan JX-3P uit nalatenschap afkomstig was. Ik ging er even vanuit dat dit wellicht bekend was onder een paar mensen die boden op zijn JX-3P. Maar dan is het helemaal duidelijk. Persoon is overigens wel 15 jaar actief op MP maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet zoveel te zeggen.
Die JX-3P met PG-200 op 2dehands van 1400 euro stond ook op MP.
 
Blijft een rare advertentie.
Verkoper 15 jaar actief zonder enige feedback.
Alleen foto's van synth in case, maar niet van het zij-aanzicht, onderzijde of achterzijde, dus volledige cosmetische staat onduidelijk.
PG-200 programmer past niet in case; wordt die apart verzonden? kom je op meer dan 13 EUR porto uit.
Locatie is in de periferie.
In mijn perceptie veel kenmerken van foute boel.
 
Hij heeft nooit gereageerd op mijn bericht. Het is in principe bij mij om de hoek. Ik heb hem een mooi voorstel gedaan en voorgesteld om langs te komen om de synthesizer te bekijken. Niks Nada noppes
 
Ergens was het bij nader beschouwing al vreemd dat deze aanbieder niet de naam noemde van de persoon waarvan JX-3P uit nalatenschap afkomstig was. Ik ging er even vanuit dat dit wellicht bekend was onder een paar mensen die boden op zijn JX-3P. Maar dan is het helemaal duidelijk. Persoon is overigens wel 15 jaar actief op MP maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet zoveel te zeggen.
Die JX-3P met PG-200 op 2dehands van 1400 euro stond ook op MP.
Yep, en hij staat in Amaterdam, maar ook in Bonheiden. Dat is aan Mechelen, bijna in Brussel
 
Verkoper 15 jaar actief zonder enige feedback.
Volgens mij zijn dat dan vaak gehackte accounts. Die waren van echte gebruikers die al heel lang niet (meer) op MP komen, maar waarvan het account dus is overgenomen. Ik kijk toch ook altijd wel naar recente waarderingen van zowel kopers als verkopers om een beetje een indicatie te krijgen.
 
Volgens mij zijn dat dan vaak gehackte accounts. Die waren van echte gebruikers die al heel lang niet (meer) op MP komen, maar waarvan het account dus is overgenomen. Ik kijk toch ook altijd wel naar recente waarderingen van zowel kopers als verkopers om een beetje een indicatie te krijgen.
Dit dus.
Heel makkelijk met de huidige hack scripts die meer verspreid zijn dan we durven denken. Scriptjunkies zijn wouldbe hackers die zich met zo'n spelletjes bezighouden.
En het komt niet allemaal via het Darkw hoor, er zijn gewone fora, zoals deze maar dan voor hackers/crackers enz.
 
Dit dus.
Heel makkelijk met de huidige hack scripts die meer verspreid zijn dan we durven denken. Scriptjunkies zijn wouldbe hackers die zich met zo'n spelletjes bezighouden.
En het komt niet allemaal via het Darkw hoor, er zijn gewone fora, zoals deze maar dan voor hackers/crackers enz.

Er zijn databases met gestolen logins/wachtwoorden, zoals bijv de LinkedIn hack, en de e-mail/ww combinatie worden dan losgelaten op andere sites zoals mp. Zijn zat mensen die overal hetzelfde ww gebruiken. Zal me niets verbazen als deze ‘gestolen’ mp accounts ook dan weer los te koop zijn.
 
Wellicht heeft hij de foto's van deze advertentie overgenomen?
Dat is een feit dat vast staat,die ebay verkoper is 100% ok zo te zien (al zijn andere (meeste) items (accordeons en hi-fi eq) hebben dezelfde achtergrond (bruin tapijt en glasvezel behang))

En de vloer van de Ketron die nu te koop staat komt overeen met die van een Leica uit zijn feedbacks,dus ebay kerel is ok in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is een feit dat vast staat,die ebay verkoper is 100% ok zo te zien (al zijn andere (meeste) items (accordeons en hi-fi eq) hebben dezelfde achtergrond (bruin tapijt en glasvezel behang))

En de vloer van de Ketron die nu te koop staat komt overeen met die van een Leica uit zijn feedbacks,dus ebay kerel is ok in ieder geval.
Ja precies dat bedoelde ik ook te zeggen. Daarmee zijn we dan ook aangekomen bij de climax van het hele verhaal..
 
Maar ff hoor: Iedereen die die JX-3P niks vindt kan geen sounds programmeren hoor; dat ding is een van de meest interessante Rolandsynths soundswise! :D
 
Maar ff hoor: Iedereen die die JX-3P niks vindt kan geen sounds programmeren hoor; dat ding is een van de meest interessante Rolandsynths soundswise! :D
Haha nou ik zie je demo tegemoet! Blaas ons van onze sokken!

(ik zeg niet dat hij slecht is, ik zeg alleen dat gegeven de huidige prijzen er erg leuke nieuwe bakken te vinden zijn)
 
Maar ff hoor: Iedereen die die JX-3P niks vindt kan geen sounds programmeren hoor; dat ding is een van de meest interessante Rolandsynths soundswise! :D
Als je het geluid geweldig vind dan is het zeker je synth. Ik vond het geluid toen erg naar plastic klinken en wat programmeren betreft inderdaad geen uitnodiging.
En wat Bikkel zegt, laat maar wat horen en overtuig me maar. :biertje:
 
JX3P is toch wel erg strakke bak, lekker punchy, misschien een beetje scherp bij bepaalde instellingen, maar met een controller er bij haal je er zo heel makkelijk lekkere sounds uit.
 
In een opname (in de mix) werkte hij bij mij altijd heel erg goed: klonk lekker en zat niks in de weg. En ik haalde er (met programmer) ook heel vlot resultaten uit. Wat dat betreft een topsynth. Standalone vond ik de Juno6 bij gelijkaardige patches iets leuker om naar te luisteren maar dat is een iets meer academische situatie dan een mix natuurlijk.
 
In een opname (in de mix) werkte hij bij mij altijd heel erg goed: klonk lekker en zat niks in de weg. En ik haalde er (met programmer) ook heel vlot resultaten uit. Wat dat betreft een topsynth. Standalone vond ik de Juno6 bij gelijkaardige patches iets leuker om naar te luisteren maar dat is een iets meer academische situatie dan een mix natuurlijk.
Die verschillende cross modulations doen echt de trick. De JX-03 is ook top, heeft nog meer Cross mod opties dan de JX-3P, erg lekker.
 
Net even een Youtube filmpje zitten kijken. Deze gebruikt de PG200 erbij en het lijkt me dat deze synth wel een stuk leuker gaat worden om te programmeren als je deze erbij kunt gebruiken. Ze waren echter destijds al zeldzaam en gingen voor gemiddeld 600 euro de deur uit. Dat lag natuurlijk vooral aan de beschikbaarheid.
 
Back
Top