Roland JX-3P + PG-200 bizarre biedingen

Synthurion

Ouwe rot
Lid sinds
19 november 2004
Berichten
1.327
Kwam op MP de volgende zeer opvallende advertentie tegen die m'n nieuwsgierigheid wekte:


Nou gaat het niet zozeer om de JX-3P op zich. Ik heb deze synth jaren geleden zelf gehad (zonder PG-200) en was blij dat ik deze ook weer snel kwijt was. Totaal niet mijn ding om uiteenlopende redenen enfin.

Maar als je de advertentie leest en je kijkt naar de biedingen dan staat hij inmiddels op '38.912,00 euro'.. Dat lijkt in de eerste instantie een grap, maar er zijn meerdere biedingen door andere bieders die door het plafon gaan.

Een andere advertentie verderop staat ook een JX-3P met ook een PG-200 voor de overigens belachelijke prijs van 1400 euro. Dus als je dan de draak zou willen steken met onzin biedingen...

Maar in de advertentie staat verder dat deze synth afkomstig is uit een nalatenschap van een groot musicus. Dat zou dan kunnen verklaren waarom de biedingen door het plafon gaan.

Dan ben ik dus heel erg benieuwd wie deze bekende groot musicus precies was, dat mensen tien duizenden euros willen neerleggen voor een JX-3P? Ik zag op de foto overigens geen autogram..

Wie het weet mag het zeggen! :biertje:
 
Ik zag deze toen ie net geplaatst was.. biedingen gingen toen al richting de 6-700. Ik zie dat er ook al wat biedingen die onderaan stonden weggehaald zijn.
De astronomische bedragen die je soms weleens ziet zijn soms een waarschuwing van mensen die het onmogelijk maken om nog een bod uit te brengen. Ik denk dat het hier vooral gaat om verveling.
 
Ik zou die programmer nog wel een keer willen hebben. Toch leuker om het setje compleet te hebben dan een eigenlijk op alle vlakken waarschijnlijk betere moderne emulatie.
 
De prijs moet 'm inderdaad zitten in "een groot musicus", want zo geweldig is de JX-3P nou ook weer niet.
 
Lijkt me leuk als je je bmw moet verkopen omdat je voor de grap / uit verveling 38k hebt geboden op een jx3p :-)
(“Sorry juridisch bindend bod , even afrekenen graag “ )
 
Lijkt me leuk als je je bmw moet verkopen omdat je voor de grap / uit verveling 38k hebt geboden op een jx3p :-)
(“Sorry juridisch bindend bod , even afrekenen graag “ )

Ik weet dat het een grapje is, maar wat ik juist de kracht van MP vind is dat biedingen niet gelijk bindend zijn. Zowel als koper en verkoper. Zo kun je die irritante lul die 10 euro meer biedt op 1000 euro oid gewoon even links laten liggen bijv. En als koper kun je als je gewoon even relaxed doet ook nog eens een goede deal maken.
 
700-1000 lijkt me wel genoeg. Karakteristieke synth, met progger erbij helemaal feest. Heb er twee gehad. De eerste kwam ook uit een nalatenschap. Met progger voor de vraagprijs van 100+100 euro. Was wel de tijd dat -ie op het laagte punt zat (2003). Later nog eentje voor iets van 125.
 
Ik zie weinig toekomst voor de 3P in een wereld met nieuwe DeepMind 12's voor €700
 
Deze ad is hoogstwaarschijnlijk een scam. De mensen die veel hoger bieden doen dat niet expres, maar waarschijnlijk om anderen te waarschuwen.
 
Gaan tegenwoordig voor 1000 euro weg en met programmer voor meer ... kenners weten waarom natuurlijk ... en nog altijd de goedkoopste Roland IR3109 polysynth :D ...
 
Ach, ik had ooit (1997) een korg poly 61 voor 70 euro, want er zat geen midi op en een deuk in de behuizing.
Moet je eens kijken wat die nou kosten pfffffff.
 
De jx3p heeft een klank die zelfs ik door een moderne bak zou kunnen vervangen. Niet omdat hij slecht klinkt, maar omdat hij niet erg "vintage" klinkt. Wel heel leuke eenvoudie poly stepsequencer waarover je kan soleren, maar ik begrijp dat moderne bakken dat ook hebben?
 
De jx3p heeft een klank die zelfs ik door een moderne bak zou kunnen vervangen. Niet omdat hij slecht klinkt, maar omdat hij niet erg "vintage" klinkt. Wel heel leuke eenvoudie poly stepsequencer waarover je kan soleren, maar ik begrijp dat moderne bakken dat ook hebben?
Ken weinig moderne bakken die dat Jx3p charisma hebben hoor, zelfs een deepmind mist dat ietwat rauwere DCO geluid en die analoge Chorus. De synth heeft een ongeloofllijke sweetspot IMO , zelfs zonder programmer en heeft een erg karakteristieke sync sound. Het was in de 80's een instap synth voor velen, ik denk dan aan Chris barbossa van Shannon of een extra synthje voor naast de Jupiter 8 zoals bij Harold Faltermeyer. Die heeft bijna een heel album gemaakt met vnl. de jx3p en ook in o.a. Pet shop boys zit Jx3p in ... mijn Andromeda doet die typische Roland DCO sound bv. al helemaal niet ...
 
wie heeft er ervaring met de kiwi mod? Worden de envelopes ook wat meer snappy daarmee?
 
Denk dat het tot €1200 wel menens was. daarna is het om wat voor reden dan ook uit de hand gelopen.

Los daarvan 1000 tot 1200 voor een JX3P met PG200. Niet voor mij, er is beter te krijgen voor 1200 punten. Aan de andere kant, als je er wat mee hebt en veel tracks mee gemaakt hebt, waarom niet?

Vroeger gelukkig een PG300, PG800 en PG1000 opgepikt voor een appel en een ei, nu veel plezier van.
 
Als mensen belachelijk bieden is het om een verkoop te saboteren. Dan kan zijn omdat 't een scam is, of andere reden.
 
Maar in de advertentie staat verder dat deze synth afkomstig is uit een nalatenschap van een groot musicus. Dat zou dan kunnen verklaren waarom de biedingen door het plafon gaan.
Ja da's logisch, dan klinkt ie meteen een stuk beter. :P
Zou ie van Rick van der Linden zijn geweest?
 
Speciaal klinkende synth,kan je super Chicago-House sounds mee maken tot zelfs heel squelchy acid lijntjes, dit toestel zit vol harmonischen en filter heeft een lekkere 'liquid' Q.

Onvervangbaar toestel voor zover ik weet,ja met de MKS-30 wel natuurlijk :)

Je moet wel de sweetspots opzoek,het is dan pas dat je vast kan stellen dat die onvervangbaar is,als je er lukraak wat op zit te ploeteren dan wil je hem mischien zelfs niet.

Aanrader voor retro House/Detroit-Techno fans
 
Ik vond toch dat 'ie erg plastic klonk destijds. Dat gedoe met het instellen van de midi (midikabeltje in naar de uit geloof ik?) was een reden om deze synth weer snel van de hand te doen.
Ik kocht de JX-3P voor 300 euro ergens rond 2003 en stond toevallig een paar straten verderop in mijn wijk te koop.
 
Hoogste bod stond 2 weken geleden op het max: 10.000.000€

Die verkoper is gewoon een dikke worm die
voor de grap wat plezier aan het maken is en zodoende geraken geïnteresseerden geïrriteerd.
De vraagprijs is/was oorspronkelijk 400€. Hij ging, ondanks biedingen van rond de 800€ toen, akkoord met mij. Ik mocht hem gewoon komen oppikken, maar de grapjas gaf uiteraard nooit zijn/haar adres.

Paar dagen later zie ik op 2dehands een jx3p met pg200 verschijnen voor 1400€. Beetje bizar allemaal.

Als iedereen het hier meldt aan marktplaats als verdacht zoekertje, zal het wel verdwijnen
 
Back
Top