To MPC or not to MPC Live Mk 2

PS ik heb die fimpjes overigens niet toegevoegd als comparison tussen die 2, daar zijn veel andere en betere fimpjes voor te vinden, ik wilde gewoon ff een indruk krijgen, Maschine wist ik natuurlijk al, maar ik was benieuwd naar hoe iemand als die Jeremy er mee werkt, altijd leerzaam.
 
PS ik heb die fimpjes overigens niet toegevoegd als comparison tussen die 2, daar zijn veel andere en betere fimpjes voor te vinden, ik wilde gewoon ff een indruk krijgen, Maschine wist ik natuurlijk al, maar ik was benieuwd naar hoe iemand als die Jeremy er mee werkt, altijd leerzaam.
Ja dat begrijp ik. Kijken is zilver, spelen is goud idd.
Maar om voor elke gril nu een graai in de kas te doen.....
Dus toch eerst maar kijken.
En kijken. En kijken. En vergelijken.
En nog meer kijken.

Ik ping pong al wat weken (en daarvoor ook wel, maar onderdrukte ik het) tussen wel of niet kopen van een 707 vervanger.
Volgens mij hebben ze allemaal wel wat.
MPC, Deluge, Force, Maschine+
En ook wat 'niet'.

Dus daar ga ik o.b.v. Youtube niet uit komen.
Make up your mind, zou ik tegen mijzelf zeggen.
Maar ja, het gaat wel over ruim € 1.000,- plus de tijd die je er weer in gaat steken.
 
PS ik heb die fimpjes overigens niet toegevoegd als comparison tussen die 2, daar zijn veel andere en betere fimpjes voor te vinden

Toch twee interessante video's om te zien hoe het ongeveer werkt. Het het in etappes bekeken, steeds een klein stukje. Even los van workflow en dat het werken wellicht "clunky" is zoals aangegeven in het eerste filmpje, ik krijg sterk de indruk dat je voor het geld heel veel krijgt in het geval van de MPC One. En die zit best nog een stukje ten zuiden van 1000 euries.
 
Toch twee interessante video's om te zien hoe het ongeveer werkt. Het het in etappes bekeken, steeds een klein stukje. Even los van workflow en dat het werken wellicht "clunky" is zoals aangegeven in het eerste filmpje, ik krijg sterk de indruk dat je voor het geld heel veel krijgt in het geval van de MPC One. En die zit best nog een stukje ten zuiden van 1000 euries.
Ja, zeker die one is best goedkoop voor wat je krijgt.
 
Dat dacht ik ook even terug en had gesteld bij Bax. Krijg een mail van ze dat deze niet meer leverbaar gaat zijn
Gelukkig is dat niet de enige winkel ;). Maar wel interessante info, wellicht een voorbode voor een nieuw model of upgrade? Btw ze komen ook nog met enige regelmaat voorbij op marktplaats, van de week zag ik er bv 1 voor de schappelijke prijs van 450,- staan.
 
Gelukkig is dat niet de enige winkel ;). Maar wel interessante info, wellicht een voorbode voor een nieuw model of upgrade? Btw ze komen ook nog met enige regelmaat voorbij op marktplaats, van de week zag ik er bv 1 voor de schappelijke prijs van 450,- staan.
Nee zeker niet. Overigens heeft Thomann hem ook al een tijdje niet meer op voorraad, maar niet uit het assortiment.

Ik kon zo gauw 1 draadje vinden op een MPC forum welke 'toevallig' ook over Bax gaat.
(die zitten ook in de UK), maar daar werd direct naar de dealer verwezen (Bax dus) en niet dat het product zelf er uit zou gaan.

Het is iig een onverwachte actie (voor mij dan) van Bax. Hij staat echt op 'uit assortiment'.
Dat heb ik bij Bax nog niet zo vaak gezien bij een product wat elders wel geleverd blijft worden.
(er zijn vast voorbeelden overigens), terwijl andere AKAI producten nog gewoon in het assortiment blijven.

Ik verwachtte eerlijk gezegd nog geen nieuwe MPC, maar dat is natuurlijk ook koffiedik kijken.
De tijd zal het leren wat er gaat gebeuren.
 
Nou, de kogel is weer even terug in z'n magazijn.
Ik had contact op MP met iemand die een perfecte MPC Live Mk II retro aanbood.
Fijne vent (iig qua communicatie) en hij vroeg er niet te veel voor (met decksaver en 1Tb SSD € 1050,- )

Maar ik heb aangegeven dat ik voorlopig niets ga kopen.
Vanavond eerst een re shuffle gedaan van m'n spullen.
Zie hier voor het resultaat :

Niet dat daarmee m'n 'problemen' met de 707 opgelost zijn, maar ergens verwacht ik er ook weer nieuwe 'problemen' voor terug als ik een nieuwe box ervoor in de plaats zet.
En om de 707 aan te houden geeft ook weer nieuwe uitdagingen. Naast de tijd die ik er in ga steken en complexiteit van de setup heb ik dan eigenlijk ook een andere interface nodig (met meer inputs). Niet onmogelijk, maar niet nu.

En ik ben weer bezig met een nieuw 707 project waar ik tegen de bekende issues aanloop, maar toch ook wel weer iets neer kan leggen waar ik blij van word.
Het is zeker geen 'end of line' voor de zoektocht, maar ik heb de grens voor kopen wat duidelijker omlaag bijgesteld (qua wat ik uit wil geven) en ga tot die tijd lekker met de 707 verder.
 
Na lang wikken en wegen (het is geen pak suiker) heb ik er één gekocht.
Met dank aan @Zoidsity voor de 10% korting bij Bax :)
30 dagen om te proberen of hij past bij m'n brein en het beoogde gebruik.
Hoofdredenen voor aanschaf :
- Kijken of hij de 707 kan vervangen als sequencer / drum machine.
- Kijken of het ipv Reason ingezet kan worden als backing track / click track voor de band.

En dan nog wat minder concrete redenen die me 'leuk' lijken, maar in de praktijk niet zo vaak voor zullen komen:
- Ergens in het wild jammen zonder extra's mee te hoeven nemen.
- Meer met een sample based workflow 'doen'.
- Lekker op de bank zitten terwijl de rest andere dingen doet en ik minder in m'n 'hok' verblijf.
- Opnames maken bij andere muzikanten zonder de hele laptop + interface mee te sjouwen.

Ik hoop dat beide hoofdredenen 'ja' zullen blijken, maar daar gaan we nu eindelijk achter komen.....
 
Na lang wikken en wegen (het is geen pak suiker) heb ik er één gekocht.
Met dank aan @Zoidsity voor de 10% korting bij Bax :)
30 dagen om te proberen of hij past bij m'n brein en het beoogde gebruik.
Hoofdredenen voor aanschaf :
- Kijken of hij de 707 kan vervangen als sequencer / drum machine.
- Kijken of het ipv Reason ingezet kan worden als backing track / click track voor de band.

En dan nog wat minder concrete redenen die me 'leuk' lijken, maar in de praktijk niet zo vaak voor zullen komen:
- Ergens in het wild jammen zonder extra's mee te hoeven nemen.
- Meer met een sample based workflow 'doen'.
- Lekker op de bank zitten terwijl de rest andere dingen doet en ik minder in m'n 'hok' verblijf.
- Opnames maken bij andere muzikanten zonder de hele laptop + interface mee te sjouwen.

Ik hoop dat beide hoofdredenen 'ja' zullen blijken, maar daar gaan we nu eindelijk achter komen.....

Nu hopen dat ze ook de discstream gaan implementeren voor de SD card.. maar sowieso al veel bruikbaarder voor opnames als je het met de 12 minuten mono opname tijd vergelijkt in de MC707. En de Behringer XR18 als audiointerface geeft em ongekende mogelijkheden. Have fun! :mega:
btw.. 5 weken levertijd?? dat wordt nog ff flink afzien.. :erm:
 
Nu hopen dat ze ook de discstream gaan implementeren voor de SD card.. maar sowieso al veel bruikbaarder voor opnames als je het met de 12 minuten mono opname tijd vergelijkt in de MC707.
Ja, dat zou mooi zijn idd. Vooral voor de backing tracks.

En de Behringer XR18 als audiointerface geeft em ongekende mogelijkheden. Have fun! :mega:
100% :)

btw.. 5 weken levertijd?? dat wordt nog ff flink afzien.. :erm:
Nee. Op voorraad :)
Afzien zal minimaal zijn (als iedereen doet wat er beloofd wordt)
En dan stapje voor stapje ontdekken. Ik heb er wel weer een x zin in.
De laatste 'complexe' machine dateert toch al weer van een maand of 8 geleden :)
 
Nice! En volgens mij was je ook beneiuwd naar de Force? Dan kun je nu ook via Hakai de Force software eens uitproberen op je Live... 8)
Maar ben benieuwd wat je van de Live vindt.
 
Back
Top