Space waves - feedback gevraagd

loveyourjunos

Ouwe rot
Lid sinds
17 december 2006
Berichten
1.734
Locatie
Oss


Deze track had ik een tijdje terug gemaakt Verschillende dingen uitgeprobeerd met het hergebruiken en variëren van patronen, en heel veel automation van de instrumenten.

Ben benieuwd naar positieve en negatieve reacties!
 
De drums klinken niet helemaal fris, ik denk met name de open hats. Misschien andere sample of bijwerken met eq zou ze goed kunnen doen. Geinig arrangement, hij is wel errug lang en stopt abrubt. Zitten zeker toffe stukkies in! Merk wel dat er bijna altijd een hoop laagjes aan staan. Voor het verhaal is het denk ik goed daar ook wat meer mee te varieren.
 
Bedankt voor de feedback! De open hihats had ik ook bij later luisteren ook gemerkt! Als je er op let gaan ze lichtelijk irritiren. Ze gaan gelukkig niet het hele nummer door. Ik zal er eens naar kijken. Er zat in een eerdere versie een wat warrig percussieloopje door. Misschien eens met 'verse oren' naar luisteren en de hele drumsectie herzien

Wat je zegt over een 'hoop laagjes' vind ik een interessante opmerking, want ik herken dit wel. Lastig om de rem er op te houden als je bezig bent en het samen lekker klinkt.
 
Ja ik worstel daar zelf ook vaak mee. Wat misschien leuk is, om eens te vergelijken met een royksopp nummer zoals alpha male of silver surfer. Ook lange instrumentale nummers met heel veel lagen, maar wel een duidelijk verhaal. De overgangen tussen de verschillende lagen zijn ook interessant in die nummers.
 
Back
Top