midi-sequenties (drum) tribal techno

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Hallo

Weet iemand waar ik midisequenties voor drums van tribal techno kan vinden? Dit om dan uit te sturen naar de betreffende drumdozen!

Ik hou vooral van de 'klassieke' tribal techno, periode 2000 dus bv.:

- 2002, Umek:


- 1999, Carl Cox:



Bij voorbaat hartelijk bedankt!!
 
Bv. midiclips (Ableton)..

ps: jammer dat een bericht na een tijdje niet meer gewijzigd kan worden..
 
Ben ik sowieso van plan, maar productie-gewijs gezien is het momenteel geen prioriteit: eerst hierbij melodieën ontwikkelen..
En samples gebruiken is niet echt mijn ding, dus dacht ik, ik vraag het even hier! :doei:
 
Ik weet niet of je ergens midipacks met midi files kan vinden uit die tijd. Maar je hebt in ableton wel de optie om een drumloop naar een midi bestand om te zetten dus als je dan een oude sample pack uit die tijd hebt dan is dat misschien een manier. Anders kan je altijd bij splice of loopmasters of een van die grote sample verkoop sites zoeken of ze daar wel midi files hebben in construction kits of zo?
 
Das inderdaad mogelijk; maar vind niet direct iets?

Hier niemand die midifiles van tribaltechno-drums heeft, en dit wil verkopen? Er zullen er wel zijn die nog zelf hun loop geprogrammeerd hebben? :p
 
Of weet iemand welke drumdozen die typische tribalsound genereren?


Thanks a lot! :halleluja
 
ps: ik wou de link van youtube hier plakken, maar dit werkte niet, excuses!
 
Maar je hebt in ableton wel de optie om een drumloop naar een midi bestand om te zetten dus als je dan een oude sample pack uit die tijd hebt dan is dat misschien een manier. Anders kan je altijd bij splice of loopmasters of een van die grote sample verkoop sites zoeken of ze daar wel midi files hebben in construction kits of zo?
Ja, zo zou ik het in dit geval ook doen, gewoon loopcloud installeren, en als je ableton gebruikt dan sleep je de loopcloud vst in je ableton project, dan zoek je 1 van de tribal drumloops op in loopcloud en dan druk je op record in ableton. Dan neemt die die loop automatisch in sync op. Je hoeft hem dan niet te kopen want je gaat hem toch alleen maar even als bron materiaal gebruiken, dan convert je die loop naar een drum midi track (is gewoon een optie voor die behoorlijk goed werkt in ableton) en die route je dan naar je eigen tribal drum set. En dan heb je de drumloop gewoon in midi staan van die sample cd zonder dat je hem hebt hoeven te kopen en je kunt hem helemaal in midi aanpassen naar je eigen idee.

Daarnaast zou ik dan een tribal groove set maken in ableton, dus zodra je die loops er even kortstondig in hebt voor het converten zet je hem even om naar een groove template. Zo bouw je dan razendsnel je eigen groove tribal quantiserings collectie op die je op al je eigen drum midi tracks kan toepassen.

Overigens werkt dat mechanisme natuurlijk ook voor de tracks die je zelf mooi vindt, dan maak je in ableton even een loopje van de drums uit je favoriete track en die convert je dan naar een midi drum track, dan heb je voor het grootste gedeelte die drum loop ook in midi.
 
Geef eens een voorbeeld van wat je precies met tribal techno bedoelt? Ik ben wel benieuwd.
 
Geef eens een voorbeeld van wat je precies met tribal techno bedoelt? Ik ben wel benieuwd.

Wel, om te beginnen de 2 djsets die ik bovenaan de topic geplaatst heb, maar ook:
- Rue East - Birmingham (Ben Sims Hardgroove Mix)
- Boriqua Tribez - Punto (original mix)
- Tomaz vs Filterheadz - Sunshine

!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top