transport kleine synths

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
584
Hallo

Ik vroeg me af wat de betere mogelijkheden zijn op vlak van veilig transporteren naar optredens van volgende synths. Graag stop ik alles in 1 case maar das niet mogelijk denk ik?

- Waldorf Streichfett
- Mfb Tanzbar
- DSI mopho
- Waldorf Pulse 2
- Korg esx

Groet!
 
Het past alleen niet als je case te klein is🤔

Mijn case zitten meer en grotere apparaten in. Toegegeven, hij weegt 40kg totaal
 

Attachments

  • 9D3DB4A4-0D70-4A58-B4DF-79A408668317.jpeg
    9D3DB4A4-0D70-4A58-B4DF-79A408668317.jpeg
    237,4 KB · Bekeken: 200
Ziet er strak uit!
Wordt de apparatuur niet te warm na een tijdje optreden?
 
Ziet er strak uit!
Wordt de apparatuur niet te warm na een tijdje optreden?
Exact wat ik mij afvraag, maar kennelijk niet.... Hoe zit het met warmteafvoer?
 
Heb zelf mijn gear altijd in een flightcase gehad. Zie hier een voorbeeld (rechts op de foto).

Twee verdiepingen met onder de bovenste verdieping audio-interface, kabels en opladers+stekkerdozen. Zo maak je optimaal gebruik van de ruimte en staat het ene apparaat strak boven de ander ipv achter de kabels.

Zo'n tweehonderd optredens mee gehad, van zweterige club tot zonnige festivals in binnen en buitenland en altijd perfect gegaan qua temperatuur ;-)

Heb die van mij custom laten maken bij: PG Cases BV en daarna zelf nog flink wat getweaked door de jaren heen.
 

Attachments

  • IMG-20191212-WA0013.jpg
    IMG-20191212-WA0013.jpg
    202,3 KB · Bekeken: 177
@jwiering ziet er goed uit!! Er wordt vaak gebruik gemaakt van hardschuim om gear vast te leggen.. ook bij de foto van Luctea. En dan kan een sampler van Akai, of een Elektron A4, die toch soort-van half open zijn geen warmte uit te wisselen. En ook een behuizing van staal wisselt warmte uit als deze niet is ingesloten in hardschuim.
Maar het ziet er bij jou ook uit of het deels ingesloten is. :) Maar mooie setup.. soort-van historie van toen dit nog kon ook.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn eigen plan om de warmte uitwisseling plaats te kunnen laten vinden was door gebruik te maken van sleufprofiel waarin ik houders op elke plek kan plaatsen, omdat er zoveel verschillende afmetingen zijn. Ik was alleen snel genezen toen ik de rekensom ging maken en ergens rond de 35kg uitkwam inclusief gear. Toen zakte de moed een beetje in de schoenen.. :D

Ik ooit al eens een plaatje van mijn ontwerp gepost. Maar hieronder is het nogmaals te zien. *D Het idee erachter was om een soort dubbele tier te hebben die inklapbaar is. De gear die schuin geplaatst is komt dus bij het dichtvouwen horizontaal boven het onderste horizontale deel van de koffer. En juist die schuine etages zijn perfect om je tafel oppervlakte extreem vergroten met bijkomend voordeel van een beter werkbare houding.
Dit ontwerp komt qua oppervlakte overeen met een koffer van 90cm die maar alles is dus stukken makkelijker te bereiken. :)

Momenteel heb ik nog meer gear om uit te kiezen.. en ook lichter en compacter.. dus wellicht kan ik het in een kleinere versie wel tillen.. :)
Het plaatje hieronder schetst nog niet echt het beeld van hoe de etages boven het onderste deel landen bij het dichtvouwen. Had dit ooit in een filmpje vastgelegd.. ga ik nog ff 'n keer uploaden zo dadelijk..

Ik werk zelf in de machinebouw en kan de gebruikte onderdelen in dit ontwerp voor zover niet te koop zelf fresen en draaien. De basis zou dan van Aluminium gaan zijn om gewicht te beperken.. dit kunnen we zelf snijden.. maar door drukte en twijfel is het tot nu toe nog niet meer dan een plan. :(

3810343
 
Laatst gewijzigd:
En ff een videootje geupload.. :) Ging er hier al niet meer vanuit dat de gear op de schuingeplaatste etages erin bleef wegens het hoge gewicht. ;) in een eerder ontwerp was dit wel zo.. Maar door de deksel te verhogen kan het eventueel gewoon blijven staan.

In het onderste deel zou een Akai Force komen en nog plenty plek ernaast voor ?? :D Ik denk dat ik nu voor een MPC ONE en Deluge ga. Daar boven een Novation Circuit en Elektron Digitakt. wat losse kleine synthmodules (Waldorf Blofeld, Micro Monsta2, ??)

@jdDD Ik zag dat je ook al een een draadje uit had staan voor het mixerdeel. Wat had je hiervoor in gedachten? Zelf zat aan Bluebox van 1010music te denken maar die is toch minder geschikt wegens geen gebalanceerde aansluitingen. De Blofeld kan ik dan sowieso al vergeten bv.

 
Laatst gewijzigd:
Thanks! Foto ziet er een beetje posh uit, maar was even zo snel degene die ik kon vinden waar ik er niet pontificaal voor stond haha. Als je goed kijkt zie je riempjes aan de linker en rechterzijde van de instrumenten. Dit is van stevig klittenband wat vastgeniet zit aan de onderkant van de kist. Zo zit het niet geheel ingesloten (alleen aan de zijkant tegen danwel een ander instrument of idd wat hardschuim) en is het makkelijk los te halen om in een troley te stoppen voor vlieg-gigs.

Jouw video ziet er tof uit. Vet concept! Wij hebben altijd gestreeft dat je een beetje kan zien wat we doen. Er werd ondanks de flinke berg gear nog steeds regelmatig een plaat aangevraagd of aan mij gevraagd of ik iets aan de stroboscoop kon doen haha.. Op de manier in mijn kist kun je redelijk vanaf alle hoeken de gear bespeeld zien worden (laptop is op een gegeven moment verhuisd op een stand tussen ons in). Met jouw kist blokkeer je dat wel.. food for thought.. het gaat uiteindelijk om de muziek, maar als je je dan staat uit te sloven is het leuk dat "ze" ook zien waarop en hoe :-)
 
Ik had vroeger alles in flightcases en als je ze bouwt of laat bouwen is alles mogelijk. Rechthoekig, vierkant, L-Shape of zelfs piramide vormig. Het grote probleem is altijd GEWICHT! Soms is het gewoon handiger om je gear over twee cases te verdelen puur voor het gewicht. Het is makkelijker om een paar kabels te verbinden, dan om een kist van 80kg te transporteren.
 
Thanks! Foto ziet er een beetje posh uit, maar was even zo snel degene die ik kon vinden waar ik er niet pontificaal voor stond haha. Als je goed kijkt zie je riempjes aan de linker en rechterzijde van de instrumenten. Dit is van stevig klittenband wat vastgeniet zit aan de onderkant van de kist. Zo zit het niet geheel ingesloten (alleen aan de zijkant tegen danwel een ander instrument of idd wat hardschuim) en is het makkelijk los te halen om in een troley te stoppen voor vlieg-gigs.

Jouw video ziet er tof uit. Vet concept! Wij hebben altijd gestreeft dat je een beetje kan zien wat we doen. Er werd ondanks de flinke berg gear nog steeds regelmatig een plaat aangevraagd of aan mij gevraagd of ik iets aan de stroboscoop kon doen haha.. Op de manier in mijn kist kun je redelijk vanaf alle hoeken de gear bespeeld zien worden (laptop is op een gegeven moment verhuisd op een stand tussen ons in). Met jouw kist blokkeer je dat wel.. food for thought.. het gaat uiteindelijk om de muziek, maar als je je dan staat uit te sloven is het leuk dat "ze" ook zien waarop en hoe :-)
Ja ik zag al iets van een borging voor de gear.. kan ook niet anders. Maar idd.. het oog wil ook en zo'n setup trekt zeker bekijks.. Ik heb me ook in het verleden zitten ergeren aan de Beardytron. (je weet wel Beardyman die alles met z'n stem en loopers doen) alles stond zo opgesteld dat je niets kon zien. :D Maar eerst maar eens kijken of ik wat knaps eruit kan krijgen live..
 
Laatst gewijzigd:
wow dat ziet cool zijn, het deksel zou tijdens gebruik afneembaar kunnen zijn. een versie voor 6 apparaten (2 boven en 4 beneden zou ook al in gewicht schelen) interessant!

Thanx! :) Ja die deksel weg zou zeker mooi zijn.. maar je gaat dan wel de bekabeling zien.. Had in dit ontwerp de deksel ook meegenomen om de constructie sterker te maken, anders kan zo'n vierkant geraamte gemakkelijk een parallellogram worden. (denk aan die ikea kast zonder achterplaat ;)) Heb om gewicht te beperken ook zitten denken aan gehalveerde versie.. toch het uitgangspunt was een beetje ook alles op een mixer die in de koffer zit te laten binnen komen.. om snel klaar te zijn en niet nogeens tig kabels te moeten aansluiten.

Maar de ontwikkeling gaat voort. :) Sinds enige weken is er voor de Akai MPC een update die naast de bijna ongelimiteerde hoeveelheid USB midi poorten ook een USB audiointerface toelaat. Heb nu 1 USB hub met 10 poorten waar alles op draait en moet zeggen dat het super stabiel is. De Akai Force gaat binnenkort ook een update krijgen. Als dat zou is zou ik die ook in een andere koffer kunnen stoppen.. Met 1 USB en voedingskabel kan er eigenlijk weinig misgaan. :)
 
Thanx! :) Ja die deksel weg zou zeker mooi zijn.. maar je gaat dan wel de bekabeling zien.. Had in dit ontwerp de deksel ook meegenomen om de constructie sterker te maken, anders kan zo'n vierkant geraamte gemakkelijk een parallellogram worden. (denk aan die ikea kast zonder achterplaat ;)) Heb om gewicht te beperken ook zitten denken aan gehalveerde versie.. toch het uitgangspunt was een beetje ook alles op een mixer die in de koffer zit te laten binnen komen.. om snel klaar te zijn en niet nogeens tig kabels te moeten aansluiten.

Maar de ontwikkeling gaat voort. :) Sinds enige weken is er voor de Akai MPC een update die naast de bijna ongelimiteerde hoeveelheid USB midi poorten ook een USB audiointerface toelaat. Heb nu 1 USB hub met 10 poorten waar alles op draait en moet zeggen dat het super stabiel is. De Akai Force gaat binnenkort ook een update krijgen. Als dat zou is zou ik die ook in een andere koffer kunnen stoppen.. Met 1 USB en voedingskabel kan er eigenlijk weinig misgaan. :)
Of maak 'n ruit (lexaan? lekker sterk) in de deksel :)
Het is natuurlijk supervet als je zoiets zelf kunt bouwen, maar wat doe je als er meer nieuwe apparaten bij komen? Ik denk dat ik zelf dan toch eerder voor standaard bakken zou kiezen om zo het gewicht enigszins onder controle te houden (neem 'n roadie mee voor de zwaarste bak) en wat flexibeler te zijn.
 
Lexaan werken we ook mee. Maar met koffers voor gear (als het doel iets transparant maken is) kun je dat beter niet gebruiken.. Bij minste of geringste zit er al een kras op.
Die toplaag op dat multiplex wat speciaal voor flightcases zit is véél krasvaster.. En zelfs die koffers zien er na een paar jaar on-the-road gebruikt te hebben al niet meer uit..

Wat wel voor langere tijd mooi blijft is bekleding. Heb ik weleens gedaan met boxen die ik had gebouwd. Enige nadeel is dat je er geen drankjes als bier of frisdrank overheen moet krijgen.. of wat ook minder was.. als het bv in een rokerige ruimte had gestaan.. dan kon je nog maandenlang nagenieten van de asbakkengeur.. :D
 
[...] asbakkengeur.. :D
Bah, had laatst ook weer een Marktplaatsaankoop met rokerige lucht. De één zegt: "hoort erbij" maar ik vind het toch goor, van 'n ander. Ruik het nog elke keer als ik 'm aanzet. En dat terwijl ik zelf ook nog weleens een peukie rook (buiten) / offtopic sorry


Btw is dat CAD waarin je hebt getekend? Lekker als je zelf e.e.a. kan uitwerken. Ik werkte lang in een fabriek met veel aluminium en freestafels, maar helaas gewoon nooit echt iets moois voor mezelf gemaakt. Jammer achteraf. Als je dan toch gaat bouwen, doe alles dan 2x. Dan heb je er 2 en kan je toekomstige gear er ook bij ;)
 
Bah, had laatst ook weer een Marktplaatsaankoop met rokerige lucht. De één zegt: "hoort erbij" maar ik vind het toch goor, van 'n ander. Ruik het nog elke keer als ik 'm aanzet. En dat terwijl ik zelf ook nog weleens een peukie rook (buiten) / offtopic sorry


Btw is dat CAD waarin je hebt getekend? Lekker als je zelf e.e.a. kan uitwerken. Ik werkte lang in een fabriek met veel aluminium en freestafels, maar helaas gewoon nooit echt iets moois voor mezelf gemaakt. Jammer achteraf. Als je dan toch gaat bouwen, doe alles dan 2x. Dan heb je er 2 en kan je toekomstige gear er ook bij ;)
Ja.. die lucht!! :D Heb ooit een moederboard voor een computer gekocht van iemand die duidelijk rookte, was na een maand of wat wel weg trouwens... Ook eens een synth gekocht die naar friteuse rook.. en dat ik zin kreeg in patat als ik er achter zat.. :dubbel:

Dat filmpje van die koffer heb ik met een soort CAD programma gedaan ja. Echt zo verhelderend als je 'n ideetje in je hoofd uitwerkt.. pas dan kom je erachter dat iets gewoon niet kan :erm:

Leuk dat je ook in de metaal bezig bent geweest. Super interessante wereld ja!! Ik werk nu voornamelijk met CNC frees en draaibanken. Maar afentoe ben ik ook betrokken bij prototypes die gebouwd worden.
Afgelopen weken heb ik ook een paar keer meegekeken met de snijmachine aan het werk zetten. Wel een hoop procedures die je moet doorlopen maar echt zo vet als je dan een stuk plaatmateriaal in je handen hebt wat je daarvoor in de computer hebt getekend. :)
 
Back
Top