[Ambient] Moments in Time (1 uur album)

Voor mij is Steve Roach de grootste op dit gebied (en zijn "Mystic Chords & Sacred Spaces" is de bijbel, werkelijk waar fenomenaal, vooral disc 2 en 3; dat niveau heeft ie daarna niet meer gehaald, maar hij blijft goed en ongelofelijk productief).
Steve Roach ken ik wel het nodige van maar dit album had ik nog niet geluisterd, heb hem nu opstaan en die is echt geweldig dat album.

Bedankt voor de tip!!
 
Klinkt goed! Is het te beluisteren via spotify?
 
Klinkt goed! Is het te beluisteren via spotify?
nog niet, dat moet ik nog steeds even aanmelden, maar denk dat ik dan de andere ambient albums ook direct maar even upload. Ik verwacht dat het in september wel beschikbaar is, dan laat ik het hier wel weten.
 
Wat een heerlijke muziek! Koptelefoon op en heerlijk wegdromen. Impressive!
En dat allemaal op 1 synth. Tot nu had ik deze Korg nog niet serieus overwogen. Maar hij staat op de short list.
thanks!, Ja het is een indrukwekkende synth voor weinig geld, helemaal als je nagaat dat alle effecten in dit album ook allemaal gewoon live uit die wavestate komen, normaal gebruik je voor dit space ambient genre toch wel veel externe effecten zoals blackhole of shimmering effecten, maar in dit geval komt alles gewoon uit die ene redelijk goedkope synth.
 
Ik ben fan van 'Underground Passage' Mooie akkoorden progressie heb je daar !
En ja, ik ben ook een blije Wavestate bezitter. Héél straf ding voor weinig geld...
ja, die akkoorden progressie werkt daar erg goed, de truuk die ik gebruikt heb voor die progressie is het gebruik van voicings, dus ik gebruik een 2e omkering van het akkoord en speel de rootnote van dat akkoord 1 oktaaf lager en haal die uit het bovenste akkoord weg, dat doe ik daar voor bijna elk akkoord dat ik speel waardoor er veel lucht ontstaat in de soundscape voor het opvullen met de accent sounds.
Bijna elk akkoord heeft die rootnote een oktaaf lager tenzij het een tussen akkoord is, dan pak ik daar de terts van het akkoord een oktaaf lager om die baslijn te simuleren arrangement gewijs
 
1 van de nummers van het album heb ik ook volledig als los nummer opgenomen, dit nummer heet moments in time.


 
Ja, mooi zeg! :okdan:

Ik moest wel even denken aan Global Communication - 14:31 :)
tsjonge, bedankt voor het compliment!

wat cool dat je dat nummer kent, is 1 van mijn favoriete ambient nummers uit de begin jaren 90 (1994 om precies te zijn), die tikkende klok was inderdaad geinspireerd door dat nummer.
 
Back
Top