Welke MIDI to CV convertor voor SH-1, Prodigy & Syncussion (met V/Oct mod)

Eklektric

Ingeburgerd
Lid sinds
4 mei 2009
Berichten
51
Ik ben op zoek naar een MIDI to CV convertor die 4x CV en Gate kan uitsturen

Ik heb zonet mijn Syncussion laten modden naar V/oct , nu kan die 2 kanalen CV ontvangen.

De SH-1 heeft een gate van 7.5 V nodig, voor de Syncussion en Prodigy (mk2) kan ik dit niet direct vinden.

Ik vind die van Kenton nogal duur aangezien ik er 4 nodig heb. Ik dacht mss aan 4X Doepfer MCV4 maar is nog steeds meer als 450 EUR

In eurorack formaat zijn er veel opties heb ik gezien, weet niet goed welke ik moet kiezen








...

sommigen hebben een ingebouwde sequencer, wat ook wel handig kan zijn. Die mBrane heeft bv ook 'digital LFO to interpret modulation wheel messages as a vibrato' wat me heel handig lijkt en microtonale settings, arpegiator etc.. maar is enkel verkrijgbaar in de VS denk ik. Ik weet ook niet of de voltages sterk genoeg zijn voor de SH-1 bv..

Welke opties raden jullie aan? Ik zou gewoon via 1 midi kabel 4X CV/Gate willen kunnen aansturen, elk op een ander midi channel.

ik zou dan ook nog een eurorack power supply moeten kopen zoals deze:
 
Je zou op zoek kunnen gaan naar een Pro 4 van Kenton. Zal niet makkelijk worden maar dan heb je wat je wilt en meer, met het oog op de toekomst. Er staat er eentje op eBay in de UK. volgens mij rond de 500 euro maar die staat er volgens mij al erg lang op. Maw hij is te duur.
 
Je zou op zoek kunnen gaan naar een Pro 4 van Kenton. Zal niet makkelijk worden maar dan heb je wat je wilt en meer, met het oog op de toekomst. Er staat er eentje op eBay in de UK. volgens mij rond de 500 euro maar die staat er volgens mij al erg lang op. Maw hij is te duur.
Die zijn idd heel vet maar iets te duur en moeilijker te vinden
 
Cv.ocd

makkelijk te proggen via website
kenton pro 2000 met wat geluk voor 300 2ehands. Deel vd oplossing.
is midi in sh1 steken niet goedkoper?
 
4 x een philip reese MCV
Of gewoon een syntecno Teebee, heb je gelijk en 303 clone erbij (met 4 x cv gate voor roland, korg yahama en moog ofwel alle variaties oh ja en ook sync out)

De Philip Reese MCV kan ik nergens meer vinden precies en die kost ongeveer evenveel als de Doepfer MCV4, die Syntecno Teebee zou heel vet zijn idd maar is iets te duur.

Cv.ocd

makkelijk te proggen via website
kenton pro 2000 met wat geluk voor 300 2ehands. Deel vd oplossing.
is midi in sh1 steken niet goedkoper?

Mijn voorkeur gaat voorlopig ook naar de CV.OCD maar dan zou ik hun Gate Boost Module ook nog moeten kopen voor de SH-1 aan te sturen want standaard geeft de CV.OCD max 5V Gate Boost Module for CV.OCD - Sixty Four Pixels met Covid en Brexit zijn de shipping costs naar't schijnt ook hard gestegen en kan hem enkel in UK bestellen

De Kenton Pro 2000 kan ik ook nergens meer vinden

MIDI in de SH-1 steken is mss ook wel een optie idd.

Merci alvast voor de tips, iemand ervaring met Eurorack modules voor MIDI to CV?
 
Laatst gewijzigd:
Op mijn SH 2 werkt de Beatstep Pro ook. In eurorack kan je ook de 5 volt gate boosten met een VCA, als je al een andere CV Gate bron hebt.
 
Hoe hard zoek je? 2 minuten gaf me


 
Hoe hard zoek je? 2 minuten gaf me

Die op Reverb is wel aan de prijs (€250,- + €30,- shipping) voor het oude type Pro 2000. Ik heb de mijne hier op het forum een jaar of wat terug voor €100,- gevonden...
Bij die Franse staat ook niet of het het oudere type is of het nieuwere. (Edit: is zo te zien ook een ouwe)
 
Hou dit draadje ook ff in de gaten ;-) Moet 5 midi to trigger hebben voor drumsynth. Zou er eigenlijk 7 moeten hebben. Zelf zat ook te denken aan die CV.OCD. Bestellen is beetje lastig.. Dat programeren via software is ook niet m'n ding.

Is dat leuk Syncussion modden naar V/oct ?
 
Kenton Pro 2000 kun je best wel een zonder MK2 kopen. Is alleen een OS update dat mk2 en heb je niet nodig. Die dingen zie je niet veel en jaren geleden was Kenton al duur. De afgelopen jaren is alles van Kenton veel duurder geworden.
 
Dat proggen vd ocd cv kan je met je vingers in de neus.
Als elektron zo eenvoudig was had ik er alles van ipv niks :)
 
Moet toch ook eens de knoop doorhakken en die ocd cv bestellen. Gewoon zonde om die drumsynth niet te gebruiken. Heb ook niets van elektron en toch is het best interessant merk.
 
Moet 5 midi to trigger hebben voor drumsynth. Zou er eigenlijk 7 moeten hebben.
Misschien een beetje overkill en afhankelijk van wat je er aan uit wil geven, maar je zou wellicht ook een (2e hands) MPC One kunnen gebruiken. Dan heb je er 8 en nog een boel extra mogelijkheden er bij.
 
Misschien een beetje overkill en afhankelijk van wat je er aan uit wil geven, maar je zou wellicht ook een (2e hands) MPC One kunnen gebruiken. Dan heb je er 8 en nog een boel extra mogelijkheden er bij.
Vet ff foto bekeken. Ga me eens verdiepen in die mpc. Ben altijd bij dat oude model blijven hangen.
 
Ik weet niet of het was is voor je maar ik zag hem niet in je rijtje staan


 
Back
Top