[Nu-Disco] Just Vintage

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind the snare/clap cluster iets te splashy,ik zou het iest droger afmixen.

Eigenlijk zit er geen snare in,begin is aftreksel van een clap eigenlijk ,daana verder hoor ik wel een andere snare..

Zet er een drogere low mid weighted snare op met niet al te lange decay en dan claps op met reverb maar discreet om je hele drumtrak iets meer accoustisch te laten klinken.

Die clap cluster nu klinkt te veel als 'sampling'.
 
Ik vind the snare/clap cluster iets te splashy,ik zou het iest droger afmixen.

Eigenlijk zit er geen snare in,begin is aftreksel van een clap eigenlijk ,daana verder hoor ik wel een andere snare..

Zet er een drogere low mid weighted snare op met niet al te lange decay en dan claps op met reverb maar discreet om je hele drumtrak iets meer accoustisch te laten klinken.

Die clap cluster nu klinkt te veel als 'sampling'.

Dank voor de erg goede tip. Ik heb een snare toegevoegd.
Ook wijzigingen in de algehele mix gemaakt
 
Sta op het punt deze naar mastering te sturen.
Heb hem nu zo vaak gehoord dat ik door de bomen het bos niet meer hoor maar volgens mij is hij goed zo.
Iemand nog iets op- of aan te merken?

(zelfde linkje)

Oh ja, by the way.. percussie toegevoegd
 
Laatst gewijzigd:
Je bassdrum heeft aardig wat sublaag. Je baslijn niet, waardoor ze elkaar niet in de weg zitten. Verstandig, maar zou zelf baslijn en bassdrum omgedraaid hebben, die kick blijf je wel horen/voelen (ook zonder dat sublaag), en de baslijn wordt dan wat dikker. Maar da's smaak. Aan de vorige reacties te lezen kan ik maar zo de enige zijn die dit vindt :)
 
Je bassdrum heeft aardig wat sublaag. Je baslijn niet, waardoor ze elkaar niet in de weg zitten. Verstandig, maar zou zelf baslijn en bassdrum omgedraaid hebben, die kick blijf je wel horen/voelen (ook zonder dat sublaag), en de baslijn wordt dan wat dikker. Maar da's smaak. Aan de vorige reacties te lezen kan ik maar zo de enige zijn die dit vindt :)

Goed opgemerkt, ik heb dit inderdaad in de EQ gedaan. Omgekeerd heb ik niet geprobeerd maar ga ik doen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top