• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

[Nu-Disco] Just Vintage

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Mooi, Klinkt groovy en funky en zit zeker lekker in mekaar, de bassline is mooi, heb je die zelf gemaakt of is het een loop?

Dank. Het hele nummer bestaat uit loops afkomstig van sample libraries (behalve de drumkit) dus ik kan alleen credit krijgen voor het arrangement en de mix.

egres

Hardwarepolitie
Ik vind the snare/clap cluster iets te splashy,ik zou het iest droger afmixen.

Eigenlijk zit er geen snare in,begin is aftreksel van een clap eigenlijk ,daana verder hoor ik wel een andere snare..

Zet er een drogere low mid weighted snare op met niet al te lange decay en dan claps op met reverb maar discreet om je hele drumtrak iets meer accoustisch te laten klinken.

Die clap cluster nu klinkt te veel als 'sampling'.

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Ik vind the snare/clap cluster iets te splashy,ik zou het iest droger afmixen.

Eigenlijk zit er geen snare in,begin is aftreksel van een clap eigenlijk ,daana verder hoor ik wel een andere snare..

Zet er een drogere low mid weighted snare op met niet al te lange decay en dan claps op met reverb maar discreet om je hele drumtrak iets meer accoustisch te laten klinken.

Die clap cluster nu klinkt te veel als 'sampling'.

Dank voor de erg goede tip. Ik heb een snare toegevoegd.
Ook wijzigingen in de algehele mix gemaakt

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Sta op het punt deze naar mastering te sturen.
Heb hem nu zo vaak gehoord dat ik door de bomen het bos niet meer hoor maar volgens mij is hij goed zo.
Iemand nog iets op- of aan te merken?

(zelfde linkje)

Oh ja, by the way.. percussie toegevoegd

Laatst gewijzigd:

stoter

Ingeburgerd
Je bassdrum heeft aardig wat sublaag. Je baslijn niet, waardoor ze elkaar niet in de weg zitten. Verstandig, maar zou zelf baslijn en bassdrum omgedraaid hebben, die kick blijf je wel horen/voelen (ook zonder dat sublaag), en de baslijn wordt dan wat dikker. Maar da's smaak. Aan de vorige reacties te lezen kan ik maar zo de enige zijn die dit vindt :)

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Je bassdrum heeft aardig wat sublaag. Je baslijn niet, waardoor ze elkaar niet in de weg zitten. Verstandig, maar zou zelf baslijn en bassdrum omgedraaid hebben, die kick blijf je wel horen/voelen (ook zonder dat sublaag), en de baslijn wordt dan wat dikker. Maar da's smaak. Aan de vorige reacties te lezen kan ik maar zo de enige zijn die dit vindt :)

Goed opgemerkt, ik heb dit inderdaad in de EQ gedaan. Omgekeerd heb ik niet geprobeerd maar ga ik doen.