Groove box

KRN187

Nieuwkomer
Lid sinds
5 augustus 2021
Berichten
4
Locatie
Rotterdam
Goedemiddag iedereen,

Ik zou graag jullie adviezen en ervaringen willen weten.

Ik ben namelijk opzoek naar een soortachtige groove box achtige drumcomputer, zoiets van in de KORG PA series zit met fills, starts en ends.

Ik zat te denken aan de Alesis SR-18, het gaat mij vooral om de drums. Zodat ik die live kan gebruiken voor een one man show.

Ik zou graag mijn eigen samples willen inladen, meerdere fills, starts en ends zoals op de KORG PA, en mag wel compact zijn:D

Kom maar op!
 
Ik bezit heel veel Grooveboxen en een Pa4x toevallig. Fills, endings en intros zoals in dat keyboard ben ik nog in geen 1 groovebox tegengekomen. De Roland T88s heeft wel fills had ik ergens gelezen. Kan ook samples laden. Is ook redelijk eenvoudig te programmeren. Zeker leuk voor live 🙂
 
Ik bezit heel veel Grooveboxen en een Pa4x toevallig. Fills, endings en intros zoals in dat keyboard ben ik nog in geen 1 groovebox tegengekomen. De Roland T88s heeft wel fills had ik ergens gelezen. Kan ook samples laden. Is ook redelijk eenvoudig te programmeren. Zeker leuk voor live 🙂

Het mooie aan de PA is dat je zelf je fills etc kan programmeren toch? Zal eens kijken of de T88 iets voor mij is.

Ik heb in het verleden wel een SP404 gehad maar dat was puur loop/sequencer dus geen fills etc.
 
Boss Dr880 kan het ook. Maar kan geen samples laden.

Om eerlijk te zijn was ik niet zo heel tevreden over de Pa4x. Syncte heel slecht maar heb inmiddels een paar tools daarvoor.. misschien moet ik maar weer eens proberen.

Heb ook een Qy700 van Yamaha.. Die kan het ook allemaal.. Maar wederom geen samples.. Alhoewel je er een sampler aan kan hangen natuurlijk..
 
Back
Top