Chicago house producer Paul Johnson overleden

Attachments

  • Paul Johnson.jpg
    Paul Johnson.jpg
    67 KB · Bekeken: 5.333
Hij is nu get down door Corona RIP Paul Johnson!
 
Held uit eerst hand. Maakte veel dingen met Armando Gallop andere held uit eerste hand. Die overleed al in '96 aan leukemie.
Onlangs overleed nog een held Rodney Bakerr shit..het gaat hard.. R.I.P. Paul..
 
Van het zijn grootste hit Get Down is hij volgens mij niet rijk geworden omdat hij de auteursrechten aan het label heeft overgedragen.
Dit staat bijna standaard in elk platencontract maar is een valkuil en zou je moeten laten schrappen.
Ik heb onlangs 3 contracten getekend waar dat gelukkig niet in stond:

 
Van het zijn grootste hit Get Down is hij volgens mij niet rijk geworden omdat hij de auteursrechten aan het label heeft overgedragen.
Dit staat bijna standaard in elk platencontract maar is een valkuil en zou je moeten laten schrappen.
Ik heb onlangs 3 contracten getekend waar dat gelukkig niet in stond:

Ik zit in het licentievak (niet muziek) maar auteursrechten overdragen is inderdaad gemeengoed, maar niet erg slim, I guess. Hoe heb jij het gedaan? Alleen distributierechten gegeven? Ben wel benieuwd.
 
Ik zit in het licentievak (niet muziek) maar auteursrechten overdragen is inderdaad gemeengoed, maar niet erg slim, I guess. Hoe heb jij het gedaan? Alleen distributierechten gegeven? Ben wel benieuwd.

Ja alleen licentie rechten voor de master. Ik heb een aantal contracten af moeten slaan omdat ze het contract niet wilde aanpassen. Bij 2 andere heb ik het laten aanpassen en bij eentje stond het meteen al goed. Ik heb hierbij wel hulp gehad van een behulpzaam forumgenoot.
 
Had dit gemist. Zit niet echt in de house, maar vond zijn hit een top nummer (zoals 99% van de luisterende wereld?).
Maar 50 jaar geworden... voor wie nog twijfelt of het leven eerlijk is.....?
 
Laatst gewijzigd:
:-) Kan wel, maar zoals gezegd, ik ben er niet in thuis.

Rottig nieuws in elk geval. de man verdiende (als ik het zo lees) een mooi pensioen ooit.
 
Back
Top