Controller met minimaal acht pads; elk een eigen channel

JanCornelis

Ingeburgerd
Lid sinds
28 mei 2021
Berichten
69
Locatie
Utrecht
In me zoektocht kom ik er niet uit, wat ik graag wil is een midi-controller met:

  • Acht pads (minimaal)
  • Ieder pad een eigen toewijsbaar midi-kanaal
  • Velocity sensitivity
Use case: Ik hem mijn digitakt en zou deze graag meer als een drumcomputer bespelen. Wanneer hier andere oplossingen voor handen zijn hoor ik het graag!
 
Akai MPD 32 ? Ik heb er 2, mag er 1 van weg.
 
Met een Korg Nanopad kan het ook. Die heeft echter een usb-aansluiting, geen MIDI. Als je zoiets rechtstreeks op de Digitakt kunt aansluiten, zou het moeten werken. Instellen midi-kanalen per pad gaat via een software editor
 
Akai MPD 32 pagina 15 staat inderdaad instelbaar midi kanaal per pad. En nog een hele berg dingen. En die kan stand alone werken (aparte voeding mogelijk) met standaard midi poorten.

1628005743361.png
 
1628005828619.png
 
Net zelf de Akai MPD 32 getest, stand alone, inderdaad is per pad het notenummer en midi kanaal in te stellen.
Verder heb je 4 pad sets van 16 pads, dus als je wilt switchen onderling heb je effectief 64 pads onder je vingers.
Dus ik verwacht dat alle MPD's uit die periode dat sowieso kunnen (oa de zilverkleurige MPD 24).

Van wat ik begrijp uit de manual (pagina 17) heeft de MPD32 via usb 2 sets van 16 mini kanalen om te selecteren (A en B), als je alleen de standaard midi poort achterop gebruikt reageert ie alleen op midi A out.
 
Goede suggestie die MPD 32! Ik ga vanavond de handleiding lezen. Heb je de tweede unit al op Marktplaats staan of is die nog niet in de verkoop. Ik zie dat er nu twee beschikbaar zijn -- wat vind jij een nette prijs?
 
Die van mij staat nog niet te koop, ik heb een hele berg spul wat weggaat maar waar ik nog geen tijd voor heb gehad :D
Ik dacht aan 90 euro, zo te zien is dat hetzelfde als wat ze op mp vragen.

PB mij even om af te handelen, mocht je een deal willen maken :okdan:
 
Een Korg Pad Kontrol voldoet ook aan de gewenste specificaties en die worden regelmatig (2dehands) voor weinig aangeboden.

 
Back
Top