Nieuwe ouwe !

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Ik lees af en toe op SF dat mensen geen inspiratie hebben. Writers block. Daar had ik de laatste maanden ook wat last van - vaak in de zomer - en dat is steeds het moment om covers te maken. Dat heeft zo zijn voordelen. De uitdaging is om iets zo goed mogelijk na te bootsen is leerzaam én je blijft bezig. In dit geval wou ik ook respect hebben voor balansen en heb getracht sounds zo dicht mogelijk te benaderen. Bassgitaar heb ik zelf ingespeeld. Evenals de snare drumfills (SPD11) Om zo goed mogelijk de feel te bewaren heb ik zo weinig mogelijk gekwantiseerd.
Hoewel een eerdere pogin weinig animo kende, zou het wel leuk zijn om een aparte sectie te hebben voor covers. Mss via blog ?
In elk geval is nr 2 ook klaar (Gino Vanelli - enkel nog inzingen) en ben ik aan nr3 bezig (Simple Minds)

 
Uitstekende cover van een tijdloos nummer.

Ik kijk al uit naar de volgende covers van Gino Vanelli en The Simple Minds.
 
Uitstekende cover van een tijdloos nummer.
Ik kijk al uit naar de volgende covers van Gino Vanelli en The Simple Minds.
Dank je. Op zich is Cars niet zo een moeilijke track.
Zoals ik eerder aanhaalde was het mij vooral te doen om de sounds zo goed mogelijk na te bouwen.
Gino Vanelli - Wild Horses is een ander paar mouwen.


De track is af, maar de zang blijft het moeilijkste deel. Mocht iemand hem willen zingen...ik hoor het graag.
En ook - hoewel de sounds wel juist zitten - krijg ik de mix (nog) niet voor elkaar.
Is nog te clean en lijkt nu nog meer op de begeleiding van een duur keyboard. :-)
Simple Minds laat ik de titel nog even geheim, maar daar is vooral de gitaar en bas (klank) en speelwijze de moeilijkheid en ben ik nog maar aan het begin...
THX 4 support.
 
klinkt erg goed! en ik ben echt groot 'fan' (ik gebruik het woord nooit) van gary numan, the pleasure principle was de eerste plaat die ik van hem had. wow. wow. wow.
dit brengt me wel op een idee, een groot afwijkend pad van wat ik normaal doe, even kijken.
maar terug naar de remake.... erg goed!
 
THX 4 liking Vink. :okdan: Fijn dat je idee krijgt...ook een remake ?

zoiets, ik kan niet iets naspelen, denk ik. een cover dan, met een VINK twist, zo met hoofdletters lijkt het meer een heftige afkorting, dan vink...
of een mash-up? kan verschillende methodes gebruiken. het lijkt me gewoon eens leuk om te doen, en er zal er van leren.
 
Die remake van cars lijkt op mijn ipad the real thing. Dikke duim
 
En ook - hoewel de sounds wel juist zitten - krijg ik de mix (nog) niet voor elkaar.
Is nog te clean en lijkt nu nog meer op de begeleiding van een duur keyboard. :-)
Je legt de lat voor jezelf wel heel hoog.

Als ik niet beter wist, dan zou ik zweren dat ik naar het origineel aan het luisteren ben.
Alweer een uitstekende uitvoering van jou.

Laat die Simple Minds cover maar snel volgen.
 
Ik zou een aparte sectie voor covers zeker steunen. Ik speel ook vaak met het idee om een cover te maken, maar dan eigenlijk met een eigen draai om iets meer van mijn eigen gevoel bij het nummer er in te brengen. Jouw cover klinkt erg goed, maar ik vraag mij af: heb je het zelf ingezongen? Dat zou nog een heel goede extra prestatie zijn! Mij lukt dat never nooit! Wel heb ik via de tegenwoordig enorm in zwang zijnde AI-techniek een track met alleen zang (Sandy Denny, Fairport Convention o.a.) naar tevredenheid verkregen en wil die gebruiken om er instrumenten onder te zetten. Past zoiets dan in de sectie i.o voor covers? Uiteraard moeten dit soort fabrieksels in de privésfeer blijven, want anders zit je natuurlijk met copy rights!
 
Die remake van cars lijkt op mijn ipad the real thing. Dikke duim
Merci zunne.
Ik zou een aparte sectie voor covers zeker steunen. Ik speel ook vaak met het idee om een cover te maken, maar dan eigenlijk met een eigen draai om iets meer van mijn eigen gevoel bij het nummer er in te brengen. Jouw cover klinkt erg goed, maar ik vraag mij af: heb je het zelf ingezongen?
Thanks. Ik heb de originele zang gebruikt. Nu zitten we op een synthforum, en niet een forum voor vocalisten dus vind ik het niet echt uitmaken waar de zang vandaan komt. En ik kan niet goed zingen, al ga ik wel proberen.
Maar zou idd leuk zijn om zo een aparte cover sectie te hebben. Zo origineel mogelijk of met eigen twist dat maakt nietuit. Zo lang de originele track maar herkenbaar blijft, toch ?
 
Goeie remake van Cars hoor, netjes gedaan.
Dat je Gino probeert da's een uitdaging op zich, ben benieuwd hoor, dan kunnen we binnenkort Steely Dan ook wel verwachten toch als de lat zo hoog ligt? ;)
 
Goeie remake van Cars hoor, netjes gedaan.
Dat je Gino probeert da's een uitdaging op zich, ben benieuwd hoor, dan kunnen we binnenkort Steely Dan ook wel verwachten toch als de lat zo hoog ligt? ;)
Dank voor de waardering. Steely dan vind ik wel ok, maar er is zo veel om te coveren en niet meteen m'n eerste keuze. Gino viel nog best mee. Juist de gitaarpartij in de brug heb ik niet helemaal kunnen na spelen alsook de sound is onmogelijk na te bouwen. En dan blijft de zang...ik blijf oefenen maar kans is toch groot dat ik het niet helemaal goed gezongen krijg.
 
Back
Top