Siel DK 80

Synthurion

Ouwe rot
Lid sinds
19 november 2004
Berichten
1.319

350 euro

Lijkt mij een mooie prijs. Zeker gezien het feit dat men voor de module versie hetzelfde vraagt.
De verkoper belooft ook een absolute nieuwstaat en zo ziet hij er ook uit.
Incl. Originele Rompack!
 
Leuk prijsje met de vintage gekte in gedachten, vooral leuk vanwege de 12 stemmen.
Vrijwel alles zit natuurlijk wel weggestopt achter DAC.
 
Leuk 10j geleden,nu is het 350e dat je kwijt bent op een aankoop van een instrument met veel meer mogelijkheden en gebruiksgemak..

Idem met al die Bit99,Bit One,SCI Multitrak of sixtraks,Kiwi's wat nog allemaal
 
Was dit ding niet parafomisch? Geloof wel dat er wel dat er 2 x SSM filterchip in zat door de split functie maar verder is dit een beetje een soort Korg Poly 800 zeg maar. Ook qua bediening.

Ik zou dan toch voor een Deepmind 6 gaan denk ik. Veel vetter ook qua FX. Zie je voor 300 te koop tweedehands 😉

Edit. Ik heb ooit een DK700 gehad van Siel. Die had wel 6 x SSM en 12 DCO. Klonk super. Zelfde als de Siel Opera 6 maar die heeft schuiven ipv van de membraam knopjes. Was op sommige Siels ook een probleem dacht ik.(zou er ooit bijna een kopen die deze problemen had. Ben ff kwijt welk type)
 
Laatst gewijzigd:
Zelfde engine als de Suzuki SX-500 die ik ooit had. Toch wel een fijne synth alhoewel het het filter niet echt super was en resonantie in slechts 15 stappen.
Wel alle parameters zijn middels CC aan te sturen.

Idd tegenwoordig wel de vraag of je niet beter een nieuwe analoge synth kan kopen met meer mogelijkheden, maar uiteraard minder charme ;)
 
Ik zou dit er nooit voor over hebben. Hele dunne, flauwe en plastic klinkende synthesizer.

Ooit de toetsen loze versie verkregen via ruil. Vervolgens verkocht voor 70 euro.
 
85, nieuw uit de doos gehaald. En nu nog steeds nieuw? 36 jaar in de linnenkast gelegen.
Ik heb nog een nord rack, ruim 20 jaar geleden, nieuw uit doos gekomen. En heb doos nog. Als nieuw 😎
 
Zijn altijd idd super budget synths geweest met een lousy interface. Maar de klankopwekking van deze met die M112 polyphonic sound generators is wel iets speciaals eigenlijk. Die M112 is eigenlijk een klokdivider die over 7 octaven blokgolven kan genereren met elk 4 harmonischen (drawbars, is eigenlijk een orgel chip)nog eens denk ik. Die blokgolven worden hier per octaaf extern gefilterd om sinussen te verkrijgen , saw en square worden terug bekomen door telken hun (4 )harmonischen te genereren lijkt mij . Das toch wel iets apart en doet mij een klein beetje denken aan de RMI harmonic synth, die gebruikt harmonischen van square waves om zn golven te maken(om juist te zijn Rademacher Walsh functies). Dus ja stond hier RMI of PPG op dan kosste dat ding waarschijnlijk 2000 euro of meer nu ... want dat heeft gewoon een aparte klank
 

Attachments

  • m112.pdf
    1,4 MB · Bekeken: 151
85, nieuw uit de doos gehaald. En nu nog steeds nieuw? 36 jaar in de linnenkast gelegen.
Ik heb nog een nord rack, ruim 20 jaar geleden, nieuw uit doos gekomen. En heb doos nog. Als nieuw 😎
Kan anders best. In de nog goede tijd zonder internet waren dit soort dingen scheer en inslag. Een ouwe maat van me vertelde me ooit eens dat hij iemand kende die met enig succes advertenties uit oude Music Makers afging en nog wel eens wat moois kon ophalen. Die tijden zijn helaas al heel lang voorbij :D
 
Dat kan wel zo zijn, maar daar zit geen jaren '80 in.
Ik heb geen idee hoe deze DK80 klinkt maar als het allemaal in de lijn is ala Poly 800 dan moet je geen special 80's electronics hebben hoor,zit echt minimum in,kan je perfect met moderne gear.
 
Ik heb deze synth in 1986 nieuw gekocht en heb hem nog steeds. Maar al lang niet meer in gebruik. Puur nostalgie. 2 maand geleden nog eens aangesloten. Maar stilstand is achteruitgang. De synth is langzaam aan het vergaan. Knoppen, rubberen exemplaren zijn aan het vergaan. Allerlei rare display tekens. En het geluid is echt dun. Ik heb destijds het filter met een mod aangepast. Daardoor iets meer karakter, maar ik heb hem toch maar weer opgeborgen. Redelijk inspiratieloos. Voor mijn alleen nostalgie dus.
 
De tiptoetsen van Siel waren nieuw al bagger.
Dus wil je 'm kopen, ga dan eerst even checken of alles nog werkt.
 
ik heb de keys en de desktopvariant gehad, klonk lekker grainy. Maar wel wat traag op midicommandos, wss een hele langzame cpu erin.
Ik had hem wel hlemaal gemapt op de remoteSL, weet alleen niet meer of dat midicc was of sysex
 
Iemand die denkt dat de gore elektrische funk van een Six~Trak makkelijk vervangen kan worden door welke moderne bak of reproductie dan ook heeft het mis.
 
Back
Top