.hfe (hxc floppy emulator image) naar scsi2sd

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Ik heb een aantal oude akai floppy disks in .hfe formaat. Deze wil ik kunnen inladen in mijn akai s3200xl maar ik heb geen floppy emulator. Op die plek zit namelijk mijn scsi2sd.

heeft er iemand de gouden tip?

chickensys translator begrijpt .hfe niet.
Dus ik denk dat ik óf de .hfe moet omzetten in een image bestand dat translator als ‘proprietary drive’ ziet. Óf de individuele programma en wave data uit de .hfe uitlezen en die dan 1 voor 1 via chickensys op de sd kaart zetten.
 
Translator herkent mijn scsi2sd kaart (weer eens) niet. Dus dit gaat sowieso niet werken.

ik zou eigenlijk alle floppy disk images moeten kunnen mergen en er 1 cd van branden die in mn externe scsi cd rom kan.

Heb ook al gegoogled naar een oplossing op command line niveau. Ik kan de .hfe converteren naar .iso met HxCFloppyEmulator en geprobeerd die met dd command naar een nieuwe sd kaart te schrijven, maar die herkent mn akai niet (logisch ook, want niet akai geformatteerd).

Iemand nog iets slims?
 
Ok.. ik praat tegen mezelf denk ik. ;)

Na een dag puzzelen ben ik eruit.
Iets met veel command line gepiel en aksys.
maar lang verhaal kort: het kan dus.
mocht ik iemand kunnen helpen hiermee, hit me up!
 
Ik ben wel erg nieuwsgierig, hoe heb je die ISO bestanden nu op een voor de Akai leesbare SD kaart gekregen?
 
@MatthewLeBlom

> Ik heb met HxCFloppyEmulator de .hfe files batch gecoverd naar .img

> Daarna met AkaiUtil (akaiutil)
1. open .img als Akai disk om inhoud te checken
2. converteer de inhoud van .img naar een .tar volume file ("GetTar")
3. herhaal dat voor ieder .img
4. maak met AkaiUtil een 512mb .iso file met 60mb partities (bijv. NewDisk.iso). (template op: akaiutil - Browse /Templates at SourceForge.net)
5. open deze .iso met AkaiUtil
6. creeër 1 of meerdere nieuwe volumes op de verschillende partities van NewDisk.iso
7. schrijf de .tar volume file ("PutTar") naar de lege volumes op de NewDisk.iso

deze NewDisk.iso kan je nu op CD branden en via een scsi cd-rom drive inladen.
daarna gewoon opslaan op sd via scsi2sd.

wellicht is het mogelijk om via AkaiUtil de sd kaart rechtstreeks uit te lezen en ernaar te schrijven, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
 
Back
Top