Nieuw hier en met reden

bsw

Nieuwkomer
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
1
Locatie
Sneek
Sinds vorige week ben ik begonnen met het verwezenlijken van mijn wens: digitaal muziek maken. Voor deze wens had ik natuurlijk wel de nodige zaken aan te schaffen, gekozen voor een desktopcomputer ipv laptop, midi-keyboard en randapparatuur. Natuurlijk, de software is bepalend voor wat je kunt doen. Er staan mij twee DAW's voor de geest, Cubase en Ambleton. De laatste heb ik kunnen downloaden met de nodige instrumenten, heb daar ook al met de nodige moeite wat kunnen maken. Cubase heb ik kunnen downloaden, maar... ik krijg maar geen geluid! Alles van Native Instruments wat ik kon downloaden kan ik wat mee, maar Cubase blijft mij dwarsbomen, terwijl ik die eigenlijk wel wil gebruiken als DAW. Iemand die mij kan helpen?
 
Welkom

Ik werk met cubase dus als je vragen hebt pm me maar
 
Welkom!
Vergelijk de geluidsinstellingen in je daw en die in windows bij opnemen en afspelen bijv dat kan misschien helpen.
Cubase en Ableton zijn prima daws natuurlijk maar als je net begint zijn er ook gratis daws om in het begin het daar een beetje op te leren en dan kan je daarna wellicht beter een keuze maken hoe je verder wilt want Ableton en Cubase zijn nou niet de goedkoopste en door de vele mogelijkheden ook niet heel overzichtelijk in het begin.

Op youtube kan je van alles vinden, ook videos over instellingen en daws, misschien dat deze je wat tips geven



Over ableton;


Cubase;

 
  • Duimpje
Duimpjes: bsw
betreft DAW's best dat je eerst is alle demo versies van alle merken doorgaat en dan beslist welke best past bij jouw manier van werken, waar jij je prettigst mee voelt.
 
Back
Top