Het beste midi keyboard ooit?

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Ik zoek het beste midi keyboard ooit.
Gekke vraag wellicht... maar ik zoek iets wat ik ik nergens kan vinden en toch denk ik dat ik niet de enige ben.

Wat dan?

Gewoon een heel goed midi controller keyboard, maar zonder toeters en bellen.
Dus wel:
> 49 of 61 toetsen
> Moet lekker spelen (het liefst zo lekker als mijn ob-6)
> aanslag gevoelig
> aftertouch
> aansluiting voor sustain pedaal
> apart pitch en modwheel (geen ribbons)
> USB powered
> USB class compliant (zodat ie mijn mioXL in kan en ik ook mijn synths en modules kan spelen buiten mijn DAW

En niet:
> faders
> pads
> draaiknoppen
> daw control

kortom, gewoon een heel goed keyboard naast mijn push, dat niet onnodig veel ruimte in neemt in de diepte en qua hoogte op een tray onder mijn bureaublad past.

Ik heb nu een NI Komplete Kontrol A49. Die speelt op zich best lekker, maar geen aftertouch, geen class compliant USB en de DAW control is zo ruk dat ik het toch nooit gebruik.

iemand?
 
NI komplete s88 MK2 : aftertouch! weet niet welke DAW je gebruikt, ik gebruik de MK2 61 en heb hem op Presonus SO5 pro staan., en werkt perfect samen met Icon Pro X
 
Zit ook met een half ook te kijken zoeken naar zoiets:

Novation SL MK3 49 of 61 denk ik als eerste aan, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

NI S series ook niet, maar denk persoonlijk dat meer NI eco systeem / Komplete zit (kan het mis hebben)

De arturia Keylabs of de duurdere Nektars Panorama.

Edoch: hoe algemener het keyboard hoe omslachtiger de intergatie is mijn ervaring. Dus misschien is er NI S keyboard toch niet zo’n slecht idee. ;-)
 
Ikzelf bezit een Native Instruments Komplete Kontrol S49 Mk2 en die voelt qua toetsaanslag (voor mij) fantastisch. Wél iets om rekening mee te houden is dat áls je m als standalone MIDI controller zonder USB wil gebruiken, je de USB kabel fysiek moet unpluggen:

In order to use the KOMPLETE KONTROL MK2 keyboard as stand-alone MIDI controller, you have to disconnect the USB connection from your computer and use a NI Power Supply (18 W).

 
Novation SL MK3 49 of 61 denk ik als eerste aan, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
De SL series kan je prima kopen, je vindt ze tweedehands wel voor leuke prijsjes en goede kwaliteit (Fatar keybed)
Probleem is dat de topicstarter een prima keybed wil maar zonder toeters en bellen en veel midi keyboards met de beste keybeds hebben juist wel toeters en bellen.


Alleen met 73 of 88 toetsen, dan heb je usb/midi en 3 x-y sticks die je kan toewijzen (ook voor pitch en mod)en pedaal krijg je erbij vrijwel geen toeters en bellen maar wel een Fatar piano hammer action keybed, dit is echt een keyboard voor pianospel;


 
Laatst gewijzigd:
Ik was te laat dus maar een nieuw bericht dan, misschien nog wel aardig om te vermelden; je kan tot 4 zones splitten en voor elke zone een pedaal gebruiken als je dat wilt.
 
Het beste Midi-keyboard qua klavier en split mogelijkheden (als je tenminste geen hammer action wilt) is volgens vele online forums de Roland A-70, deze heeft 76 toetsen en is een ouder model, maar nog uit de tijd dat keyboards super degelijk gemaakt werden en niet van goedkoop plastic.

Ik heb er toevallig hier een liggen in supergoede staat (inclusief piano sound module), een paar maanden geleden van een forumgenoot overgenomen na het lezen van zo ongeveer alle midi keyboard reviews op het internet , maar ik heb uiteindelijk toch nog hammer action keyboard gekocht omdat ik piano wil leren spelen. De Roland staat hier dus vooral ruimte in te nemen.

Mocht je interesse hebben, je bent van harte welkom om het klavier eens te komen testen in Utrecht :)

Hier nog een uitgebreide review
 
Lang geleden had ik een Roland A-90 (is een A-70 met piano toetsen). Ik heb hem weggedaan omdat ik het sjouwen beu dat was maar echt een geweldig master keyboard. En ik was echt veeleisend.
 
Ben al vele jaren tevreden met een Novation remote 61 SL. Goede synth-toetsen met aftertouch. Alle parameters die onder knoppen/schuiven en buttons hangen zijn te zien in display. Heb meerdere midi/usb keyboards gehad maar deze is voor mij met afstand de beste.
 
Beetje laat, maar hij kwam ineens weer naar boven na een reactie :)
Aan je controller te beluisteren gebruik je Ableton.
Novation heeft daar echt heel goede integratie mee.

Toevallig staat er hier één te koop.
Schijnt ook erg lekker te spelen!
 
Meibergen heeft deze Novation SL MK3 61 keys voor 499 te koop. Al een hele tijd!! Nu uitverkocht maar ze komen binnenkort weer.

De 49 toetsversie is 469 en wel op voorraad.
Of ie lekker werkt met Ableton weet ik niet maar het is iig een geniale manier van sequencen en veel meer dan een midi keyboard alleen. :)
 
Meibergen heeft deze Novation SL MK3 61 keys voor 499 te koop. Al een hele tijd!! Nu uitverkocht maar ze komen binnenkort weer.

De 49 toetsversie is 469 en wel op voorraad.
Of ie lekker werkt met Ableton weet ik niet maar het is iig een geniale manier van sequencen en veel meer dan een midi keyboard alleen. :)
Zo, die hebben wel meer goede prijzen.
 
Ja!! Ze doen (alleen) niet aan terugsturen. Aan de andere kant zul je dan nooit B-stock ontvangen :)

Hier al 'ns wat over gezegd. Dit soort cowboys die rechten van kopers aan hun laars lappen mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken, één waarschuwing en volharden ze dan toch: de tent gaat dicht. :smeris:
 
Hier al 'ns wat over gezegd. Dit soort cowboys die rechten van kopers aan hun laars lappen mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken, één waarschuwing en volharden ze dan toch: de tent gaat dicht. :smeris:
Ik heb een paar keer gebruik moeten maken van de niet goed geld terug regeling bij Bax. En alleen maar in dit soort situaties: Bax shop bedriegers
Als ik iets koop heb ik mijn keus gemaakt en wil ik nieuw ontvangen en ga het niet terugsturen.. Bij Dijkman heb ik ook laatst weer iets ontvangen wat duidelijk al eens uitgepakt was trouwens. Verder in prima staat maar juist door die afkoelingsperiode krijg je dit soort gevallen. Ik sta er iets anders in misschien maar ik ben soms geneigd om JUIST spullen te kopen bij winkels die geen retours accepteren. ;)
 
Ach ja doen ze dat ook? Op die manier zorgen ze er waarschijnlijk voor dat de klanten die ze niet willen (lees die lukraak van alles bestellen en weer terug sturen naar Bax) ook niet bij hun bestellen. Blijkbaar hebben ze die niet nodig en kunnen ze Daardoor leuke prijzen geven. Denk wel dat ze daardoor achteraan in de rij bij importeurs staan, die houden niet zo van dit soort geintjes.
 
Back
Top