bekende artiesten die doorgebroken zijn rond hun 40e

Soms is het ook niet zo duidelijk om te stellen wanneer een artiest/band nu echt doorbreekt. En erg afhankelijk van land tot land. The War On Drugs bv, als je -voor België- stelt dat de echte doorbraak kwam met hun derde album, was de zanger ook al een ruime dertiger. Maar ze hadden daarvoor natuurlijk ook al 2 albums gehad, waarvan zeker het tweede goed onthaald werd maar minder verkoch/airplay kreeg. Dus doorbraak, tja...?

Als iemand een carriëre van niks heeft en dan kablam een wereldhit (Dr Alban dus bv) dan is het makkelijk te definiëren.
 
Terzijde, maar iemand die ook ouder is dan de meesten denken, is Gwen Stefani. Brak door met No Doubt toen ze 26 was maar dat is lang geleden :), nu is ze bijna 52. Ze begon haar solocarrière op haar 35ste.
 
Maar live een feestje bouwen met mensen is echt iets anders.
Dat geloof ik meteen en dat is ook altijd het doel geweest. Ik probeer na de zomer ook een dag in de week vrij te plannen voor muziek. Dan maar wat minder inkomsten. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Met melodic techno en in de toekomst ook met trance, samen met @NorthernLightX 👊
 
Als iemand een carriëre van niks heeft en dan kablam een wereldhit (Dr Alban dus bv) dan is het makkelijk te definiëren.
Ik denk ook meteen aan Captain Hollywood uit die tijd. Die was gewoon militair en vond het leuk om in het weekend op een podium te staan. Zo zijn er vast veel meer die het ernaast doen. Ongetwijfeld ook in het carnavalsgenre, of van die one hit wonders.
 
Is de dubbel live CD van Orgel Joke eigenlijk al uit?
Geen idee.. :D maar CD's verkopen niet meer.. het draait allemaal om de views op Social media toch?? :)

maar serieus..

Benny Sings is inmiddels 44. Al veel langer 'bekend' in Nederland natuurlijk :) maar laatste jaren steeds meer gerespecteerd in the USA.. Echt zo gave muziek.. :)


 
Laatst gewijzigd:
Serge Gainsbourg was rond de 40 toen 't allemaal echt begin te rollen voor 'm.
Ja en als ik zo dat hitje beluisterde indertijd dan rolde die heel wat af...ouwe snoeper. :D
Het origineel was eigenlijk met Brigitte Bardot, het kon slechter natuurlijk.
 
Ja en als ik zo dat hitje beluisterde indertijd dan rolde die heel wat af...ouwe snoeper. :D
Het origineel was eigenlijk met Brigitte Bardot, het kon slechter natuurlijk.
Absoluut een geval van een rollende veertiger :halleluja

Was het niet qua BB etc etc danwel qua Gitanes (ben zelf geen roker, geen idee of die pret-a-fumer uit een pakje kwamen of dat 'ie nog met vloeitjes aan de gang moest)
 
Back
Top