bekende artiesten die doorgebroken zijn rond hun 40e

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Dag mensen! :doei:

Ik had onlangs een gesprek met een maat waarin we het hadden over laat doorgebroken artiesten. Specifiek vanaf hun 35e à 40e.
We konden enkel op Seasick Steve komen? :p

Iemand die anderen kent?

Groet!
 
Ik breek volgende week door. Als ik ergens dun ijs vind.
Ik denk er mee eens over na voor je.
Age ain't nothing but a number.
 
Ik dacht dat Bill Withers rond die leeftijd doorbrak, maar toen ik het op zocht bleek hij “nog maar” 32 te zijn.

Wel een kijktip, documentaire “still Bill”, over hem!
 
Zou je die svp willen toelichten? Ik snap niet wat hier staat.
Wat ik bedoel is dat als ik rondkijk op het internet, opzoek naar nieuwe muziek, dat ik dan in allerlei uithoeken gave dingen tegenkom en dan er dan een handjevol mensen naar luisteren. Zelf ben ik een beetje de grip verloren op wat op het moment de grote artiesten zijn, en ik denk dat veel mensen in eigen bubbels zitten, waar dan wat artiesten worden gewaardeerd, die niet percee groot hoeven te zijn. Als je kijkt naar de jaren 60 tot nu, van zegmaar the beatles die iedereen kende, tot het aanbod van nu op bijvoorbeeld bandcamp, dan is dat nogal een verschil. Dus met zo'n enorm aanbod en fragmentatie onder luisteraars, wat betekent echt doorbreken dan nog?

Ik denk dat dit voor veel muziekliefhebbers zo is, maar misschien leef ik teveel in mijn eigen wereldje ;)
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik bedoel is dat als ik rondkijk op het internet, opzoek naar nieuwe muziek, dat ik dan in allerlei uithoeken gave dingen tegenkom en dan er dan een handjevol mensen naar luisteren. Zelf ben ik een beetje de grip verloren op wat op het moment de grote artiesten zijn, en ik denk dat veel mensen in eigen bubbels zitten, waar dan wat artiesten worden gewaardeerd, die niet percee groot hoeven te zijn. Als je kijkt naar de jaren 60 tot nu, van zegmaar the beatles die iedereen kende, tot het aanbod van nu op bijvoorbeeld bandcamp, dan is dat een enorm verschil. Ik denk dat dit voor veel muziekliefhebbers zo is, maar misschien leef ik teveel in mijn eigen wereldje ;)

Ik snap wat je bedoelt, thx.

Ik denk dat dit zo is gekomen door internet. Je kan nu op elke plek waar je maar wil meteen elke artiest luisteren.

Dat was vroeger (oh, oh, ouwe-lul-alert) anders. Dan wachtte je weken op een plaat, pakte de trein vanuit Amersfoort naar Boudisque en kon je niet wachten tot je thuis was. Nu is alles is instant.

Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uitgaat: instant!

(Maar volgens mij is dit behoorlijk offtopic aan het gaan.)
 
Ik weet niet wie "Seasick Steve" is, maar deze draad heeft mijn aandacht :beard:
 
Seasick Steve was volgens mij al een stuk ouder dan 40? Net als bijvoorbeeld wijlen Charles Bradley (is ook een geweldige documentaire over):

 
Net als bijvoorbeeld wijlen Charles Bradley


uit dezelfde hoek en label maatje, en ook helaas niet meer onder ons: Sharon Jones... Ook pas laat succes..
Lee Fields.. ook pas laat zo echt succesvol geworden..

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top